OTVARANJE MARTOVSKIH IZLOŽBI U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA

14.03.2019., 12:00-20:00

OTVARANJE MARTOVSKIH IZLOŽBI U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA
ČETVRTAK, 14. mart  u 19.00
Đorđe Odanović, ISPITIVANJE DUBINE
Kustoskinja: Milena Marjanović
14. mart – 4. april 2019.
Galerija Artget, Trg republike 5/I

Ubedljivost fotografija nenarativnog karaktera na izložbi  Ispitivanje dubine, kao uostalom i u prethodnim Odanovićevim ciklusima, ne temelji se na njihovoj simboličkoj vrednosti, jer su one uvek bliže denotaciji nego konotaciji – denotaciji koja samo upućuje na označeni pojam ne ulazeći u sferu konotacije kao mogućih asocijacija. Odanovićeva fotografija donosi osećaj čoveka naspram mesta na kome jeste. Pred njom se percipira senzorijalni eho prostora. I tu smo kod najbitnijeg elementa ovog ciklusa – prostora, to jest treće dimenzije. Odanovićeve fotografije se ne samo gledaju nego se u njih i ulazi posredstvom stare zaboravljene tehnike, stereofotografije, u novije vreme aktualizovane posredstvom 3D filmova koji se i zasnivaju na anaglifima, čiji su koreni  upravo u stereofotografiji.

Stereofotografija funkcioniše na načelu po kojem se naše oči nalaze na udaljenosti između 60 i 70 milimetara jedno od drugog. Svako oko gleda iz drugog ugla, a spajanjem te dve slike u našem mozgu dobija se utisak plastičnosti.

Najnoviju seriju Odanovićevih fotografija odlikuje stilska doslednost: na njima nema ničeg slučajnog, nema pada tonusa niti bizarnosti u kompoziciji, zapravo ništa nam ne odvlači pažnju od same dubine. Čvrst oslonac u uznemirujućoj panorami vizuelnih umetnosti našeg doba. (Milena Marjanović)

Đorđe Odanović je diplomirao i magistrirao na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu na Katedri grafike, Odsek fotografije. Član je ULUPUDS–a i ULUS–a.
Od 1998. radi na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, od 2011. u zvanju redovnog profesora. U periodu 2009–2011 gostujući je profesor na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, a 2010. je bio umetnički direktor specijalizovane fotografske Galerije Artget Kulturnog centra, Beograda.
Ostvario je 26 samostalnih izložbi i oko 100 grupnih izložbi u Srbiji i inostranstvu: Keln, Atina, Solun, Pariz, Bratislava, Vervije, Lima, Pleven.
Među brojnim nagradama su i Nagrada za fotografiju Oktobarskog salona (1995), Nagrada ULUPUDS-a za izložbu u Kulturnom centru (2003), Druga nagrada za fotografiju na konkursu Epsona (2004), Povelja za fotografsku inovaciju u 2003. godini Nacionalnog centra za fotografiju (2004), Prva nagrada za fotografiju na Bijenalu minijature u Gornjem Milanovcu (2018).

Program uz izložbu
Subota, 23. mart 2019.
13.00 – Autorsko-kustosko vođenje i prikaz rada: Đorđe Odanović i Milena Marjanović
Moderira: Katarina Kostandinović

…..

Likovna galerija
Knez Mihailova 6
Zoran Dimovski POKLON, ambijentalna instalacija
14. mart – 4. april 2019.

Izložba radova Zorana Dimovskog koja se predstavlja pod nazivom Poklon publiku suočava sa  likovno transponovanim verbalnim izrazima, preuzetim iz registra usmerenog na političko upravljanje individualnim i kolektivnim telima. Oni su strpljivim i dugotrajnim manuelnim iscrtavanjem motivski uvedeni u okvire krajnje jednostavnih i kompoziciono svedenih, ali ujedno gestualnim elementima veoma bogatih vizuelnih prizora, koji se, stoga, mogu tretirati i kao indeksni tragovi umetničkog procesa. Na prilično neposredan način ti se prizori otvaraju posmatraču kao totalitet prikazanog, ali ujedno deluju i detaljima koji otkrivaju način izvedbe i dinamiku telesnih pokreta koji su do njega doveli. Da bi se radovi sagledali treba uroniti u detalje i pratiti načine preplitanja i sažimanja kolornih i gestualnih intenziteta, u čijem dinamičkom međuodnosu nastaju polja napetosti kojima je prožeta celokupna površina crteža.

