ОТВАРАЊЕ МАРТОВСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

14.03.2019., 12:00-20:00

ОТВАРАЊЕ МАРТОВСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
ЧЕТВРТАК, 14. март  у 19.00
Ђорђе Одановић, ИСПИТИВАЊЕ ДУБИНЕ
Кустоскиња: Милена Марјановић
14. март – 4. април 2019.
Галерија Артгет, Трг републике 5/I

Убедљивост фотографија ненаративног карактера на изложби  Испитивање дубине, као уосталом и у претходним Одановићевим циклусима, не темељи се на њиховој симболичкој вредности, јер су оне увек ближе денотацији него конотацији – денотацији која само упућује на означени појам не улазећи у сферу конотације као могућих асоцијација. Одановићева фотографија доноси осећај човека наспрам места на коме јесте. Пред њом се перципира сензоријални ехо простора. И ту смо код најбитнијег елемента овог циклуса – простора, то јест треће димензије. Одановићеве фотографије се не само гледају него се у њих и улази посредством старе заборављене технике, стереофотографије, у новије време актуализоване посредством 3Д филмова који се и заснивају на анаглифима, чији су корени  управо у стереофотографији.

Стереофотографија функционише на начелу по којем се наше очи налазе на удаљености између 60 и 70 милиметара једно од другог. Свако око гледа из другог угла, а спајањем те две слике у нашем мозгу добија се утисак пластичности.

Најновију серију Одановићевих фотографија одликује стилска доследност: на њима нема ничег случајног, нема пада тонуса нити бизарности у композицији, заправо ништа нам не одвлачи пажњу од саме дубине. Чврст ослонац у узнемирујућој панорами визуелних уметности нашег доба. (Милена Марјановић)

Ђорђе Одановић је дипломирао и магистрирао на Факултету примењених уметности у Београду на Катедри графике, Одсек фотографије. Члан је УЛУПУДС–а и УЛУС–а.
Од 1998. ради на Академији уметности у Новом Саду, од 2011. у звању редовног професора. У периоду 2009–2011 гостујући је професор на Архитектонском факултету у Београду, а 2010. је био уметнички директор специјализоване фотографске Галерије Артгет Културног центра, Београда.
Остварио је 26 самосталних изложби и око 100 групних изложби у Србији и иностранству: Келн, Атина, Солун, Париз, Братислава, Вервије, Лима, Плевен.
Међу бројним наградама су и Награда за фотографију Октобарског салона (1995), Награда УЛУПУДС-а за изложбу у Културном центру (2003), Друга награда за фотографију на конкурсу Епсона (2004), Повеља за фотографску иновацију у 2003. години Националног центра за фотографију (2004), Прва награда за фотографију на Бијеналу минијатуре у Горњем Милановцу (2018).

Програм уз изложбу
Субота, 23. март 2019.
13.00 – Ауторско-кустоско вођење и приказ рада: Ђорђе Одановић и Милена Марјановић
Модерира: Катарина Костандиновић

…..

Ликовна галерија
Кнез Михаилова 6
Зоран Димовски ПОКЛОН, амбијентална инсталација
14. март – 4. април 2019.

Изложба радова Зорана Димовског која се представља под називом Поклон публику суочава са  ликовно транспонованим вербалним изразима, преузетим из регистра усмереног на политичко управљање индивидуалним и колективним телима. Они су стрпљивим и дуготрајним мануелним исцртавањем мотивски уведени у оквире крајње једноставних и композиционо сведених, али уједно гестуалним елементима веома богатих визуелних призора, који се, стога, могу третирати и као индексни трагови уметничког процеса. На прилично непосредан начин ти се призори отварају посматрачу као тоталитет приказаног, али уједно делују и детаљима који откривају начин изведбе и динамику телесних покрета који су до њега довели. Да би се радови сагледали треба уронити у детаље и пратити начине преплитања и сажимања колорних и гестуалних интензитета, у чијем динамичком међуодносу настају поља напетости којима је прожета целокупна површина цртежа.

