ОТВАРАЊЕ ЈАНУАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

14.01.2019., 12:00-20:00

ОТВАРАЊЕ ЈАНУАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
Понедељак, 14. јануар у 13.00

Галерија Артгет
Трг републике 5/IFabrics of Socialism Веснa Павловић
фотографије
14.1.2019 – 7.2.2019

Фотографије из серије Fabrics of Socialism Весне Павловић представљају визуелно уметничко истраживање фотографског архива Музеја Југославије, познатог као Фототека. Кроз специфично развијене уметничке интервенције уметница користи фотографски архив као средство дијалога на тему приказивање историје кроз фотографију. Уз помоћ стратегија материјализације и субјективизације архива радови Весне Павловић стварају тензију између приватних момената и колективног сећања. Засићеност фотографија колективизмом и препознатљивим симболима југословенског социјализма као нечим далеким и егзотичним, евоцира социјалистичку утопију и грандиозну историју.

Весна Павловић је дипломирала визуелне уметности на Колумбија Универзитету, 2007. године. Ради као ванредни професор на Универзитету Вандербилт, САД где предаје фотографију и дигиталне медије. Приредила је самосталне изложбе у Центру за визуелне уметности у Нешвилу, САД, Музеју Југославије, Београд, Салону Музеја савремене уметности, Београд, Музеја Коркер у Сакраменту, на 12. Истанбулском бијеналу. Учествовала је у групним изложбама у Музеју савремене фотографије у Чикагу, САД, на Букурештанском бијеналу 5, Румунија, у НБГК у Берлину, Музеју савремене уметности у Београду, Фотографској галерији у Лондону и другим. Њени радови се налазе у значајним приватним и јавним уметничким колекцијама.

*****

Ликовна галерија
Кнез Михаилова 6

Критичари су изабрали 2019
УМЕТНИК (НИ)ЈЕ ПРИСУТАН
14.1.2019 – 7.2.2019
Аутор изложбе: Данијела Пурешевић
Уметници:   Дејан Анђелковић и Јелица Радовановић,  Дејан Атанацковић, Миомир Грујић Флека, Милован Дестил Марковић, Стеван Маркуш, Борис Миљковић, Предраг Нешковић, Игор Степанчић, Јусуф Хаџифејзовић

Циклус Критичари су изабрали је традиционална изложба која се као рецепција критичара на савремену ликовну и визуелне уметности на нашој сцени у Ликовној галерији континуирано  организује од 1967. године до данас Издање ауторке Данијеле Пурешевић, лауреата Награде Лазар Трифуновић за 2016, историчара уметности и дугогодишњег уредника Редакције за културу Радио телевизије Србије  посвећенo  je истраживању  (не)присутности уметника на нашој сцени, односно проблему (дис)континуитета. У уводном тексту каталога ауторка каже:

... Припремајући изложбу „Критичари си изабрали 2019“, са историјске дистанце од двадесет пет година, желела сам да кренем од „студије случаја“, подсећања на ту изложбу, чији су једини трагови црно-бели каталог и случајно пронађен ВХС снимак прилога са 3К Телевизије Београд. Целокупни изложбени пројекат „Критичари су изабрали 2019. посветила сам истраживању (не)присутности уметника на нашој сцени, односно проблему (дис)континуитета. Низ је узрока (не)присутности уметника: емиграција, ескапизам, самоизолација, резигнација, окренутост голој егзистенцији и борби за опстанак, физичка смрт. На узорку избора (не)присутних уметника ова изложба креира имагинарну, могућу мапу актуелне ликовне сцене. Више…

*****

Галерија Podroom
Трг републике 5/-1

ПРЕДРАГ ТЕРЗИЋ (Србија) / ИВАР ВЕРМАЕ (Естонија)
цртежи, видео и аудио инсталације
14.1.2019 – 7.2.2019.

Иако можда концепцијски, географски и генерацијски није било до сада везе између радова Предрага Терзића и Ивара Вермаеа, они ће на предлог Савета галерије приказати своје радове на заједничкој изложби током јануара и тако се наставити са започетом праксом упознавања и могућег даљег рада два различита аутора.

Нови циклус Терзићевих радова који је настајао баш за простор галерије, наставља да се бави испитивањем теме повезаности спорта и уметности, којом се аутор бавио и раније, али је сада фокус на патосу, дуелима и додиру. Публика ће бити позвана да сама открива специфичне моменте игре на зидовима галерије пролазећи и сама кроз осећаје нелагоде, скучености, неизвесности док се буде суочавала како са личном тако и са индивидуалном борбом играча који траже место на терену и њиховом борбом да опстану која понекад може бити и фатална. Где су границе издржљивости тела али и саме индивидуе?

С друге стране, Вермаеови радови баве се сличним тема али на примерима другачијих колективних акција попут демонстрација, плеса и корпоративних спортских активности, које се све дешавају у амбијенту класичне архитектуре која полако нестаје и мења се. На овај начин аутор документује и анализира постојећу инфраструктуру скрећући пажњу на затрпаност подацима и информацијама као и искривљену слику о колективности. Концентришући се на физичко и тренутно присуство, отвара простор за перманентна питања о сумњи, нади и страху од популизма.

Терзић је рођен 1972. у Београду, а дипломирао на ФЛУ у класи Чедомира Васића 2000. године где је и магистрирао. Докторирао на Интердисциплинарним студијама Универзитета уметности у Београду. Излагао је у земљи и иностранству, а тренутно ради као професор у Техно арт школи у Београду. www.predragterzic.com

Вермае је рођен 1982. У Таљину, Естонија. Живи и ради у Берлину. У својим радовима обрађује теме јавног и приватног простора, процеса посредовања, архитектуре и инфраструктуре, информационих технологија и мрежа користећи различите уметничке медије. Дипломирао је на Академији у Таљину на одсеку фотографије. www.ivarveermae.com

Галерије Културног центра Београда су отворене сваког дана од 12:00 до 20:00, сем недељом и државним празницима.

Програм галерија подржавају Град Београд — Секретаријат за културу и Министарство културе и информисања Републике Србије.

Loading...