ГЛУП КАО СЛИКАР

05.07.2018-26.07.2018, 12:00-20:00

Галерија Подроом, Трг републике 5

Отварање: четвртак, 5. јул у 20.00

5 – 26. 7. 2018.

ГЛУП КАО СЛИКАР

Фокус самосталне изложбе у галерији Подроом Даринке Поп Митић представља рад који чине интервенције на дневним новинама у протекле четири године.
„Рад Глуп као сликар, сам започела 2014. године. Бирам најинтересантнију, насловницу дневних новина (занимљива композиција, однос текста и слике…) тог дана. Такође ми је битно да се вести не понављају из дана у дан, да теме нису строго локалне и да текст прати слика. Супротно својим навикама решила сам да се подвргнем експерименту и себе присилим да кроз одређено време, свакодневно, читам дневне новине. И не само да читам већ и да сликам по њима и тако проверим да ли је могуће да се свакодневни политички догађаји прокоментаришу, означе и дефинишу кроз наводно најнижу уметничку форму – мртву природу. Зашто? Одговор је питање: Зашто само сликари да буду глупи? Писци су савест нације, песници њена душа, филм је најважнија уметност, театар ритуализација заједнице, а сликари (да не кажем уметници) су само глупи?“

Даринка Поп Митић (1975) је студирала Факултет политичких наука а потом Факултет ликовних уметности у Београду. Од 2004. излаже самостално у земљи и иностранству. У свом раду бави се реконструкцијом колективне меморије и њеног утицаја на политику и обрнуто. Она покушава да испрати и сазна разлоге зашто се поједина дела, ставови или историјски догађаји нађу или не у нашем видном пољу као и да испита улогу нашег саучесништва и порицања у том процесу. Живи и ради у Београду. Њене недавне изложбе укључују: Grammar of Freedom / Five Lessons: Works from the Arteast 2000+ Collection, Музеј савремене уметности Гаража, Moskva, Rusija (2015); Пут за Европу, са укусом соли, Студио Томасео, Трст, Италија (2015); Le Retour de la Balle Tiree, Културни центар Србије, Париз, Француска (2015); Ко то тамо пева?, Меморијал Надежда Петровић, Уметничка галерија „Надежда Петровић“, Чачак (2014); Zehntausend Taschungen und hunderttausend Tricks, 21er Haus, Музеј савремене уметности, Беч, Аустрија (2014); Meeting points 7., Институт за афричке студије и V.A.C. фондација, Москва, Русија (2014); Девето Гванђу бијенале: Round table, Гванђу, Јужна Кореја (2012); итд.

Loading...