21. Slobodna zona ▪︎ Četvrtak, 6. novembar

17:00 CRVENI TOBOGAN
Dokumentarni film
Hrvatska, 2025, 27’
Režija: Nebojša Slijepčević
U parku u zagrebačkom naselju Savica već skoro čitavu deceniju traje pravi mali rat. Dok veliki deo stanovnika Savice želi da park ostane netaknut, razne inicijative pokušavaju da ga preuredite. Neki žele da u parku izgrade crkvu, a neki žele da ga pretvore i u igralište. S druge strane, „Čuvari parka“ spremni su na sve kako bi onemogućili bilo kakvu gradnju. Park postaje poprište brojnih verbalnih sukoba, demonstracija, a ponekad mora da interveniše i policija.
Festivali: Sarajevo, Zagreb, Opatija…
RAMIZOVO LETO
Srbija, Bosna i Hercegovina, 2024/2025, 75’
Režija: Dejan Kožul
Ramiz Berbić je bivši rudar koji je krajem osamdesetih godina doživeo nesreću u rudniku Lipnica, u blizini Tuzle. Bivši je pripadnik Armije Bosne i Hercegovine… Nesreća, rat, ali i konzervativna sredina u kojoj Ramiz živi, doveli su ga do ivice. Sistem nije bio blagonaklon, ali umesto da očajava, Ramiz odlučuje da izađe sam na ulicu i prvo progovori o psihičkim bolesnicima, a onda i o svim žrtvama nakaradnih sistema i društava – od žrtava ratnih zločina, genocida, pa do žrtava homofobije. Vreme prolazi, a Ramiz i dalje stoji sam na glavnom trgu u Tuzli.
19:00 VUDE, TI SI POBEDIO!
Dokumentarni film
Crna Gora, Hrvatska, Srbija, 2025, 70’
Režija: Senad Šahmanović
Učestvuju: Rajko Grlić, Hrvoje Hribar, Jurica Pavičić, Midhad Ajanović, Borivoj Dovniković-Bordo, Lila Andreas Vukotić, Želimir Žilnik, Darko Kreč…
Priča o usponu i padu jedinog jugoslovenskog dobitnika Oskara, Dušana Vukotića. Kada je njegov Surogat postao prvi neamerički animirani film nagrađen Oskarom, Vukotić je ostao u Zagrebu ne sluteći da se piše istorija svetske animacije. Oskar ga je učinio veličinom u kulturnim krugovima, ali i metom zavisti manje talentovanih kolega. Vukotić je bio poznat kao radoholičar, posvećen radu, uz podršku supruge Lile Andres Vukotić, koja se odrekla glumačke karijere da bi bila uz njega. Devedesetih, sa stvaranjem nove države, doživeo je poniženje kada mu je zabranjen ulaz u Zagreb film, atelje u kojem je proveo ceo život. Taj trenutak simbolično je označio promenu njegovog statusa. Kroz ovaj lični, ali i društveni portret, film nas vodi kroz ključna društveno-politička dešavanja tog vremena, kao i značaj na globalnoj sceni kinematografije tako male zemlje kao što je Jugoslavija, i odlaskom svega toga u etar, kada je počelo njeno raspadanje.
Festivali: Pula, Podgorica, Herceg Novi