ВОЂЕЊЕ КРОЗ ИЗЛОЖБЕ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

20.04.2019., 12.00

КРОЗ ИЗЛОЖБЕ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА ВОДИ
КАТАРИНА КОСТАНДИНОВИЋ, историчарка уметности
Субота, 20. април у 13.00

Окупљање у Галерији Артгет
Трг републике 5/I

Учествују: Милена Марјановић (ум. директорка Галерије Артгет), Александар Зограф (уметник), Катарина Костандиновић (историчарка уметности)

Вођење кроз поставке у галеријама Културног центра Београда замишљено је као упознавање са различитим уметничким праксама, естетским и концептуалним опредељењима и изражајним средствима аутора који се представљају на актуелним изложбама у КЦБ. Крећући се од Галерије Артгет и изложбе Александра Зографа и Емануела Машонија под називом Апокалипса – Бор, преко Ликовне галерије и изложбе Андрее Палашти ЕМИЛ (Б5044), до изложбе у Галерији Podroom Диониса Ескорсе ЗРАК И ВРАГ, шетња има за циљ да подстакне дијалог са публиком, покрене питања и дискусију, размену мишљења. Говорићемо о различитим садржајима кроз поставке, у галеријским просторима као местима инвентивности и промишљања о савременој визуелној и ликовној сцени.

Емануеле Машони и Александар Зограф, АПОКАЛИПСА – БОР
Уметник фотографије Емануеле Машони виђено присваја као капитал сликовних знакова за своје ликовне циљеве, сапете између две сфере интересовања – снимака апокалипсе рудника и рударског градића и слика фантазмагоричне лепоте халуцинантне околине. Машонијеве фотографије еманирају претежно естетику апстрактног. Прича О Борској бележници Александра Зографа, са својих 14 табли у боји и целокупном структуром, подсећа на археолошко ископавање. Почиње доказом присуства бакра у овом региону, а завршава се последњим ископавањем: ексхумацијом посмртних остатака мађарског песника Миклоша Раднотија, који је за време нацистичке окупације депортован на присилни рад у руднике бакра и на крају устрељен у врат у једном маршу смрти.

Више о изложби видите овде

Андреа Палашти, ЕМИЛ (Б5044)
Изложба о Емилу, орангутану који је био кућни љубимац српског државног службеника из Марбурга део је пројекта Шетња кроз зоолошки врт коју чине серија фотографија и видео рад, а у коме се испитују комплексни односи између људи и животиња, природе и културе, историје и савременог тренутка. Истраживањем Емилове историје, познатог орангутана из шенбрунског зоо врта, али и његовог живота након смрти – у различитим културним и научним институцијама, отварају се питања антропоморфизма, колонијализма, али и идеолошких мотива стварања музејских колекција.

Више о изложби видите овде

Дионис Ескорса, ЗРАК И ВРАГ
Изложбу у галерији Podroom чине експериментални филмови каталонског уметника Диониса Ескросе, у којима наративи настају комбинацијом фиктивних и документаристичких сегмената, креирајући ониричке атмосфере препуне симболичких референци. Зрак и Враг је назив који обухвата девет филмова Диониса Ескорсе који су настали у последњих десет година. и сви говоре о утицају политичких сукоба који прерастају у оружана насиља на свакодневни живот крхких појединаца. Дионис Ескорса је сарадњу са Србијом започео још пре 15 година, када је у Београду продуцирао филм под називом „Рум сервис за бомбардоване зграде“ . Зрак и Враг је нека врста емпатичне спекулације, са дистанце која је налик сну, о психичком отуђењу до којег доводе ратови, како код жртава тако и код агресора.

Више о изложби видите овде.

 

Loading...