22. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – KJARA TIBONI

06.11.2025., 19:30

U okviru festivala, italijanska čembalistkinja i profesorka na Konzervatorijumu Đuzepe Verdi u Milanu Kjara Tiboni održaće koncert u četvrtak, 6. novembra u 19.30  u Galeriji SANU. Prof. Tiboni će nas provesti kroz evropske škole čembala 17. i 18. veka, i izvesti program u kom se prepliću stilovi, forme i efekti, te oslikava bogatstvo i raznolikost repertoara za čembalo.
Koncert realizujemo uz podršku Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu i zahvaljujući gostoprimstvu i saradnji sa Srpskom akademijom nauka i umetnosti.

Program:
Alesandro Stradela (1639–1682)
Tokata

Đirolamo Freskobaldi (1583–1643)
Capriccio sopra l’Aria di Rugiero

Johan Kaspar Ferdinand Fišer (1656–1746)
Muzički ParnasSvita Uranija (izbor)
Toccata
Passacaglia

Žak Difli (1715–1789)
La Pothouin
La De Vaucanson

Johan Sebastijan Bah (1685–1750)
Francuska svita br. 6 u E–duru, BWV 817
Allemande – Courante – Sarabande – Polonaise – Menuet – Bourrée – Gigue

Koncert za klavijaturni instrument br. 5 u Ce–duru, (prema Koncertu, op. 3/12 A. Vivaldija), BWV 976
[Allegro] – Largo – Presto

Biografija:
Čembalistkinja Kjara Tiboni vodi Katedru za čembalo i istorijske klavijaturne instrumente Odseka za ranu muziku na Konzervatorijumu Đuzepe Verdi u Milanu, čiji je i koordinator. Posebno se fokusirala na proučavanje teorije i izvođačke prakse rane muzike kod Keneta Gilberta na Akademiji Kiđana u Sijeni i na Visokoj školi za muziku Mocarteum u Salcburgu, gde je diplomirala 1990. godine. Završila je specijalizaciju (baso kontinuo) na Konzervatorijumu Santa Čečilija u Rimu.
Kjara Tiboni je umetnički direktor Muzičkog udruženja L’Architasto u Rimu, organizacije posvećene oživljavanju interesovanja za rane klavijaturne instrumente, kao što su čembalo, klavikord, orgulje i fortepiano. Od 2008. godine vodi Međunarodni festival udruženja L’Architasto: il Clavicembalo, sa ciljem da se ponovo oživi sjaj koji je nekada uživala muzika za klavijaturne instrumente u 17. i 18. veku u Rimu.
Sarađivala je sa značajnim simfonijskim i operskim kućama, nastupala je na brojnim koncertima kao solista i kamerni muzičar, i to u Rimu, Pragu, Njukaslu na Tajnu, Oksfordu, Edinburgu, Dablinu, Varšavi, Torontu, Vašingtonu, Budimpešti, Lisabonu i Santanderu, na poziv Italijanskog instituta za kulturu Ministarstva spoljnih poslova, kao i Univerziteta za muziku u Oksfordu i u Njukaslu na Tajnu.
Godine 2021, za ediciju HH (Oksford) raspisala je baso kontinuo deonicu u 10 Pasakalja za violončelo kompozitora Gaetana Frankonea, koje su uredili Đovana Barbati i Gvido Olivijeri.
Zajedno sa Frančeskom Maskiom, je napisala didaktički priručnik za konzervatorijume pod nazivom Il Basso continuo reso facile (Rugginenti Editions, Milano, 2022).
Za izdavačku kuću Brilliant Classics je izdala kompakt-disk Sonate za istorijski klarinet i čembalo Jahana Baptista Vanhala, kao i Služavka gospodarica Đ. B. Pergolezija. Takođe je snimala za izdavačku kuću Da Vinci Classics, kompakt-disk Le virtuose fatiche Frančeska Suprianija (2023) zajedno sa ansamblom Les amies partmentistes. Prošle godine sa ansamblom Archipelago objavljen je komapk-disk Trio sonate, op. 5 Đ. Aldrovandinija (1671–1707). 

Loading...