Међутим, то специфично естетско уживање које ови радови омогућавају, ипак није самодовољно и у себе затворено, већ је потпуно увезано са њиховим когнитивним елементима, који позивају на анализу и тумачење приказаног садржаја, као и контекста његове употребе. У споју естетског и значењског, материјалних гестова и реторике призора који се њиховом применом гради, остварује се и посебан вид односа спрам друштвене позадине приказаног, као и актуелног контекста у коме се представљање приказаног врши…

Програм уз изложбу:
Субота, 16. март 2019.
13.00 Разговор са уметником: Зоран Димвоски и Катарина Костандиновић

……
Галерија Podroom
Трг републике 5/-1
Надија Мустапић/Тони Мештровић, МИНУТА ШУТЊЕ
кустоскиња: Зорана Ђаковић Миннити
14. март – 4. април 2019.

Самосталном изложбом уметника Надије Мустапић и Тонија Мештровића под називом Минута шутње представља се пројекат Ријека 2020 Европска престоница културе у Београду, док галерија Подроом наставља са сарадњом и повезивањем са уметницима и институцијама из окружења.

Минута шутње је коауторски пројекат који је настајао током 2012. године и 2013. године на бродоградилиштима „3.мај“ и „Бродосплит“ и кроз сарадњу са самим радницима. Иза актуелне економско-политичке теме приватизације бродоградилишта или краја традиције бродоградње у Хрватској, стоји друштвено маргинализован, интензиван рад којем су изложени радници у току производње. Рад говори о крхкости идентитета, егзистенцијалној и економској неизвесности, нелагодности након транцизијског периода, рефлектујући ситуацију која задире и шире од локалне проблематике.

„У Минути шутње наративност није линеарна, већ је фра-гментарно и просторно структурирана, а петоканалну инсталацију повезује јединствена звучна компонента која оркестрира целокупни амбијент у аудиовизуелни доживљај. Посебна је пажња овдје усмјерена на суодносе слике и звука приликом обликовања звучног амбијента, који имају значајну улогу у стварању цјелокупног доживљаја, обликовању волумена инсталације, одређива-њу координата простора, повезивању, стварању континуитета те формирању атмосфере и слојева значења.“ (из текста Бранке Бенчић, каталог Минута шутње)

Надија Мустапић (Ријека, 1976) својим просторним видео/аудио инсталацијама истражује вишедимензионалне односе простора, његове субјективности и политичке контингенције. Бави се местима која евоцирају стања или значења садржана у расцепу између прошлости и садашњости. Од 2012. сарађује с Тонијем Мештровићем на већим видео/аудио инсталацијама за галеријске или јавне просторе. Од 2005. године чланица је у уметничког колектива The Moving Crew. Од 2006.живи и ради у Ријеци као професорка на Академији примијењених умјетности Свеучилишта у Ријеци. www.nadijamustapic.com

Тони Мештровић (Сплит, 1973) најчешће делује у форми видеа и звучних инсталација. Дипломирао је 1999. године на Одсеку за графику Академије ликовних умјетности у Загребу. Студирао је Video/Digital Imaging у класи професорке Вали Експорт на International Sommerakademie für Bildende Kunst у Салзбургу. Завршио је и последипломске студије Medienkunst код професора Давида Ларчера и Антониа Мура на Kunsthochschule für Medien у Келну где се бавио специфичном перцепцијом мора и острва уз које је одрастао. Његови радови тематски се баве културним наслеђем, идентитетом и транзицијским променама на простору Далмације. Живи и ствара у Ријеци и Каштелима, а предаје у звању професора на Одсеку за филм и видео Умјетничке академије Свеучилишта у Сплиту. www.macaknara.hr  

Изложба се реализује у оквиру програма пројекта Ријека 2020 Европска престоница културе у Београду и део је програмског правца Кухиња.

Детаљан програм налази се овде.

 Галерије Културног центра Београда су отворене сваког дана од 12:00 до 20:00, сем недељом и државним празницима.

Програм галерија подржавају Град Београд — Секретаријат за културу и Министарство културе и информисања Републике Србије.

Loading...