
Neke od najlepših arija iz Mocartovih i Pučinijevih opera, odabrane solo pesme i komade za violinu domaćih kompozitora Stojanovića, Milojevića, Despića i Biničkog i izvešće mecosopran Anđela Simić, sopran Milena Damnjanović, violinistkinja Ana Lazendić i pijanstiknja Milena Gligić. Koncert u Galeriji Artget prilika je da se ove mlade umetnice angažovane širom sveta nađu u Beogradu u isto vreme i zajedno muziciraju.
Program:
Dejan Despić
Đulići i Uveoci
Pesmo moja
Ljubim li te
Vasilije Mokranjac
Igra br. 1
Igra br. 2
Igra br. 3
Igra br. 4
Miloje Milojević
Nimfa
Stanislav Binički
Po polju je kiša pala
Da su meni oči tvoje
Konstantin Babić
Šašava pesma
Petar Stojanović
Pesma bez reči
Sergej Rahmanjinov
Vokaliza, op. 34/14
Rihard Štraus
Wie du warst, arija Oktavijana iz opere Kavaljer s ružom
Đakomo Pučini
In quelle trine morbide, arija Manon Lesko iz opere Manon Lesko
Volfgang Amadeus Mocart
Non so piú, arija Kerubina iz opere Figarova ženidba
Porgi amor, arija Rozine iz opere iz opere Figarova ženidba
Kamij Sen-Sans
Amour! Viens aider ma faiblesse, arija Dalile iz opere Samson i Dalila
Đakomo Pučini
O mio babbino caro, arija Laurete iz opere Đani Skiki
Žak Ofenbah
Belle nuit (Barkarola), duet Đulijete i Niklausa iz opere Hofmanove priče
Biografije:
Mecosopran Anđela Simić (Kruševac, 2001) je završila osnovnu i srednju muzičku školu (klavir i solo pevanje) u Kruševcu. Studirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Ljudmile Gros Popović, gde trenutno pohađa master studije.
Od 2024. godine je član Operskog studija Narodnog pozorišta Borislav Popović gde je nastupala u ulogama: Berte (Seviljski berberin Đ. Rosinija), Tizbe (Pepeljuga Đ. Rosinija), Dorabele (Tako čine sve V. A. Mocarta), Lole (Kavalerija rustikana P. Maskanjija) i Kraljice u savremenoj operi za decu Snežana i sedam patuljaka D. Karolića.
U sezoni 2022/23. debitovala je na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu u ulogama Kneginje (Sestra Anđelika Đ. Pučinija), Ivice (Ivica i Marica E. Humperdinka) i Princa Orlofskog (Slepi miš J. Štrausa II). Naredne sezone, na festivalu Operosa (Crna Gora) debitovala je u ulozi Tizbe (Pepeljuga Đ. Rosinija).
Izabrana je za dvogodišnje usavršavanje u okviru projekta MOTO (Opera: Past, Present, Perfect) pod pokroviteljstvom Kreativne Evrope, u okviru kojeg je debitovala u ulozi majke Anđe (Na Uranku S. Biničkog).
Usavršavala se na majstorskim kursevima pevača i reditelja.
Milena Damnjanović, master muzički umetnik, trenutno je na završnoj godini doktorskih studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu na Odseku za solo pevanje. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja, među kojima su prva mesta (laureati) na takmičenjima Lazar Jovanović, Nikola Cvejić, Radmila Bakočević, Srpska solo pesma, 54. nagrada UMUS-a za najuspešnijeg mladog umetnika (2023) i nagrada iz Fonda Danica Mastilović.
Nastupala je u Kini, Italiji, Austriji, Belgiji, Rusiji, Hrvatskoj, Severnoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i učestvovala na festivalima: BEMUS, BELEF, FESTUM, Operoza, Meta World Festival… Solistički koncerti održani u Skupštini grada Beograda, u Kolarčevoj zadužbini, SANU, UK Gvarnerijus, Galeriji Progres, svedoče o raznolikom repertoaru. Operski debi u Narodnom pozorištu u Beogradu ostvarila je u ulozi Rozine (Seviljski berberin Đ. Rosinija), a u Madlenijanumu u ulozi Metele (Pariski život Ž. Ofenbaha). Tumačila je ulogu Martinele u Zvezdara teatru, u dramskoj predstavi Feliks Darka Bajića. Kao solista, aktivno sarađuje sa Akademskim horom Kolegijum muzikum pod palicom Dragane Jovanović. Sarađivala je sa poznatim umetnicima i dirigentima među kojima su Ramon Vargas, Miomira Vitas, Ines Salazar, Majkl Šejd, Bojan Suđić, Vesna Šouc i Vladimir Kirađijev.
