Veče barokne kantate: Barokni kamerni ansambl EHO

24.11.2008, 21:00.
blank-image

BAROKNI KAMERNI ANSAMBL EHO čine Teuta Aslani, sopran, Milica Gajić, flauta, Jovana Bojović, čembalo, Miladin Stojković, kontrabas. Gost će biti Jelena Adamović, violina.

Ansambl postoji tri godine tokom kojih se interesovanje članova Ansambla usmerilo ka baroknoj kantati, kako crkvenoj tj. duhovnoj, tako i svetovnoj.
Na časovima kamerne muzike su sarađivali sa prof. Ljudmilom Gros-Popović, koja im je razvila ljubav prema periodu baroka u muzici.
Njihova zainteresovanost za barok je vremenom izašla iz okvira fakultetskih obaveza, što je rezultiralo saradnjom sa švedskim baroknim ansamblom “Cappella nuova”, čiji je dugogodišnji vođa Predrag Novović, kao i sa profesorima sa Austrijske barokne akademije, sa kojom beogradski FMU ima višegodišnju saradnju.

BAROKNI KAMERNI ANSAMBL čine studenti Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu:
Teuta Aslani, sopran
Milica Gajić, flauta
Jovana Bojović, čembalo
Miladin Stojković, kontrabas
gost: Jelena Adamović, violina

PROGRAM:
Georg Filip Teleman
Die Landlußt
Du bist verflucht, o Schreckensstimme (Am Sonntage Laetare)

Žan-Filip Ramo

Air Plaintiff

Georg Fridrih Hendl
Nell dolce dell’ oblio

Antonio Vivaldi
All’ ombra di sospetto

Barok u muzici obuhvata period od kraja 16. do polovine 18. veka. Jedna od muzičkih formi karakterističnih za barok je kantata. Kantata ( od lat. cantare – pevanje ), je vokalno instrumentalni oblik, muzička forma u više stavova, komponovana za jedan ili više glasova i čembalo, tj. continuo. Izvođena je u salonima aristokrata. Vremenom se razvila toliko da je postala delo za soliste, hor i orkestar. U kantatama se uočava simetrično smenjivanje rečitativa i arija. Velika pažnja se obraćala na lepotu melodijske linije. U kantatama preovlađuje lirski i meditativni karakter. Prema sadržini svojih tekstova, kantate mogu biti crkvene ili svetovne. Tokom 17. veka se razvija solo-kantata koju naročito neguju italijanski kompozitori, kasnije i francuski. Zlatno doba kantate je period nemačkog baroka, kada se naročito dogodio procvat crkvene kantate.
Uvodna kantata je Die Landlußt, svetovnog karaktera, evocira osećanja prema prirodi, selu, ljubavi, životu. Puna je lirskih tonova, evidentan je stalni dijalog flaute i glasa. Kantata Du bist verflucht, o Schreckensstimme je duhovna kantata, posvećena nedeljnoj službi u crkvi. Govori o žrtvi koju je Gospod podneo za spas čovečanstva. Kompozicija Air Plaintiff je jedna arija iz svetovne kantate Žan-Filipa Ramoa, ljubavnih, lirskih, ali istovremeno i tužnih osećanja, čemu doprinosi setna melodijska linija violine. Kantata G. F. Hendla Nell dolce dell’ oblio je svetovnog karaktera, jedna priča o ljudskim osećanjima. Kantata Antonija Vivaldija All’ ombra di sospetto je svetovna kantata, živahna, virtuozna, puna punktiranog ritma i ukrasa, i dijaloga glasa i flaute. Govori o ljubavi, o zamkama ljubavi, i patnjama i sumnjama zaljubljenih.

Loading...