Koncert saksofoniste Milana Savića, mecosoprana Ane Radovanović i pijaniste Ukija Ovaskainena

02.10.2020., 20:00

Koncert je deo Sedmog međunarodnog festivala saksofona u Srbiji „Belgrade SAXperience“ (30. septembar – 3. oktobar 2020), koji realizuje Udruženje saksofonista Srbije.
Više o programu Festivala

Prema odluci Vlade Republike Srbije kojom se dozvoljava održavanje kulturnih događaja uz propisane epidemiološke mere za suzbijanje širenja virusa COVID-19, uz izvođača i organizatore, predviđen broj mesta za publiku u Svečanoj sali Skupštine Grada je 50.
Zbog ovako ograničenog broja, molimo Vas da svoje mesto rezervišete prijavom na e-mail adresu lidija.maric@kcb.rs ili telefonom na 011 2622 058. Prijavljivanje je moguće do dana koncerta (petak, 2. oktobar) u 12 sati ili dok se mesta ne popune.
Mesta za koncert su popunjena.
Direktan prenos koncerta možete pratiti na ovom linku.

Na koncertu će biti održana i javna promocija notnog izdanja kompozicije Love! – saxophone concerto kompozitora Ivana Brkljačića. Delo je publikovala izdavačka kuća Rights & Royalties Publishing Company.

Program:
Ivan Brkljačić
Love! – saxophone concerto, verzija za alt saksofon i klavir (4. i 5. deo)

Minta Aleksinački
Remi

Svetlana Savić
Solo za glas, saksofon i klavir

Ivan Brkljačić
Peter and New York za (ženski) glas i alt saksofon (premijera)

Ivan Jevtić
Koncert za alt saksofon i gudacki orkestar (verzija za saksofon i klavir)
Allegro con Spirito
Andante Cantabile
Finale – Allegrissimo

Biografije:
Milan Savić je diplomirao saksofon na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, i klarinet na FMU u Beogradu. Tokom muzičkog razvoja, pohađao je mnoge škole i seminare kod priznatih profesora u inostranstvu. Od 2006. godine radi u MŠ Josip Slavenski kao profesor klarineta i saksofona, a njegovi učenici su dobitnici mnogih nagrada na republičkim i međunarodnim takmičenjima. Nastupao je kao solista na Mokranjčevim danima i drugim festivalima širom Srbije. Održao je majstorske kurseve sa pijanistom Ukijem Ovaskainenom u zemlji i inostranstvu – Alpen Klasika Fest (Italija), Olimpik Saks Festival (Grčka), a takođe je održao i koncertnu turneju u Francuskoj. Kao solista je nastupao na Kolarcu sa Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom RTS, kamernim orkestrom Metamorfozis i Velikim kamernim orkestrom. Snimao je za Radio Beograd i premijerno izvodio kompozicije Ivana Jevtića, Ivana Brkljačića, Ante Grgina, Aleksandra Sedlara i drugih. Kao orkestarski muzičar je angažovan u orkestru Beogradske filharmonije i Simfonijskom orkestru RTS, sa kojima je nastupao na koncertima i turnejama u zemlji i inostranstvu. Milan Savić je direktor međunarodnog festivala saksofona Belgrade Saxperience. Dobitnik je francuskog ordena Vitez umetnosti (2017), koje dodeljuje Ministarstvo kulture i književnosti Francuske.

