Трибина: Шта очекујемо, а шта добијамо од образовања данас?

14.06.2018., 19:00

Културни центар Београда

Четвртак, 14. јун у 19.00 часова

Галерија Артгет

Трибина: Шта очекујемо, а шта добијамо од образовања данас?

Клуб 128 – Клуб студената опште књижевности и теорије књижевности организује трибину посвећену савременим проблемима у образовању под називом  Шта очекујемо, а шта добијамо од образовања данас?

УЧЕСТВУЈУ: Предраг Крстић (Институт за филозофију и друштвену теорију), Бранко Ромчевић (Факултет безбедности), Јелена Вељић (Друштвени центар Октобар), Миран Погачар (Студентски покрет Нови Сад), Милош Ничић (Центар за студије културе ФПН)

МОДЕРАТОРИ: Никола Миловић, Јован Букумира

Циклус трибина о модерном образовању, који је Клуб 128 организовао током пролећа, имао је за циљ да осветли ново схватање образовања, које се јавило у модерној Европи у 18. веку. Желели смо, с једне стране, да прикажемо друштвено-историјски и духовни контекст настанка (н)овог схватања образовања, као и његов развој у главним цртама од доба просветитељства па до данас. С друге стране, занимало нас је шта се догађа са овим схватањем образовања у савременом контексту и како на њега утичу промењене друштвене и идеолошке околности. Циљ нам је био да, након датог историјског прегледа и анализе савременог стања у образовању, укажемо на могућа решења за превладавање дате ситуације те одговоримо на питање да ли је модерно образовање (данас) изневерило властита (почетна) очекивања. Више о циклусу, као и о појединачним трибинама које су у оквиру њега одржане, доступно је на следећем линку:

Ciklus tribina o obrazovanju

Ова, последња трибина замишљена је као панел дискусија којом желимо да сумирамо и завршимо споменути циклус. Пре свега ћемо се, међутим, бавити приликама у образовању данас и овде: у каквом друштвеном контексту се оно одвија, чему служи, какве се вредности и погледи на свет преко њега обликују, какви су инститиционални оквири у које је смештено итд – уз неизбежно додатно питање: да ли може другачије и боље? Сматрамо да је владајућа неолиберална парадигма погрешна и лоша: укратко, она би се могла описати као образовање за тржиште. У неку руку, читав циклус је и проистекао из тог проблема и био је покушај да се кроз историјски преглед дају нешто шири одговори на питање зашто смо и како данас стигли до таквог приступа образовању. Стога ћемо се у овој дискусији, између осталог, подсетити неких ранијих образовних парадигми како бисмо из њих извукли могуће смернице за превладавање садашњег стања. Но, промене у образовању увек рефлектују шире друштвене, политичке и идеолошке процесе. Због тога мислимо да није довољно зауставити се на (ма колико доброј) анализи стања и зато ћемо причати о томе како је могуће утицати на друштвене околности да би дошло и до промена у приступу образовању. То је, уједно, крајњи циљ целог циклуса.

 

Loading...