RADIONICA GAMES & POLITICS – ZAIGRAVANJE: „NAĐI VINSTONA SMITA“

15.06.2019-16.06.2019, 12:00

Subota 15.6.2019. od 12:00 do 15:00
Nedelja 16.6.2019. od 12:00 do 15:00
Kulturni centar Beograda, galerija Podroom, Trg Republike 5

Radionicu vodi: Isidora Todorović

Radionica je besplatna, traje 2 dana i namenjena je mladima od 15 do 22 godine
Broj polaznika: 10
Obavezno poneti mobilni telefon

Radionica se održava u okviru izložbe Games & Politics u saradnji sa Goethe-Institutom .

Dođite da kroz igru naučimo ko nas prati preko elektronskih uređaja i zašto.
Kroz radionicu naučićemo da koristimo i razumemo osnovne aplikacije i programe za praćenje podataka i ponašanja, ličnosti koji su nas na to upozorili, kao i kako kritički da se odnosimo prema svakodnevnoj tehnologiji.

Dalje, kroz špijunsku igru (planiranu u okviru radionice) naučićemo  kako to funkcioniše u realnom prostoru. Pravila igre  su jednostavna: dva tima; igrači za kompjuterom šalju igračima u Knez Mihajlovoj zadatke koje treba da ispune, prvi koji ispuni sve zadatke je pobednik! Postoji samo jedan problem-svaki tim ima špijuna koji igra za suprotni tim. Čekamo vas na našim špijunskim igrama, neka špijuniranje počne!

Detaljnije informacije o radionici:

Radionica „Nađi Vinstona Smita“ je dvodnevna radionica namenjena razumevanju uticaja tehnologije na društvo i društva na tehnologiju. Radionica se sastoji iz dva dela.

Prvi deo (prvi dan) će sadržati predavanje i diskusiju koji opisuju načine na koje tehnologija može – svesno i nesvesno – da utiče na naše ponašanje i odluke. Obrađujući teme virtuelnog špijuniranja i praćenja, sakupljanja podataka radi profilisanja kao i plasiranja dezinformacija, prvi deo radionice namenjen je generalnoj edukaciji i upoznavanju sa pravim alatkama koje se koriste radi ostvarivanja ovih ciljeva.

Drugi deo radionice je lokativna špijunska igra gde se naučeni alati koriste da bi se stiglo do cilja.

Sam koncept radionice „Nađi Vinstona Smita“ derivira iz Orvelove „1984“, kultne tačke o paradigmi špijuniranja određenog sistema, te je protagonista ove knjige izabran kao alatka koja u prvom delu radionice upoznaje sistem koji ga posmatra (kroz predavanje i diskusiju), dok je u drugom delu i sam žrtva špijuniranja od strane samog sistema (kroz lokativnu igru osmišljenu da prave alatke koje se koriste za edukaciju o opasnostima ovakvog sistema).

Ovo je zabavna radionica koja meša pravila igre „scavanger hunt“, stvarne lokacije i postojeću tehnologiju kako bi edukovala o problemima virtuelnog špijuniranja i praćenja.

Isidora Todorović

Osnovne i master studije završila na Katedri za nove medije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu gde je trenutno i zaposlena kao docent, kao i u funkciji šefa katedre. U svom radu istražuje tehnološki, kulturološki i politički kontekst umetnosti, dok kao izražajna sredstva često koristi format političke društvene igre, interaktivne instalacije i društveno angažo%D

Loading...