22. Međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – KORINA MARTI i SOFIJA GRGUR

12.11.2025., 20:00

Švajcarska čembalistkinja Korina Marti impresionira svojim zapanjujuće superiornim i ekspresivnim interpretacijama i nepogrešivom tehnikom publiku širom sveta. Ona predaje na muzičkoj akademiji Schola Cantorum Basiliensis u Bazelu, a njen repertoar rezultat je opsežnog istraživanja muzike i instrumenata 15. i 16. veka. Korina Marti će ovoga puta nastupiti zajedno sa našom čembalistkinjom i orguljšicom Sofijom Grgur. One će izvesti koncert pod nazivom Sur le Pont d’Avignon ili Čudesni svet Bonifasa Amerbaha svirajući čembalo i klavicimbalum u Crkvi S. Petra (Makedonska 23). U cvom programu istražuju bogatstvo rane evropske klavijaturne muzike, pružajući magičan uvid u izuzetno virtuozan svet, svirajući na retkoj kombinaciji instrumenata: 2 klavicimbaluma sa metalnim žicama i čembalo.
Koncert realizujemo uz podršku Ambasade Švajcarske u Beogradu i u saradnji sa 20. Festivalom rane muzike.

Sur le Pont d’Avignon ili Čudesni svet Bonifasa Amerbaha

14. vek
Anonimni autor
Kyrie

Đovani Firentinski (1270–1350)
Per Larghi Prati

Anonimni autor
Benedicamus domino

16. vek, iz švajcarskih manuskripta
Anonimni autor /Fridolin Ziher (1490–1546)
Ach Jupiter

Hans Koter (1485–1541)
Preludijum in la
Spanieler Tanz

Pjer Mulu (c. 1484–1550)
Ami souffre que je vous aime

Johanes Vek (c. 1495–1536)
Ein anderer Tanz

15. vek
Anonimni autor
Preambulum in la

Anonimni autor
Bohi svemu krali nebeskemu

Anonimni autor
Generari voluit

Anonimni autor
Der Winter

Anonimni autor
Mit ganczem Willen

Anonimni autor
Ja falla

Petrus Vilhelmi de Gruđondz (c. 1400–c. 1480)
Iacob scalam

Anonimni autor
Redeuntes in d

Više iz Švajcarske 16. veka sa malim izletom na Baltičko
Orlando di Laso (1532–1594)
Bon Jour mon Coeur

Anonimni autor (c. 1590)
Ardant

Žosken de Pre (c. 1450–1521)
Das lang Ave Maris

Anonimni autor (c.1590)
Tanz

Paul Hofhajmer (1459–1537)
Nach willen din

Paul Hofhajmer
Andernach uf dem Rgin lag

Hans Leo Hasler (1564–1612)
Junckfrau dein schöne Gstalt

…i još par bisera iz 15. veka
Huan Ambrozio Dalca (?)
Calata ala spagnola ditto terzetti

Anonimni autor
Hic est precursor

Anonimni autor    
Amen

Biografije:
Korina Marti je čembalistkinja i flautiskinja (blok-flauta)koja živi u Bazelu. Od 2003. godine predaje srednjovekovnu blok-flautu na muzičkoj akademiji Schola Cantorum Basiliensis, a 2007. godine je osnovala klasu za rane klavijaturne instrumente, uključujući klavicimbalum, klaviciterijum, renesansno čembalo i organet. Korina Marti se smatra vodećim međunarodnim stručnjakom za ove instrumente. Kao solistkinja i član međunarodno priznatih ansambala kao što su Hespèrion XXI, Coro della Radiotelevisione Svizzera Italiana i Barokni orkestar iz Helsinkija, nastupala je u Evropi, Severnoj i Južnoj Americi, na Bliskom istoku i u Aziji. Zajedno sa Mihalom Gondkom, je umetnički direktor i suosnivač ansambla La Morra, vodećeg ansambla specijalizovanog za muziku kasnog srednjeg veka i renesanse. Njena diskografija, koja obuhvata veliki raspon muzike, od srednjovekovnih instampita i intabulacija do solo koncerata, i kamerne muzike kasnog baroka, oslikava njenu tehničku prefinjenost i zadivljujuću ekspresivnost.
Njena kontinuirana istraživanja aspekata repertoara i rekonstrukcije klavijaturnih instrumenata i blok-flauta kasnog srednjeg veka i renesanse, značajno su doprinela današnjem oživljavanju ovih instrumenata.

Sofija Grgur, afirmisana srpska orguljašica i čembalistkinja, je diplomirala orgulje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Nastavila je studije na Visokoj školi za muziku u Vircburgu, gde je studirala orgulje kod Kristofa Boserta, improvizaciju kod Rajnera Gara i dirigovanje kod Jerga Štraubea. Njeno rastuće interesovanje za istorijsku izvođačku praksu i dirigovanje ansamblom rezultiralo je master diplomom iz istorijskih klavijaturnih instrumenata koju je stekla u klasi Lusi Halman Rasel. Završila je master studije istorijske improvizacije na svetski priznatoj akademiji za ranu muziku Schola Cantorum Basiliensis kod Dirka Bernera i Markusa Švenkrajsa. Kao solistkinja i kamerna muzičarka, Sofija je nastupala u mnogim evropskim zemljama. Paralelno je angažovana kao crkveni muzičar i nastavnik, a strastveno se bavi koncertima i istraživačkim projektima u različitim stilskim oblastima. Ansambl Interrogatio, koji je osnovala sa Filipom Rekijećem, posvećen je izvođačkoj praksi na istorijskim instumentima, retko izvođenim repertoarima, savremenoj muzici i sinestezijskim formama izraza. Osvajali su nagrade na međunarodnim takmičenjima rane muzike, a redovno nastupaju u Nemačkoj i Švajcarskoj. Sofija je vešt improvizator i pasionirano se bavi ad hok / afekt improvizacijom, kao i kompozicijom i aranžiranjem.

Fotografija čembalistkinja preuzete su sa vebsajta Foruma za ranu muziku ReRenaissance.

 

Loading...