OTVARANJE APRILSKIH IZLOŽBI U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA

11.04.2019., 12:00-20:00

OTVARANJE APRILSKIH IZLOŽBI U KULTURNOM CENTRU BEOGRADA
ČETVRTAK, 11. april  u 19.00

Emanuele Mašoni i Aleksandar Zograf, Apokalipsa – Bor, fotografija i strip
Kustoskinje: Milena Marjanović i Ilari Valbonezi
11. april – 2. maj 2019.
Galerija Artget, Trg republike 5/I

Umetnik fotografije Emanuele Mašoni viđeno (u Boru) prisvaja kao kapital slikovnih znakova za svoje likovne ciljeve, sapete između dve sfere interesovanja. Jedne – snimaka apokalipse rudnika i rudarskog gradića. Druge – slika fantazmagorične lepote halucinantne okoline. Mašonijeve fotografije emaniraju pretežno estetiku apstraktnog. (Milena Marjanović, Estetika apokalipse – Emanuele Mašoni  ̶  Borska beležnica)

Priča O Borskoj beležnici Aleksandra Zografa, sa svojih 14 tabli u boji i celokupnom strukturom, podseća na arheološko iskopavanje. Počinje dokazom prisustva bakra u ovom regionu, a završava se poslednjim iskopavanjem: ekshumacijom posmrtnih ostataka mađarskog pesnika Mikloša Radnotija (1909  ̶ 1944), koji je za vreme nacističke okupacije deportovan na prisilni rad u rudnike bakra i na kraju ustreljen u vrat u jednom maršu smrti. (Ilari Valbonezi, Kao anđeo kada razmišlja o apokalipsi – Aleksandar Zograf, O Borskoj beležnici)

Emanuel Mašoni (Rim, 1967)   ̶  Njegova serija fotografija pod nazivom Borska beležnica, koja je započeta u Srbiji 2017. godine, predstavljena je na Budimpeštanskom festivalu fotografije 2018. godine, i, u januaru 2019, na Mađarskoj akademiji u Rimu. Katalog izložbe uvršten je u Izložbu foto knjiga u Muzeju Benaki, Atinski festival fotografije, 2018. godine.

Saša Rakezić, alias Aleksandar Zograf (Pančevo, 1963),  objavljuje stripove u jugoslovenskoj periodici od 1986. godine, a samostalne naslove je objavio u SAD, Britaniji, Italiji, Francuskoj, Španiji, Srbiji, Hrvatsko, Finskoj, Nemačkoj, Grčkoj, Mađarskoj, Portugaliji, Japanu, Poljskoj.

…..
Likovna galerija
Knez Mihailova 6
Andrea Palašti, EMIL (B5044)
11. april – 2. maj  2019.

Izložba o Emilu, orangutanu koji je bio kućni ljubimac srpskog državnog službenika iz Marburga deo je projekta Šetnja kroz zoološki vrt koju čine serija fotografija i video rad, a u kome se ispituju kompleksni odnosi između ljudi i životinja, prirode i kulture, istorije i savremenog trenutka. Istraživanjem Emilove istorije, poznatog orangutana iz šenbrunskog zoo vrta, ali i njegovog života nakon smrti – u različitim kulturnim i naučnim institucijama, otvaraju se pitanja antropomorfizma, kolonijalizma, ali i ideoloških motiva stvaranja muzejskih kolekcija. Jer, kao što Dezmond Moris u knjizi The Human Zoo (1969) kaže, neprirodno ponašanje životinja u zoološkim vrtovima može da nam pomogne da razumemo, prihvatimo i prevaziđemo mehanizme koje život u potrošačkim društvima donosi. Orangutani su primati poznati po svojoj inteligenciji, dugačkim rukama i crveno-braon krznu. Nastanjeni su u Jugoistočnoj Aziji i jedini su čovekoliki majmuni koji žive samotnjački i na stablima najveći deo života. Reč orangutan na malajskom i indonežanskom jeziku znači „čovek-šume“ (orang-čovek; hutan-šuma). Orangutani, kao i ostali neljudski primati, često su meta krijumčarenja, koji potom postaju kućni ljubimci, „glumci“ u filmovima, marketinški alati u različitim reklamama, poznati stanovnici zooloških vrtova, a nakon smrti i jedinstveni pokazni primerci muzejskih postavki.
Između 1927. i 1938. godine, Emil je bio medijska zvezda i omiljena atrakcija svim turistima u zoološkom vrtu – sve dok nije postao pregojazan i toliko depresivan da je odbijao svaki kontakt. Nakon smrti, Emilovi ostaci postali su deo naučnih institucija i muzejskih kolekcija
Više o izložbi pročitajte ovde.

……

Galerija Podroom
Trg republike 5/-1
Dionis Eskorsa, ZRAK I VRAG
kustos: Arto Ušan
11. april – 2. maj 2019.
U okviru izložbe u galeriji Podroom biće prikazani eksperimentalni filmovi katalonskog umetnika Dionisa Eskrose, u kojima narativi nastaju kombinacijom fiktivnih i dokumentarističkih segmenata, kreirajući oniričke atmosfere prepune simboličkih referenci.
Zrak i Vrag je naziv koji obuhvata devet filmova Dionisa Eskorse koji su nastali u poslednjih deset godina. i svi govore o uticaju političkih sukoba koji prerastaju u oružana nasilja na svakodnevni život krhkih pojedinaca. Dionis Eskorsa je saradnju sa Srbijom započeo još pre 15 godina, kada je u Beogradu producirao film pod nazivom „Rum servis za bombardovane zgrade“ (Room Service for Bombed Buildings). Zrak i Vrag je neka vrsta empatične spekulacije, sa distance koja je nalik snu, o psihičkom otuđenju do kojeg dovode ratovi, kako kod žrtava tako i kod agresora.
Dionis Eskorsa (Dionis Escorsa) je započeo svoju umetničku karijeru početkom devedesetih godina kao slikar, a onda je postepeno počeo da širi oblast svog rada i na fotografiju, instalacije i video. U svim svojim video radovima, a uglavnom radi sa glumcima amaterima istražujući specifične geografske kontekste, Eskorsa koristi metaforički i onirički jezik koji mu omogućava da izrazi nelinearnost misli. Živi i radi u Barseloni. www.dionisescrosa.net
Arto Ušan (Arto Ushan) je ušao u svet savremene umetnosti na samom kraju devedesetih godina prošlog veka, kada je, na Moskovskom univerzitetu kulture, upoznao članove umetničkog kolektiva Zajednica RADEK. Kad se preselio u Berlin, 2010. godine, počeo je da se bavi pokretnim slikama, kao umetnik i kao kustos. U okviru svog istraživanja o izlaganju pokretnih slika, koje je u toku, osnovao je Festival amaterskog filma WIPE, koji je počeo sa radom u oktobru 2016. i od tada se svake godine održava u Berlinu. Živi i radi u Berlinu.

Galerije Kulturnog centra Beograda su otvorene svakog dana od 12:00 do 20:00, sem nedeljom, državnim i verskim praznicima.

Program galerija podržavaju Grad Beograd — Sekretarijat za kulturu i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.

Loading...