Pedagoško iskustvo unapredila je u Kini kao profesor solo pevanja na Džeđang konzervatorijumu, u gradu Hangdžou, gde je održala i svoj prvi majstorski kurs. Bila je član žirija na dva internacionalna takmičenja kineske i zapadnoevropske vokalne muzike u Kini. Odlikovana je kao jedan od izaslanika Džeđang kulture ‒ Envoy of Picturesque Zhejiang.
Ana Lazendić (Ljubljana) svira violinu od svoje pete godine. Muzičko obrazovanje započela je u MŠ Vojislav – Lale Stefanović u Užicu, u klasi prof. Daneta Zorzića, a srednje obrazovanje nastavila kod prof. Sandre Paunović. Prvi solistički koncert održala je 2018. godine, nakon čega se usavršavala u MŠ Josip Slavenski u Beogradu, u klasi prof. Ljubice Milosavljević. Od 2020. godine studira na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi prof. Volodje Balžalorskog.
Osvojila je brojne nagrade, među kojima su dve prve sa maksimalnih 100 bodova na Gudačkom i Republičkom takmičenju u Beogradu, treća nagrada na Stringfestu u Sremskoj Mitrovici, kao i više prvih nagrada na međunarodnim festivalima u Aranđelovcu, Smederevu, Ubu i Sremskoj Mitrovici.
Nastupala je sa orkestrom Mladost i iskustvo, Simfonijskim orkestrom Crescendo (Slovenija) i HNK Ivan Zajec (Rijeka).
Usavršavala se na seminarima kod uglednih pedagoga i umetnika. Godine 2024. uvrštena je među odabrane učesnike prestižnog majstorskog kursa Stefan Milenkovich Institute.
Milena Gligić je afirmisana pijanistkinja i pevačica iz Beograda. Diplomirala je klavir (2006) i završila specijalizaciju iz kamerne muzike (2009) na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Nakon brojnih stipendija u Srbiji, master studije nastavila je na koledžu Mannes College u Njujorku, a 2018. stekla doktorat (klavirski saradnik) na Univerzitetu u Merilendu. Kao stipendista se usavršavala na Muzičkom konzervatorijumu Bard College, Muzičkom festivalu i školi u Aspenu i Muzičkoj akademiji Zapada.
Godine 2016. preselila se u Los Anđeles kao pijanista Programa za mlade umetnike pri Los Anđeles Operi. Od tada sarađuje i sa Filharmonijom Los Anđelesa i sa institucijama The Industry Opera i Pacific Opera Project, radeći sa Plasidom Domingom, Gustavom Dudamelom, Esa-Pekom Salonenom i drugim istaknutim muzičarima. Zahvaljujući specijalizaciji za vokalni repertoar i poznavanju više jezika, danas predaje na institucijama CalArts i UCLA.
Kao pevačica često nastupa sa Ansamblom LA Master Chorale i u raznim operskim produkcijama, te kao solista sa ansamblima LA Virtuosi Orchestra, Bach Collegium San Diego, American Bach Soloist Academy i Contemporaneous, čiji je stalni pijanista od 2012. godine. Sa ovim ansamblom premijerno je izvela brojna dela i nastupala u salama poput Karnegi hola i koncertne dvorane Volt Dizni. Ansambl redovno održava rezidencije na univerzitetima širom SAD.
Izdala je dva albuma sa pevačima (Emily i Halloween Tales of Gore and Folklore), i sa horom St. James iz Los Anđelesa sa kojim je nastupala i kao solista. Godine 2023. debitovala je kao kantautorka singlom Daredevil, praćenim muzičkim spotom 2024.
Ovim nastupom želja joj je da se ponovo poveže sa publikom u domovini, posle 15 aktivnih godina u inostranstvu.