„Sonoriteti tišine“ – multimedijalni koncert autorske muzike Nataše Bogojević

Koncert muzike naše renomirane kompozitorke, koja već 30 godina živi u Čikagu, istovremeno označava i završnicu prestižnog Fulbrajt projekta u Srbiji koji je omogućio da naša kompozitorka provede godinu dana u Beogradu i sarađuje sa studentima i profesorima Univerziteta umetnosti i Fakulteta muzičke umetnosti. Na koncertu Sonoriteti tišine će se se premijerno u Srbiji predstaviti dela Kirije, Kirije eleison, Kasja, za sopran i gudački kvartet i Pausis (Pause), za gudački kvartet i savremeni ples, a dela će izvesti gudački kvartet Maslačak i Andriana Spasojević, sopran, studenti FMU iz klase kamerne muzike profesora Nemanje Stankovića i Ljudmile Popović. Koreografiju i savremeni ples osmislili su i izvešće Olga Murašova, Jaroslavna Čerepova, Nika Blu i Tatiana Lukianova.
Program:
Nataša Bogojević
Kirije, za sopran i klavir
Kasja, za sopran i gudački kvartet
Kirije eleison, za sopran i gudački kvartet
Pauzis, za gudački kvartet i savremeni ples
I Dah
II Prekid
III Tišina
IV Uvid
V Procesija
Andriana Spasojević, sopran
Nataša Bogojević, klavir
Gudački kvartet ”Maslačak”
Miljan Stanišić i Đurđica Aleksić, violine
Marko Marić, viola
Valentina Lučković, violončelo.
Savremeni ples:
Olga Murašova, Jaroslavna Čerepova, Nika Blu i Tatiana Lukianova
O programu:
Fenomenologija tišine inspirisala je mnoga dela od antičke do savremene umetnosti; ona je sveobuhvatna, religiozna, duhovna, mistična, paganska, filozofska, iracionalna, konceptualna, nevidljiva i nečujna. Tišina odražava vrhunsku spoznaju tajne i smisla večnosti univerzuma i nemoguće je definisati. Inspiracija za multimedijalni koncertu autorske muzike Nataše Bogojević je, kako sama autorka navodi, fascinantna tišina u kojoj stotine hiljada ljudi na studentskom protestu odaju počast preminulim žrtvama korupcije.
Koncert naše renomirane kompozitorke, koja već 30 godina živi u Čikagu, istovremeno označava i završnicu prestižnog Fulbrajt projekta u Srbiji koji je omogućio da naša kompozitorka provede godinu dana u Beogradu i sarađuje sa studentima i profesorima Univerziteta umetnosti i Fakulteta muzičke umetnosti. Na koncertu Sonoriteti tišine će se se premijerno u Srbiji predstaviti dela Kirije, Kirije eleison, Kasja, za sopran i gudački kvartet i Pausis (Pause), za gudački kvartet i savremeni ples, a dela će izvesti gudački kvartet Maslačak i Andriana Spasojević, sopran, studenti FMU iz klase kamerne muzike profesora Nemanje Stankovića i Ljudmile Popović. Koreografiju i savremeni ples osmislili su i izvešće Olga Murašova, Jaroslavna Čerepova, Nika Blu i Tatiana Lukianova.




Biografije:
Nataša Bogojević (1966) je kompozitorka, pijanistkinja i profesorka na Katedri za kompoziciju univerziteta DePol u Čikagu, Fulbrajtov stipendista u Srbiji za 2024/25. godinu.
Njena muzika poseduje veoma karakterističan stil i prepoznatljiva je po izuzetnoj originalnosti. Iako je verna tradiciji i korenima evropske umetničke muzike, ona konstantno istražuje nove zvučne mogućnosti i različite izvore inspiracije za kreacije novih, drugačijih, nadahnutih i interesantnih muzičkih izraza.
