MALE PRIČE Dejvida Linča ekskluzivno u septembru u KCB-u

01.09-30.09.2017, 12:00-20:00

Dok svet već uživa u novom serijalu “Twin Peaks Season 3” svetski poznatog američkog reditelja Dejvida Linča i iznova odaje počast njegovom delu, pored ostalog, i dokumentarnim filmom Dejvid Linč: Umetnički život (premijerno prikazanom na 73. Venecijanskom filmskom festivalu; reditelji: Jon Nguyen, Olivia Neergaard-Holm and Rick Barnes), Kulturni centar Beograda je odlučio da kao jedan od ključnih programa u godini svog 60. jubileja posveti ovom izuzetnom ne samo filmskom nego i likovnom/vizeulnom stvaraocu, ističući tako oblasti u kojima je dominantno prepoznatljivo njegovo delo.

Izložba  Male priče (Small Stories) biće otvorena 1. septembra u 20 sati u Kulturnom centru Beograda i trajaće do 30. septembra.

Izložbu čini 56 crno-belih fotografija velikog formata  sa svim odlikama njegovih filmova: čudesno preplitanje realnih referenata i fantazmagoričnih intervencija i kompozicija. Ovom izuzetnom i konzistentno osmišljenom izložbom želi se pružiti uvid u Linčovo vizuelno stvaralaštvo s kojim srpska javnost nije imala prilike da se upozna za razliku od njegovog kinematografskog opusa, koji ima kultni status.

Male priče, koje su producirali Galerija Item iz Pariza i Evropska kuća fotografije, u kojoj je izložba premijerno prikazana 2014, ekskluzivno će, po autorovoj želji, biti prikazana samo u sva tri galerijska prostora KCB-a, i nigde drugde u okruženju. Izložbu će pratiti brojni programi: predavanja, tematska vođenja stručnjaka/stvaralaca iz različitih oblasti, eduaktivno-kreativne radionice za srednjoškolce i mlađu studentsku populaciju i filmski program.

Dejvid Linč (David Keith Lynch, Mizula/Montana, SAD, 1946) je američki filmski i televizijski reditelj, vizuelni umetnik, muzičar i glumac. Poznat po svojim nadrealnim filmovima, Linč je razvio svoj jedinstveni vizualni stil, popularno nazivan „Linčevski stil“. Filmove Dejvida Linča karakteriše nadrealistički pristup, odnosno specifičan aranžman sekvenci, na granici sna i jave, koje se često preklapaju, tako da je teško razdvojiti realno od irealnog. Nadrealni i u mnogim slučajevima nasilni elementi njegovih filmova stekli su reputaciju da gledaoce „zastrašuju, vređaju i dovode u zabunu“. Muzika u njegovim filmovima je veoma pažljivo izabrana i često stvarana za svaki film na bazi montaže i ritma sekvenci slika. Kada govori o svom stvaralaštvu, sam Linč ga definiše kao intuitivno istraživanje našeg „drugog ja“, naših snova, strahovanja i predrasuda, koja nisu očigledna na prvi pogled. Intuiciju definiše kao integralni sklop intelekta i emocije, razmišljanja i osećanja. Uporedo s radom na filmu koji odlikuje značajna likovnost, Linč se bavio i vizuelnom umetnošću, koju je kratko i studirao na Pennsylvania Academy of Fine Arts u Filadelfiji. Njegova dela iz oblasti vizuelnih umetnosti izlagana su u najprestižnijim muzejima i galerijama širom sveta i deo su brojnih i značajnih javnih i privatnih kolekcija.

www.davidlynch.de

 

 

 

Loading...