Međutim, to specifično estetsko uživanje koje ovi radovi omogućavaju, ipak nije samodovoljno i u sebe zatvoreno, već je potpuno uvezano sa njihovim kognitivnim elementima, koji pozivaju na analizu i tumačenje prikazanog sadržaja, kao i konteksta njegove upotrebe. U spoju estetskog i značenjskog, materijalnih gestova i retorike prizora koji se njihovom primenom gradi, ostvaruje se i poseban vid odnosa spram društvene pozadine prikazanog, kao i aktuelnog konteksta u kome se predstavljanje prikazanog vrši…

Program uz izložbu:
Subota, 16. mart 2019.
13.00 Razgovor sa umetnikom: Zoran Dimvoski i Katarina Kostandinović

……
Galerija Podroom
Trg republike 5/-1
Nadija Mustapić/Toni Meštrović, MINUTA ŠUTNJE
kustoskinja: Zorana Đaković Minniti
14. mart – 4. april 2019.

Samostalnom izložbom umetnika Nadije Mustapić i Tonija Meštrovića pod nazivom Minuta šutnje predstavlja se projekat Rijeka 2020 Evropska prestonica kulture u Beogradu, dok galerija Podroom nastavlja sa saradnjom i povezivanjem sa umetnicima i institucijama iz okruženja.

Minuta šutnje je koautorski projekat koji je nastajao tokom 2012. godine i 2013. godine na brodogradilištima „3.maj“ i „Brodosplit“ i kroz saradnju sa samim radnicima. Iza aktuelne ekonomsko-političke teme privatizacije brodogradilišta ili kraja tradicije brodogradnje u Hrvatskoj, stoji društveno marginalizovan, intenzivan rad kojem su izloženi radnici u toku proizvodnje. Rad govori o krhkosti identiteta, egzistencijalnoj i ekonomskoj neizvesnosti, nelagodnosti nakon trancizijskog perioda, reflektujući situaciju koja zadire i šire od lokalne problematike.

„U Minuti šutnje narativnost nije linearna, već je fra-gmentarno i prostorno strukturirana, a petokanalnu instalaciju povezuje jedinstvena zvučna komponenta koja orkestrira celokupni ambijent u audiovizuelni doživljaj. Posebna je pažnja ovdje usmjerena na suodnose slike i zvuka prilikom oblikovanja zvučnog ambijenta, koji imaju značajnu ulogu u stvaranju cjelokupnog doživljaja, oblikovanju volumena instalacije, određiva-nju koordinata prostora, povezivanju, stvaranju kontinuiteta te formiranju atmosfere i slojeva značenja.“ (iz teksta Branke Benčić, katalog Minuta šutnje)

Nadija Mustapić (Rijeka, 1976) svojim prostornim video/audio instalacijama istražuje višedimenzionalne odnose prostora, njegove subjektivnosti i političke kontingencije. Bavi se mestima koja evociraju stanja ili značenja sadržana u rascepu između prošlosti i sadašnjosti. Od 2012. sarađuje s Tonijem Meštrovićem na većim video/audio instalacijama za galerijske ili javne prostore. Od 2005. godine članica je u umetničkog kolektiva The Moving Crew. Od 2006.živi i radi u Rijeci kao profesorka na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. www.nadijamustapic.com

Toni Meštrović (Split, 1973) najčešće deluje u formi videa i zvučnih instalacija. Diplomirao je 1999. godine na Odseku za grafiku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Studirao je Video/Digital Imaging u klasi profesorke Vali Eksport na International Sommerakademie für Bildende Kunst u Salzburgu. Završio je i poslediplomske studije Medienkunst kod profesora Davida Larčera i Antonia Mura na Kunsthochschule für Medien u Kelnu gde se bavio specifičnom percepcijom mora i ostrva uz koje je odrastao. Njegovi radovi tematski se bave kulturnim nasleđem, identitetom i tranzicijskim promenama na prostoru Dalmacije. Živi i stvara u Rijeci i Kaštelima, a predaje u zvanju profesora na Odseku za film i video Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. www.macaknara.hr  

Izložba se realizuje u okviru programa projekta Rijeka 2020 Evropska prestonica kulture u Beogradu i deo je programskog pravca Kuhinja.

Detaljan program nalazi se ovde.

 Galerije Kulturnog centra Beograda su otvorene svakog dana od 12:00 do 20:00, sem nedeljom i državnim praznicima.

Program galerija podržavaju Grad Beograd — Sekretarijat za kulturu i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.

Loading...