Studirala je kompoziciju u klasi profesora Srđana Hofmana na Fakultetu muzičke umetnosti gde je po završetku studija radila kao asistent. Pohađala je kurseve elektronske muzike kod Vladana Radovanovića u Elektronskom studiju Trećeg programa Radio Beograda, kamerne muzike kod Olivere Đurđević, filmske muzike kod Enia Simeona (Italija) i kompjuterske muzike kod Nila Rolnika (SAD).
Od 1995. godine koncertnu, kompozitorsku i pedagošku aktivnost nastavlja u Čikagu. U svojoj biografiji beleži izuzetne nagrade i priznanja u regionu, Evropi i svetu (Nagrada grada Beograda, Radio Beograd Susretanja, ASCAP Plus+ Award, New Music Chicago, Joseph Jefferson Award, Opera Contempo, USA MACRO, The American Prize, Access Contemporary Music, International Rostrum of Composers).
Komponuje muziku za kamerne ansamble, solo instrumente, simfonijski orkestar, vokalnu, horsku, elektronsku, filmsku i scensku muziku. Njena dela su poručili i izvodili renomirani solisti, ansambli i orkestri na koncernim podijumima i festivalima širom sveta, dok joj je biografija, između ostalih, objavljena u knjizi Ko je ko u svetu žena klasične muzike, autorke dr Ane Grej (The World of Woman in Classical Music, Dr. Anne Gray, Seven Locks Press).
Andriana Spasojević (Bijeljina, 2000) je završila Osnovne akademske studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu na Odseku za solo pevanje u klasi prof. Anete Ilić, a trenutno je student na master akademskim studijama. Završila je SMŠ Stevan Stojanović Mokranjac (violina i solo pevanje) u Bijeljini kao dvostruki učenik generacije, i dobila je Pohvalnicu NJKV Prestolonaslednika Aleksandra za iskazan izvanredni uspeh u završenom srednjoškolskom obrazovanju. Bila je stipendista Ministarstva prosvete Republike Srbije, kao i dobitnica stipendije za izuzetno nadarene studente Dositeja Fonda za mlade talente. Operski debi ostvaruje 2022. godine u ulozi monahinje Zelatriče u operi Sestra Anđelika Đ. Pučinija. Ostvarila je ulogu Majke Gertrude u operi Ivica i Marica Engelberta Humperdinka (2023) i ulogu Zelatriče u Pučinijevoj operi Sestra Anđelika na velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu povodom stogodišnjice smrti Pučinija, kada je prvi put u Srbiji izveden Pučinijev triptih. Nastupala je u kamernom sastavu sa flautistkinjom Ksenijom Agafonovom i pijanistom Đorđem Kuzmanovićem na koncertima Veče operske i kamerne vokalne muzike i Muzika proleća u Ruskom domu. U Galeriji Artget nastupala je u okviru ciklusa Jubileji kompozitora, povodom 150 godina od rođenja S. Rahmanjinova.
Đurđica Aleksić (Užice, 2004) violinu uči od 6 godine. Dobitnik je Vukove diplome, a osnovnu i srednju muzičku školu završila je kao đak generacije. Trenutno je na trećoj godini studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof. Marka Josifoskog. Usavršavala se na brojnim majstorskim kursevima. Osvojila je brojne nagrade na preko 40 takmičenja, među kojima su Republičko takmičenje ZMBŠS, Stringfest u Sremskoj Mitrovici, Međunarodno takmičenje gudača u Nišu, Internacionalno takmičenje Ars Nova u Trstu, Prof. Dichler Competition u Beču, Aphrodite Voice na Kipru, Talents for Europe u Slovačkoj, Uroš Pešić u Banjaluci, Ohrid te sakam Ohrid i Internacionalni susreti violinista u Sremskim Karlovcima.
