22. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – KJARA TIBONI

U okviru festivala, italijanska čembalistkinja i profesorka na Konzervatorijumu Đuzepe Verdi u Milanu Kjara Tiboni održaće koncert u četvrtak, 6. novembra u 19.30 u Galeriji SANU. Prof. Tiboni će nas provesti kroz evropske škole čembala 17. i 18. veka, i izvesti program u kom se prepliću stilovi, forme i efekti, te oslikava bogatstvo i raznolikost repertoara za čembalo.
Koncert realizujemo uz podršku Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu i zahvaljujući gostoprimstvu i saradnji sa Srpskom akademijom nauka i umetnosti.
Program:
Gregorio Stroci (ca. 1615–after 1687)
Mascara: Sonata, e Ballata da più Cavalieri Napoletani, nel Regio Palazzo
Đirolamo Freskobaldi (1583–1643)
Capriccio sopra l’Aria di Rugiero
Johan Kaspar Ferdinand Fišer (1656–1746)
Muzički Parnas – Svita Uranija (izbor)
Toccata
Passacaglia
Žak Difli (1715–1789)
La Pothouin
La De Vaucanson
Johan Sebastijan Bah (1685–1750)
Francuska svita br. 6 u E–duru, BWV 817
Allemande – Courante – Sarabande – Polonaise – Menuet – Bourrée – Gigue
Koncert za klavijaturni instrument br. 5 u Ce–duru, (prema Koncertu, op. 3/12 A. Vivaldija), BWV 976
[Allegro] – Largo – Presto
Biografija:
Čembalistkinja Kjara Tiboni vodi Katedru za čembalo i istorijske klavijaturne instrumente Odseka za ranu muziku na Konzervatorijumu Đuzepe Verdi u Milanu, čiji je i koordinator. Posvetila se proučavanju teorije i izvođačke prakse rane muzike kod Keneta Gilberta na Akademiji Kiđana u Sijeni i na Visokoj školi za muziku Mocarteum u Salcburgu. Završila je specijalizaciju (baso kontinuo) na Konzervatorijumu Santa Čečilija u Rimu.
Kjara Tiboni je umetnički direktor Muzičkog udruženja L’Architasto u Rimu, organizacije posvećene oživljavanju interesovanja za rane klavijaturne instrumente kao što su čembalo, klavikord, orgulje i fortepiano. Od 2008. godine vodi Međunarodni festival udruženja, L’Architasto: il Clavicembalo, sa ciljem da se ponovo oživi sjaj koji je uživala muzika za klavijaturne instrumente u 17. i 18. veku u Rimu. Sarađivala je sa značajnim simfonijskim i operskim kućama, nastupala je na brojnim koncertima kao solista i kamerni muzičar, i to u Rimu, Pragu, Njukaslu na Tajnu, Oksfordu, Edinburgu, Dablinu, Varšavi, Torontu, Vašingtonu, Budimpešti, Lisabonu i Santanderu, na poziv Italijanskog instituta za kulturu Ministarstva spoljnih poslova, kao i Univerziteta za muziku u Oksfordu i u Njukaslu na Tajnu.
Godine 2021, za ediciju HH (Oksford) raspisala je baso kontinuo deonicu u 10 Pasakalja za violončelo kompozitora Gaetana Frankonea, koje su uredili Đovana Barbati i Gvido Olivijeri. Zajedno sa Frančeskom Maskiom, je napisala didaktički priručnik za konzervatorijume pod nazivom Il Basso continuo reso facile (Rugginenti Editions, Milano, 2022). Za izdavačku kuću Brilliant Classics izdala je kompakt-disk sa Sonatama za istorijski klarinet i čembalo Jahana Baptista Vanhala i delom Služavka gospodarica Đ. B. Pergolezija. Takođe je, sa ansamblom Les amies partmentistes, snimila kompakt-disk Le virtuose fatiche sa delima Frančeska Suprianija (Da Vinci Classics, 2023). Prošle godine, objavljen je komapk-disk Trio sonate, op. 5 Đ. Aldrovandinija (1671–1707) koji je snimila sa ansamblom Archipelago.