Koncert operskih arija i solo pesama

08.09.2025., 21:00

Neke od najlepših arija iz Mocartovih i Pučinijevih opera, odabrane solo pesme i komade za violinu domaćih kompozitora Stojanovića, Milojevića, Despića i Biničkog i izvešće mecosopran Anđela Simić, sopran Milena Damnjanović, violinistkinja Ana Lazendić i pijanstiknja Milena Gligić. Koncert u Galeriji Artget prilika je da se ove mlade umetnice angažovane širom sveta nađu u Beogradu u isto vreme i zajedno muziciraju.

 

Biografije:
Mecosopran Anđela Simić (Kruševac, 2001) je završila osnovnu i srednju muzičku školu (klavir i solo pevanje) u Kruševcu. Studirala je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Ljudmile Gros Popović, gde trenutno pohađa master studije.
Od 2024. godine je član Operskog studija Narodnog pozorišta Borislav Popović gde je nastupala u ulogama: Berte (Seviljski berberin Đ. Rosinija), Tizbe (Pepeljuga Đ. Rosinija), Dorabele (Tako čine sve V. A. Mocarta), Lole (Kavalerija rustikana P. Maskanjija) i Kraljice u savremenoj operi za decu Snežana i sedam patuljaka D. Karolića.
U sezoni 2022/23. debitovala je na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu u ulogama Kneginje (Sestra Anđelika Đ. Pučinija), Ivice (Ivica i Marica E. Humperdinka) i Princa Orlofskog (Slepi miš J. Štrausa II). Naredne sezone, na festivalu Operosa (Crna Gora) debitovala je u ulozi Tizbe (Pepeljuga Đ. Rosinija).
Izabrana je za dvogodišnje usavršavanje u okviru projekta MOTO (Opera: Past, Present, Perfect) pod pokroviteljstvom Kreativne Evrope, u okviru kojeg je debitovala u ulozi majke Anđe (Na Uranku S. Biničkog).
Usavršavala se na majstorskim kursevima pevača i reditelja.

Milena Damnjanović, master muzički umetnik, trenutno je na završnoj godini doktorskih studija na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu na Odseku za solo pevanje. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja, među kojima su prva mesta (laureati) na takmičenjima Lazar Jovanović, Nikola Cvejić, Radmila Bakočević, Srpska solo pesma, 54. nagrada UMUS-a za najuspešnijeg mladog umetnika (2023) i nagrada iz Fonda Danica Mastilović.
Nastupala je u Kini, Italiji, Austriji, Belgiji, Rusiji, Hrvatskoj, Severnoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i učestvovala na festivalima: BEMUS, BELEF, FESTUM, Operoza, Meta World Festival… Solistički koncerti održani u Skupštini grada Beograda, u Kolarčevoj zadužbini, SANU, UK Gvarnerijus, Galeriji Progres, svedoče o raznolikom repertoaru. Operski debi u Narodnom pozorištu u Beogradu ostvarila je u ulozi Rozine (Seviljski berberin Đ. Rosinija), a u Madlenijanumu u ulozi Metele (Pariski život Ž. Ofenbaha). Tumačila je ulogu Martinele u Zvezdara teatru, u dramskoj predstavi Feliks Darka Bajića. Kao solista, aktivno sarađuje sa Akademskim horom Kolegijum muzikum pod palicom Dragane Jovanović. Sarađivala je sa poznatim umetnicima i dirigentima među kojima su Ramon Vargas, Miomira Vitas, Ines Salazar, Majkl Šejd, Bojan Suđić, Vesna Šouc i Vladimir Kirađijev.
Pedagoško iskustvo unapredila je u Kini kao profesor solo pevanja na Džeđang konzervatorijumu, u gradu Hangdžou, gde je održala i svoj prvi majstorski kurs. Bila je član žirija na dva internacionalna takmičenja kineske i zapadnoevropske vokalne muzike u Kini. Odlikovana je kao jedan od izaslanika Džeđang kulture ‒ Envoy of Picturesque Zhejiang.

Ana Lazendić (Ljubljana) svira violinu od svoje pete godine. Muzičko obrazovanje započela je u MŠ Vojislav – Lale Stefanović u Užicu, u klasi prof. Daneta Zorzića, a srednje obrazovanje nastavila kod prof. Sandre Paunović. Prvi solistički koncert održala je 2018. godine, nakon čega se usavršavala u MŠ Josip Slavenski u Beogradu, u klasi prof. Ljubice Milosavljević. Od 2020. godine studira na Muzičkoj akademiji u Ljubljani u klasi prof. Volodje Balžalorskog.
Osvojila je brojne nagrade, među kojima su dve prve sa maksimalnih 100 bodova na Gudačkom i Republičkom takmičenju u Beogradu, treća nagrada na Stringfestu u Sremskoj Mitrovici, kao i više prvih nagrada na međunarodnim festivalima u Aranđelovcu, Smederevu, Ubu i Sremskoj Mitrovici.
Nastupala je sa orkestrom Mladost i iskustvo, Simfonijskim orkestrom Crescendo (Slovenija) i HNK Ivan Zajec (Rijeka).
Usavršavala se na seminarima kod uglednih pedagoga i umetnika. Godine 2024. uvrštena je među odabrane učesnike prestižnog majstorskog kursa Stefan Milenkovich Institute.

Milena Gligić je afirmisana pijanistkinja i pevačica iz Beograda. Diplomirala je klavir (2006) i završila specijalizaciju iz kamerne muzike (2009) na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Nakon brojnih stipendija u Srbiji, master studije nastavila je na koledžu Mannes College u Njujorku, a 2018. stekla doktorat (klavirski saradnik) na Univerzitetu u Merilendu. Kao stipendista se usavršavala na Muzičkom konzervatorijumu Bard College, Muzičkom festivalu i školi u Aspenu i Muzičkoj akademiji Zapada.
Godine 2016. preselila se u Los Anđeles kao pijanista Programa za mlade umetnike pri Los Anđeles Operi. Od tada sarađuje i sa Filharmonijom Los Anđelesa i sa institucijama The Industry Opera i Pacific Opera Project, radeći sa Plasidom Domingom, Gustavom Dudamelom, Esa-Pekom Salonenom i drugim istaknutim muzičarima. Zahvaljujući specijalizaciji za vokalni repertoar i poznavanju više jezika, danas predaje na institucijama CalArts i UCLA.
Kao pevačica često nastupa sa Ansamblom LA Master Chorale i u raznim operskim produkcijama, te kao solista sa ansamblima LA Virtuosi Orchestra, Bach Collegium San Diego, American Bach Soloist Academy i Contemporaneous, čiji je stalni pijanista od 2012. godine. Sa ovim ansamblom premijerno je izvela brojna dela i nastupala u salama poput Karnegi hola i koncertne dvorane Volt Dizni. Ansambl redovno održava rezidencije na univerzitetima širom SAD.
Izdala je dva albuma sa pevačima (Emily i Halloween Tales of Gore and Folklore), i sa horom St. James iz Los Anđelesa sa kojim je nastupala i kao solista. Godine 2023. debitovala je kao kantautorka singlom Daredevil, praćenim muzičkim spotom 2024.
Ovim nastupom želja joj je da se ponovo poveže sa publikom u domovini, posle 15 aktivnih godina u inostranstvu.

Loading...