Održala je jedan od prvih onlajn solističkih koncerata (2020), kao i resitale u Galeriji SANU, Gvarnerijusu, Sali Gradske kuće u Užicu i Legatu Mihaila Milovanovića. Nastupala je u značajnim salama u Beogradu, kao i u Italiji, Austriji, Sloveniji, Belgiji i Makedoniji. Bila je polaznik manifestacije Arlem od 2019. godine, a tokom srednje škole je redovno sarađivala sa prof. Milicom Mladenović (Škola za muzičke talente, Ćuprija). Član je Ansambla Metamorfozis. Stipendista je Fondacije Evro za znanje i Fonda za mlade talente Republike Srbije Dositeja.
Miljan Stanišić (Podgorica, 2003) stekao je osnovno i srednje muzičko obrazovanje kod profesora Vilija Ferdinandija i Marka Simovića. Učestvovao je na brojnim republičkim i međunarodnim takmičenjima, kao što su Muzički festival mladih u Herceg Novom, Međunarodno takmičenje Petar Konjović u Beogradu, Zlatne stepenice u Valjevu, Ilona Feher u Budimpešti, takmičenje SASEVC u Sarajevu, Jaroslav Kocian u Češkoj i Whitgift international violin competition u Londonu. Održao je dva resitala u okviru festivala KotorArt. Usavršavao se na brojnim kursevima i majstorskim radionicama kao što su Umetnička kolonija u Sremskim Karlovcima, Ljetnji kamp za kamernu muziku na Ivanovim koritima i Sounds of Change kurs za orkestar i kamernu muziku. Imao je priliku da uči od istaknutih pedagoga i muzičara kao što su Ivo Stankov, Sreten Krstić, Anton Martinov, Rafael Merlan, Pol Mejer i Gordan Nikolić. Student je osnovnih akademskih studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof. Roberta Lakatoša.
Marko Marić (Beograd, 2002) je započeo muzičko obrazovanje 2012. godine u MŠ Božidar Trudić na odesku za violinu. Godine 2016. počinje da svira violu i nastavlja školovanje u Školi za muzičke talente u Ćupriji, u klasi prof. Miloša Simića i prof. Nemanje Živanovića. Od 2021. godine studira na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof. Nemanje Marjanovića. Učesnik je majstorskih kurseva uglednih umetnika i pedagoga, kao što su Lazar Miletić, Panta Veličković, Jovan Kolundžija, Nemanja Marjanović, Predrag Katanič, Kiril Trusov, Krešimir Petar Pustički, Andrea Nikolić, Gabrijel Ude, Denis Krasnocki, Jamiang Santi i Kozimo Karovani. Aktivno nastupa kao član kamernih i simfonijskih ansambala.
Valentina Lučković (Niš, 2001) muzičko obrazovanje započinje u Muzičkoj školi u Nišu klasi prof. Ljubiše Radisavljevića. Godine 2017. nastavlja školovanje u Školi za muzičke talente u Ćupriji u klasi prof. Nevene Busarac. Trenutno je student master studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu u klasi prof. Dragana Đorevića Suzukija. Bila je član kamernog orkestra Fondacije Dobar glas, koji je nastupao na završnom koncertu master kampa Nemanje Radulovića, zajedno sa ansamblom Double Sense (2022). Kao jedan od troje najboljih kandidata, dobila je jednokratnu stipendiju Akademije u Francuskoj za projekat Bastille day celebratіon, u okviru kog su održana dva koncerta u Lionu i Trikastinu. Održala je resital u okviru ciklusa FMU i Gvarnerijus nagrađuju. Kao solista je nastupala sa orkestrom Škole za muzičke talente u Italiji, Niškim simfonijskim orkestrom, Praškom filharmonijom i sa orkestrom Kamerata Balkanika. Na Ljubljanskom festivalu je održala resital u okviru 31. ciklusa Mladi virtuozi. Pohađala je kurseve renomiranih violončelista. Osvojila je preko 15 nagrada na nacionalnim i međunarodnim takmičenjima, i dva puta je bila dobitnik Vidovdanske nagrade koju dodeljuje grad Niš najuspešnijim učenicima i studentima.