22. међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – КЈАРА ТИБОНИ

У оквиру фестивала, италијанска чембалисткиња и професорка на Конзерваторијуму Ђузепе Верди у Милану Кјара Тибони одржаће концерт у четвртак, 6. новембра у 19.30 у Галерији САНУ. Проф. Тибони ће нас провести кроз европске школе чембала 17. и 18. века, и извести програм у ком се преплићу стилови, форме и ефекти, те осликава богатство и разноликост репертоара за чембало.
Концерт реализујемо уз подршку Италијанског института за културу у Београду и захваљујући гостопримству и сарадњи са Српском академијом наука и уметности.
Програм:
Алесандрo Страдела (1639–1682)
Токата
Ђироламо Фрескобалди (1583–1643)
Capriccio sopra l’Aria di Rugiero
Јохан Каспар Фердинанд Фишер (1656–1746)
Музички Парнас – Свита Уранија (избор)
Toccata
Passacaglia
Жак Дифли (1715–1789)
La Pothouin
La De Vaucanson
Јохан Себастијан Бах (1685–1750)
Француска свита бр. 6 у Е–дуру, BWV 817
Allemande – Courante – Sarabande – Polonaise – Menuet – Bourrée – Gigue
Концерт за клавијатурни инструмент бр. 5 у Це–дуру, (према Концерту, оп. 3/12 А. Вивалдија), BWV 976
[Allegro] – Largo – Presto
Биографија:
Чембалисткиња Кјара Тибони води Катедру за чембало и историјске клавијатурне инструменте Одсека за рану музику на Конзерваторијуму Ђузепе Верди у Милану, чији је и координатор. Посебно се фокусирала на проучавање теорије и извођачке праксе ране музике код Кенета Гилберта на Академији Киђана у Сијени и на Високој школи за музику Моцартеум у Салцбургу, где је дипломирала 1990. године. Завршила је специјализацију (басо континуо) на Конзерваторијуму Санта Чечилија у Риму.
Кјара Тибони је уметнички директор Музичког удружења L’Architasto у Риму, организације посвећене оживљавању интересовања за ране клавијатурне инструменте, као што су чембало, клавикорд, оргуље и фортепиано. Од 2008. године води Међународни фестивал удружења L’Architasto: il Clavicembalo, са циљем да се поново оживи сјај који је некада уживала музика за клавијатурне инструменте у 17. и 18. веку у Риму.
Сарађивала је са значајним симфонијским и оперским кућама, наступала је на бројним концертима као солиста и камерни музичар, и то у Риму, Прагу, Њукаслу на Тајну, Оксфорду, Единбургу, Даблину, Варшави, Торонту, Вашингтону, Будимпешти, Лисабону и Сантандеру, на позив Италијанског института за културу Министарства спољних послова, као и Универзитета за музику у Оксфорду и у Њукаслу на Тајну.
Године 2021, за едицију HH (Оксфорд) расписала је басо континуо деоницу у 10 Пасакаља за виолончело композитора Гаетана Франконеа, које су уредили Ђована Барбати и Гвидо Оливијери.
Заједно са Франческом Маскиом, је написала дидактички приручник за конзерваторијуме под називом Il Basso continuo reso facile (Rugginenti Editions, Милано, 2022).
За издавачку кућу Brilliant Classics је издала компакт-диск Сонате за историјски кларинет и чембало Јахана Баптиста Ванхала, као и Служавка господарица Ђ. Б. Перголезија. Такође је снимала за издавачку кућу Da Vinci Classics, компакт-диск Le virtuose fatiche Франческа Суприанија (2023) заједно са ансамблом Les amies partmentistes. Прошле године са ансамблом Archipelago објављен је комапк-диск Трио сонате, оп. 5 Ђ. Алдровандинија (1671–1707).