22. Međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – KORINA MARTI i SOFIJA GRGUR

Švajcarska čembalistkinja Korina Marti impresionira svojim zapanjujuće superiornim i ekspresivnim interpretacijama i nepogrešivom tehnikom publiku širom sveta. Ona predaje na muzičkoj akademiji Schola Cantorum Basiliensis u Bazelu, a njen repertoar rezultat je opsežnog istraživanja muzike i instrumenata 15. i 16. veka. Korina Marti će ovoga puta nastupiti zajedno sa našom čembalistkinjom i orguljšicom Sofijom Grgur. One će izvesti koncert pod nazivom Sur le Pont d’Avignon ili Čudesni svet Bonifasa Amerbaha svirajući čembalo i klavicimbalum u Crkvi S. Petra (Makedonska 23). U cvom programu istražuju bogatstvo rane evropske klavijaturne muzike, pružajući magičan uvid u izuzetno virtuozan svet, svirajući na retkoj kombinaciji instrumenata: 2 klavicimbaluma sa metalnim žicama i čembalo.
Koncert realizujemo uz podršku Ambasade Švajcarske u Beogradu i u saradnji sa 20. Festivalom rane muzike.
Sur le Pont d’Avignon ili Čudesni svet Bonifasa Amerbaha
14. vek
Anonimni autor
Kyrie
Đovani Firentinski (1270–1350)
Per Larghi Prati
Anonimni autor
Benedicamus domino
16. vek, iz švajcarskih manuskripta
Anonimni autor /Fridolin Ziher (1490–1546)
Ach Jupiter
Hans Koter (1485–1541)
Preludijum in la
Spanieler Tanz
Pjer Mulu (c. 1484–1550)
Ami souffre que je vous aime
Johanes Vek (c. 1495–1536)
Ein anderer Tanz
15. vek
Anonimni autor
Preambulum in la
Anonimni autor
Bohi svemu krali nebeskemu
Anonimni autor
Generari voluit
Anonimni autor
Der Winter
Anonimni autor
Mit ganczem Willen
Anonimni autor
Ja falla
Petrus Vilhelmi de Gruđondz (c. 1400–c. 1480)
Iacob scalam
Anonimni autor
Redeuntes in d
Više iz Švajcarske 16. veka sa malim izletom na Baltičko
Orlando di Laso (1532–1594)
Bon Jour mon Coeur
Anonimni autor (c. 1590)
Ardant
Žosken de Pre (c. 1450–1521)
Das lang Ave Maris
Anonimni autor (c.1590)
Tanz
Paul Hofhajmer (1459–1537)
Nach willen din
Paul Hofhajmer
Andernach uf dem Rgin lag
Hans Leo Hasler (1564–1612)
Junckfrau dein schöne Gstalt
…i još par bisera iz 15. veka
Huan Ambrozio Dalca (?)
Calata ala spagnola ditto terzetti
Anonimni autor
Hic est precursor
Anonimni autor
Amen
Biografije:
Korina Marti je čembalistkinja i flautiskinja (blok-flauta)koja živi u Bazelu. Od 2003. godine predaje srednjovekovnu blok-flautu na muzičkoj akademiji Schola Cantorum Basiliensis, a 2007. godine je osnovala klasu za rane klavijaturne instrumente, uključujući klavicimbalum, klaviciterijum, renesansno čembalo i organet. Korina Marti se smatra vodećim međunarodnim stručnjakom za ove instrumente. Kao solistkinja i član međunarodno priznatih ansambala kao što su Hespèrion XXI, Coro della Radiotelevisione Svizzera Italiana i Barokni orkestar iz Helsinkija, nastupala je u Evropi, Severnoj i Južnoj Americi, na Bliskom istoku i u Aziji. Zajedno sa Mihalom Gondkom, je umetnički direktor i suosnivač ansambla La Morra, vodećeg ansambla specijalizovanog za muziku kasnog srednjeg veka i renesanse. Njena diskografija, koja obuhvata veliki raspon muzike, od srednjovekovnih instampita i intabulacija do solo koncerata, i kamerne muzike kasnog baroka, oslikava njenu tehničku prefinjenost i zadivljujuću ekspresivnost.
Njena kontinuirana istraživanja aspekata repertoara i rekonstrukcije klavijaturnih instrumenata i blok-flauta kasnog srednjeg veka i renesanse, značajno su doprinela današnjem oživljavanju ovih instrumenata.
Sofija Grgur, afirmisana srpska orguljašica i čembalistkinja, je diplomirala orgulje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Nastavila je studije na Visokoj školi za muziku u Vircburgu, gde je studirala orgulje kod Kristofa Boserta, improvizaciju kod Rajnera Gara i dirigovanje kod Jerga Štraubea. Njeno rastuće interesovanje za istorijsku izvođačku praksu i dirigovanje ansamblom rezultiralo je master diplomom iz istorijskih klavijaturnih instrumenata koju je stekla u klasi Lusi Halman Rasel. Završila je master studije istorijske improvizacije na svetski priznatoj akademiji za ranu muziku Schola Cantorum Basiliensis kod Dirka Bernera i Markusa Švenkrajsa. Kao solistkinja i kamerna muzičarka, Sofija je nastupala u mnogim evropskim zemljama. Paralelno je angažovana kao crkveni muzičar i nastavnik, a strastveno se bavi koncertima i istraživačkim projektima u različitim stilskim oblastima. Ansambl Interrogatio, koji je osnovala sa Filipom Rekijećem, posvećen je izvođačkoj praksi na istorijskim instumentima, retko izvođenim repertoarima, savremenoj muzici i sinestezijskim formama izraza. Osvajali su nagrade na međunarodnim takmičenjima rane muzike, a redovno nastupaju u Nemačkoj i Švajcarskoj. Sofija je vešt improvizator i pasionirano se bavi ad hok / afekt improvizacijom, kao i kompozicijom i aranžiranjem.
Fotografija čembalistkinja preuzete su sa vebsajta Foruma za ranu muziku ReRenaissance.