22. Међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – КОРИНА МАРТИ и СОФИЈА ГРГУР

Швајцарска чембалисткиња Корина Марти импресионира својим запањујуће супериорним и експресивним интерпретацијама и непогрешивом техником публику широм света. Она предаје на музичкој академији Schola Cantorum Basiliensis у Базелу, а њен репертоар резултат је опсежног истраживања музике и инструмената 15. и 16. века. Корина Марти ће овога пута наступити заједно са нашом чембалисткињом и оргуљшицом Софијом Гргур. Оне ће извести концерт под називом Sur le Pont d’Avignon или Чудесни свет Бонифаса Амербаха свирајући чембало и клавицимбалум у Катедрала Блажене Дјевице Марије (Хаџи Милентијева 75). У cвом програму истражују богатство ране европске клавијатурне музике, пружајући магичан увид у изузетно виртуозан свет, свирајући на реткој комбинацији инструмената: 2 клавицимбалума са металним жицама и чембало.
Концерт реализујемо уз подршку Амбасаде Швајцарске у Београду и у сарадњи са 20. Фестивалом ране музике.
Улазнице по цени од 1000 РСД су доступне на сајту Gis Tix, као и на дан концерта на улазу у Катедралу.
Sur le Pont d’Avignon или Чудесни свет Бонифаса Амербаха
14. век
Анонимни аутор
Kyrie
Ђовани Фирентински (1270–1350)
Per Larghi Prati
Анонимни аутор
Benedicamus domino
16. век, из швајцарских манускрипта
Анонимни аутор /Фридолин Зихер (1490–1546)
Ach Jupiter
Ханс Котер (1485–1541)
Прелудијум ин ла
Spanieler Tanz
Пјер Мулу (c. 1484–1550)
Ami souffre que je vous aime
Јоханес Век (c. 1495–1536)
Ein anderer Tanz
15. век
Анонимни аутор
Преамбулум ин ла
Анонимни аутор
Bohi svemu krali nebeskemu
Анонимни аутор
Generari voluit
Анонимни аутор
Der Winter
Анонимни аутор
Mit ganczem Willen
Анонимни аутор
Ja falla
Петрус Вилхелми де Груђондз (c. 1400–c. 1480)
Iacob scalam
Анонимни аутор
Redeuntes in d
Више из Швајцарске 16. века са малим излетом на Балтичко
Oрландо ди Ласо (1532–1594)
Bon Jour mon Coeur
Анонимни аутор (c. 1590)
Ardant
Жоскен де Пре (c. 1450–1521)
Das lang Ave Maris
Анонимни аутор (c.1590)
Tanz
Паул Хофхајмер (1459–1537)
Nach willen din
Паул Хофхајмер
Andernach uf dem Rgin lag
Ханс Лео Хаслер (1564–1612)
Junckfrau dein schöne Gstalt
…и још пар бисера из 15. века
Хуан Aмброзио Далца (?)
Calata ala spagnola ditto terzetti
Анонимни аутор
Hic est precursor
Анонимни аутор    
Amen
Биографије:
Корина Марти je чембалисткиња и флаутискиња (блок-флаута)која живи у Базелу. Од 2003. године предаје средњовековну блок-флауту на музичкој академији Schola Cantorum Basiliensis, а 2007. године је основала класу за ране клавијатурне инструменте, укључујући клавицимбалум, клавицитеријум, ренесансно чембало и органет. Корина Марти се сматра водећим међународним стручњаком за ове инструменте. Као солисткиња и члан међународно признатих ансамбала као што су Hespèrion XXI, Coro della Radiotelevisione Svizzera Italiana и Барокни оркестар из Хелсинкија, наступала је у Европи, Северној и Јужној Америци, на Блиском истоку и у Азији. Заједно са Михалом Гондком, је уметнички директор и суоснивач ансамбла La Morra, водећег ансамбла специјализованог за музику касног средњег века и ренесансе. Њена дискографија, која обухвата велики распон музике, од средњовековних инстампита и интабулација до соло концерата, и камерне музике касног барока, осликава њену техничку префињеност и задивљујућу експресивност.
Њена континуирана истраживања аспеката репертоара и реконструкције клавијатурних инструмената и блок-флаута касног средњег века и ренесансе, значајно су допринела данашњем оживљавању ових инструмената.
Софија Гргур, афирмисана српска оргуљашица и чембалисткиња, је дипломирала оргуље на Факултету музичке уметности у Београду. Наставила је студије на Високој школи за музику у Вирцбургу, где је студирала оргуље код Кристофа Босерта, импровизацију код Рајнера Гара и дириговање код Јерга Штраубеа. Њено растуће интересовање за историјску извођачку праксу и дириговање ансамблом резултирало је мастер дипломом из историјских клавијатурних инструмената коју је стекла у класи Луси Халман Расел. Завршила је мастер студије историјске импровизације на светски признатој академији за рану музику Schola Cantorum Basiliensis код Дирка Бернера и Маркуса Швенкрајса. Као солисткиња и камерна музичарка, Софија је наступала у многим европским земљама. Паралелно је ангажована као црквени музичар и наставник, а страствено се бави концертима и истраживачким пројектима у различитим стилским областима. Ансамбл Interrogatio, који је основала са Филипом Рекијећeм, посвећен је извођачкој пракси на историјским инстументима, ретко извођеним репертоарима, савременој музици и синестезијским формама израза. Освајали су награде на међународним такмичењима ране музике, а редовно наступају у Немачкој и Швајцарској. Софија је вешт импровизатор и пасионирано се бави ад хок / афект импровизацијом, као и композицијом и аранжирањем.
Фотографија чембалисткиња преузете су са вебсајта Форума за рану музику ReRenaissance.