ОТВАРАЊЕ ФЕБРУАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

14.02.2019., 12:00-20:00

ОТВАРАЊЕ ФЕБРУАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
Четвртак, 14. фебруар у 19.00

Галерија Артгет
Трг републике 5/IУметничка директорка Галерије Артгет у 2019: Милена Марјановић

Марија Мара Росандић
Ауторски истраживачки пројекат Милене Марјановић
14. 2 – 7. 3. 2019.

Нова излагачка сезона према концепцији уметничке директорке Галерије Артгет  у 2019. Милене Марјановић посвећена је првој школованој фотографикињи код нас Марији Мари Росандић.
Марија Мара Росандић, рођена Богдановић (Рума, 1883  ̶  Београд, 1954), прва је српска школована фотографкиња и једна од првих школованих фотографкиња на Балкану. Била је стручни сарадник првог српског фото-часописа Фотографски преглед, оснивач првог фото-клуба у нас, 1928. године – Београдског фото-клуба – и једина и прва жена члан Управног одбора. Осим тога, имала је свој фото-атеље, најпре у Загребу, а затим је неколико променила и у Београду.

Без обзира на поменуте податке, њен лик и дело нису познати широј јавности, иако је била и супруга великог вајара Томе Росандића  ̶  аутора скулптуре „Играли се коњи врани и са њима див јунаци“ (1939), која се налази испред Народне скупштине Србије, чија је готово сва дела зналачки снимила, а фотографски портретисала и београдску елиту после Првог светског рата, у време када су сценом зрачили Црњански, Војновић, Краков, Жанка, краљевска породица, као њихов пријатељ али и уметница коју су веома поштовали.
Изложба у Галерији Артгет донеће многа дела из бројних музејских и приватних колекција у Београду и Загребу.

Породица © Колекција Милоша Јуришића

 

 

*****

Ликовна галерија
Кнез Михаилова 6

ЈЕЛЕНА ТРАЈКОВИЋ ПОПИВОДА
VORTEX
амбијентална инсталација
14. 2 – 7. 3. 2019.

Просторна поставка Vortex уметнице Јелене Трајковић Попивода јесте аудио-визуелна кореографија, која се, ослоњена на дводимензионалну слику, одвија у галеријском простору. И то кроз шест визуелних поља, односно, у шест чинова, који се нижу у форми спирале, која се очитава као сублимат вечитих вртложења, људског уздизања, раста  и слободног пада. Комплексно ткиво овог озвученог амбијента саздано је од различитих значењских слојева и цитата.
Главни протагонисти ове кореографије јесу наге женске фигуре, наглашеног мишићног тонуса, без изражених индивидуалних карактеристика – у њих можемо уписати сликаркин аутопортрет, али и било коју другу људску јединку. Једноставно, женско тело је узето као универзални симбол савременог света, али и целокупног човечанства. Но, телесност је овде, пре свега, позиционирана као натполна категорија. А плес је та исконска нит која повезује и прожима људска обличја и њихово кретање кроз време…Више

Јелена Трајковић Попивода је рођена 1980. у Краљеву. Дипломирала је и магистрирала на Факултету ликовних уметности у Београду, на одсеку сликарства у класи проф. Чедомира Васића. Још на студијама почиње да истражује  различите медије визуалног изражавања и модусе освајања простора у коме уметничко дело постоји. Ради у медију класичног цртежа, сликарства, који су њена главна преокупација, али и  сликe – објектe, светлоснe и амбијенталнe  инсталацијe,  мултимедијалнe уметничкe пројектe.

На Факултету уметности у Нишу ангажована је у звању доцента на предмету Цртање и сликање од 2012.   Излагала је на  30 самосталних и на  бројним групним изложбама  у земљи и иностранству.

Јелена Трајковић Попивода, текст СПИРАЛА ИГРЕ, ауторке Данијеле Пурешевић преузмите овде.

Биографију Јелене Трајковић Попиводе преузмите овде.

Програм уз изложбу:

Субота, 23. фебруар

13.00  Кроз изложбу воде уметница Јелена Трајковић Попивода и Васка Кулић, ауторка поставке

Субота, 2. март

13.00  Вођење кроз изложбе у Културном центру Београда

*****

Галерија Podroom
Трг републике 5/-1

ФАТЛУМ ДОЧИ (Албанија), ЗНАКОВИ
кустос: Марко Стаменковић
14.2 – 7.3.

Самосталном изложбом уметника Фатлума Дочија из Скадра (Албанија), галерија Podroom започиње овогодишњу серију представљања уметника млађе генерације.

Како се сећања формирају и мењају када, у очима одраслог посматрача, простор почиње да се показује другачије него што је био перципиран у доба детињства? Изложба под називом Знакови обједињује пет кратких видео радова насталих у периоду измедју 2014. и 2016. године на локацијама у околини Скадра и Скадарског језера које су непосредно везане за сећања и одрастање Дочија. Повезујући сећања из детињства са садашањим тренутком, уметник преиспитује границе људског односа према природном окружењу, према поимању смрти и доживљају времена које пролази у исчекивању, према унутрашњим, невидљивим искуствима живота и релацијама између прошлости и будућности. Изложбом Знакови Дочи се враћа заборављеној Природи и запуштеној Духовности док покретном сликом, топлим бојама и дискретним звуцима позива посматраче да се придруже „необичном“ ритуалу…

Фатлум Дочи jе рођен 1991. године у Скадру, где данас живи и ради. Дипломирао је 2015. године на одсеку мултимедијалне уметности Универзитета уметности у Тирани. Избор изложби на којима је излагао: Ex Gratia, Колекција Ђузепе Јанаконе, Милано (2018), 23. Интернационално Бијенале хумора и сатире, Габрово (2017), Бијенале младих уметника Европе и Медитерана – Mediterranea 18 , Тирана (2017), Идромено Награда, Градска галерија, Скадар (2015). Године 2018. нашао се у најужем избору за награду ARDHJE која се у Албанији, као и награда Мангелос у Србији, додељује уметнику млађе генерације. Током фебруара 2019. године, има још једну самосталну изложбу (поред ове београдске), у Културном центру TULLA у Тирани.

Реализацију изложбе помогли :

Хотел Калеми, Гјирокастер, http://kalemihotels.com

Хотел Bel Conti, Драч, http://www.belcontihotel.com/english/

Хотел Kaduku, Skadar, http://www.hotel-kaduku.com/

Вила Bekteshi, Skadar, https://www.facebook.com/Bar-Restorant-Piceri-Çoçja-Vila-Bekteshi-123570904384586/

 

Loading...