Ana Radovanović (mecosopran) je završila master akademske studije na Odseku za solo pevanje, i doktorske studije na Odseku za kamernu muziku na FMU u Beogradu. Ostvarila je nekoliko operskih uloga i realizovala brojne koncerte. Kao član Operskog studija Narodnog pozorišta Borislav Popović, na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu ostvarila je uloge Pastira u operi Toska Đ. Pučinija, i ulogu Frugole u operi Plašt Đ. Pučinija. Godine 2009. je ostvarila ulogu Agate u operi Derišta Filipa Glasa, a kasnije je bila angažovana u realizaciji dve svetske premijere opera srpskih kompozitorki Ko je ubio princezu Mond Tatjane Milošević i Petrograd Branke Popović.
S obzirom na to da je najaktivnija u oblasti savremene kamerne muzike, od 2005. godine je ostvarila brojne nastupe na koncertima širom Srbije (Zadužbina Ilije M. Kolarca, Beogradska filharmonija, Narodno pozorište u Beogradu, Opera i teatar Madlenianum…). Član je upravnog odbora Ansambla za novu muziku Gradilište, sa kojim je nastupala na koncertima u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Litvaniji i Izraelu. Sa istim ansamblom je izvela preko 20 premijernih dela srpskih kompozitora. Član je INSAM instituta za savremenu muziku u BiH. Od 2012. godine radi i kao nastavnik solo pevanja u muzičkoj školi.

Uki Ovaskainen je laureat, kao i dobitnik specijalne nagrade Kontemporanea i nagrade publike, na takmičenju Premio Haen u Španiji. Redovno nastupa kao solista i kamerni muzičar u Srbiji, kao i širom Evrope. Izveo je niz od osam različitih solističkih resitala na Kraljevskom danskom konzervatorijumu tokom jedanaest dana, što predstavlja najveći individualni projekat u istoriji te ustanove.
Studirao je na Muzičkoj akademiji Sibelijus u Helsinkiju, na Kraljevskom danskom konzervatorijumu u klasi prof. Hozea Ribere, i na solističkom odseku na Visokoj školi za muziku i teatar u Hanoveru u klasi prof. Matija Raekalija.
Svirao je kao solista sa simfonijskim orkestrima Sjelanda i Olborga, nastupao u Koncerthausu u Beču, kao i na koncertima kamerne muzike Bečkog kamernog orkestra. Radio je kao korepetitor Opere Faber u Portugaliji, svirao u okviru profesionalnih orkestara u Danskoj i u Srbiji, radio sa profesionalnim horovima i nastupao na preko 200 koncerata na četiri kontinenta sa horom Tapiola. Umetnički je organizator turneje kamerne muzike u Danskoj. Radi kao zvanični korepetitor na takmičenjima Muzičke omladine u Beogradu. Osim angažovanja kao viši umetnički saradnik na Katedri za gudačke instrumente na FMU, redovno nastupa sa eminentnim srpskim i inostranim muzičarima.

Foto: Marko Đoković

Ivan Brkljačić (Beograd, 1977) je diplomirao na FMU, Odsek za kompoziciju i orkestraciju, u klasi Srđana Hofmana, i magistarske studije kompozicije u klasi Zorana Erića. Godine 2012. je odbranio doktorski umetnički projekat, na temu ‘Istar’ – ciklus nascentnih muzičkih karikatura za scensko izvođenje u pozorišnom dekoru, rađen pod mentorstvom Srđana Hofmana. Kompozicije Ivana Brkljačića izvođene su u zemlji i širom sveta. Po porudžbini je pisao kompozicije za Beogradsku filharmoniju, hor Kolegijum muzikum, evropski projekat MUSMA, festivale Bemus i Belef, slovenačke ansamble Slavko Osterc i 4Saxess, trio Pokret, trio Tembr, kvartet Mokranjac, trio Singidunum, ansambl Gradilište, trio Donne di Belgrado, itd. Sarađivao je sa inostranim ansamblima kao što su: Ostravska banda iz Češke republike, Blindman iz Belgije, L’Ensemble Portmano iz Kanade, itd. Komponovao je muziku za brojne pozorišne predstave i autor je muzike za celovečernji igrani film Ustanička ulica, u režiji Miroslava Terzića.
Od školske 2005/06. godine radi na FMU u Beogradu, najpre na Katedri za muzičku teoriju, a zatim na Katedri za kompoziciju. Takođe, od 2015. godine obavlja funkciju prodekana za nastavu FMU. Delovao je kao umetnički selektor programa Međunarodne tribine kompozitora (2007–2015).

 

Loading...