blank-image

Likovna galerija – Tri boje crvene // Galerija Artget – Ko smo, gde smo? // Galerija Podroom i POP UP prostor – Ofsajd/ Umetnost u nedozvoljenoj poziciji
Otvaranje izložbi 3. jula u 20 sati

Likovna galerija

TRI BOJE CRVENE
Ideja izložbe: Božica Rađenović Umetnice: Božica Rađenović (Kanada), Vesna Perunović (Kanada), Olivera Parlić (Srbija) Kustoskinje: Gordana Dobrić, Slavica Popov, Nela Tonković

Tematska izložba 3 boje crvene koja se bavi hromatskim, estetskim i simboličkim vrednostima crvene boje kao jedne od dominantnih na paleti likovnog stvaralaštva kroz istoriju umetnosti, realizuje se na predlog vajarke Božice Rađenović, koja već više od dvadeset godina živi i uspešno deluje na savremenoj vizuelnoj sceni Kanade. Božica Rađenović se predstavlja serijom crteža Solution/Mogućnost čije su konture figura definisane vunenom pređom a koje su poslužile kao skice za istoimeni performans, i skulpturama rađenim u mekom materijalu. Na ovoj neobičnoj postavci svoja dela izlažu i multimedijalna umetnica Vesna Perunović, koja dolazi takođe iz Kanade, predstavlja se instalacijama i objektima rađenim u kombinovanoj tehnici drvo, metal, crvene niti. Beogradska vajarka Olivera Parlić, profesorka na FLU-u u Beogradu, na odseku skulpture, izlaže nekoliko objekata i redi mejda iz produkcije 2011-2013. Iako se tri autorke predstavljaju u medijima crteža, skulpture u drvetu, objekata ispletenih od vune, instalacija itd, u njihovom stvaralaštvu karakteristična je upotreba crvene boje koju koriste i tretiraju u svom radu na različite interpretativne načine – od upotrebnog značenja crvenog pigmenta u hromatskom i estetskom kontekstu, koristeći simbolički registar crvene boje, pa sve do rodnog i ideološkog iskustva ove boje.

Galerija Artget

MAJA ŠIVEC I GEZA LENERT, Ko smo, gde smo?

Izložba Maje Šivec i Geze Lenerta ima za temu nago ljudsko telo. Dijalog između njih se s jedne strane ogleda u muškoj i ženskoj poziciji posmatranja, a sa druge u razlicitim likovnim okolnostima u kojima snimaju svoje fotografije (enterijer–eksterijer, prirodna – vestačka svetlost, krupniji – širi planovi). Veza među njima se najkonkretnije očitava u neposrednoj komunikaciji koju uspostavljaju sa modelima.

Galerija Podroom i POP UP prostor

OFSAJD / UMETNOST U NEDOZVOLJENOJ POZICIJI

Umetnici: Bojan Bem, Marko Crnobrnja, Uroš Đurić, Ana Hušman, Zdravko Joksimović, Omer Ali Kazma, Zoran Naskovski, Slavimir Stojanović, Miloš Tomić, Dragan Živančević.

Pre dve godine Kulturni centar Beograda formirao je Kolekciju Oktobarski salon, zbirku radova koje su umetnici poklonili. Među njima nalaze se i radovi na temu fudbala. Daljim istraživanjem ispostaviće se – ne slučajno – da je lista vizuelnih umetnika koji u svojim radovima koriste fudbal kao medij impresivna, i po sadržaju i po obimu. S druge strane, izložbe savremene umetnosti posvećene ovom sportu, i kod nas i u svetu, retke su, pa ova disproporcija na najbolji način ilustruje „elitistički“ odnos prema fudbalu.
Povod za izložbu Ofsajd/Umetnost u nedozvoljenoj poziciji jeste Svetsko prvenstvo u fudbalu 2014, planetarno ludilo koje će tokom svog jednomesečnog trajanja u gradove u kojima se igraju utakmice dovesti tri miliona ljudi! Očekuje se da će od 12. juna do 13. jula zaljubljenici u fudbal u Brazilu potrošiti 11 milijardi dolara!

Spoznaja tajne globalne popularnosti ove ne previše maštovite i još manje komplikovane igre približiće nas razlozima interesovanja umetnika za nju. Najjednostavnije je reći da je fudbal „metafora života“. Ali na koji način? Nije li to svaka igra u kojoj se dobija i gubi? Izložba ne bi pravila paralelu između fudbala i umetnosti sa stanovišta estetskog fenomena već bi kroz izbor umetničkih radova i projekata u kojima se fudbal javlja kao metafora za moć, novac, identitet, konstrukcije nacionalne kulture i rodne politike, manipulaciju i strategije, identifikaciju sa idolima, ponašanje mase … predstavila različite društvene teme i fenomene. Izabrani i izloženi radovi umetnika bili bi neobavezan okvir za osnovne premise u razmišljanju o mogućoj vezi između fudbala i umetnosti, polazište za brojne interesantne teme za razgovor i tekstove u publikaciji pozvanih autora Ivana Ergića, Brankice Stanković, studijski tekst o estetici sporta slovanačkog filozofa Lev Krefta.

 

Loading...