Леа Видаковић | Матија Дебељух

04.05.2019-30.05.2019, 12:00-20:00

*Please scroll down for the English version

Леа Видаковић | Матија Дебељух

4 – 30.5.2019.

Oтварање: субота, 4.мај у 19 сати

Заједничка изложба ауторке чији радови припадају медију лутка анимације и аутора чији  радови су најближи области експерименталног филма, реализује се на предлог савета галерије. Реч је о још једном у низу кустоских приступа током којег се повезују уметници који се нису познавали и препознаје могућност сарадње у даљем раду.

Бавећи се преиспитивањем и креирањем временских и просторних односа, обоје заправо пружају једну могућу визуeлизацију наратива током процеса настанка радова. Како проширити референцијалне просторе филма, видеа и анимације и када је реч о процесу рада али и када је реч о презентацији?

Леа Видаковић нагласак ставља на људскe ликовe, њиховe односe и емотивнa стања, дајући простору веома важну улогу када је реч о наративу. Унутрашњи простор анимације развија се заједно са галеријским у којем су лутке и оним у свести посматрача у којем настају индивидуалне интерпретације слика.

Анимирани триптих Сестре побуђује атмосферу традиционалних фламанских слика, где се сестре заточене у мелахнолији суочавају са празнином и тугом која произилази због оне која недостаје. Минијатура напуштене собе, у коју могу провирити једино посетиоци изложбе, с обзиром да се сестре пред њом увек зауставњају и никада у њу не улазе, постаје кључ за читање сва три филма. Анатомија загрљаја смештена је у амбијент војвођанске породице с почетка 19. века. Приказује загрљај два брата, али оставља отворено поље за учитавање емоција, с обзиром да овај издвојени детаљ може бити повезан са радошћу и/или тугом и само је један сегмент из временског мозаика Породичних портрета. Посматрачи лако постају део нарације у којој учествују кроз емотивну активност и дубоку интроспекцију.

С друге стране Матија Дебељух Студију за губилиште гради кроз низ визуелних бележака које су настајале током припрема за филм, за који је као флексибилни литерарни предложак послужио истоимени роман Мирка Ковача. Наратив филма постаје место сусрета у којем се сажима прошло, садашње и будуће и то кроз ликове старца, одраслог мушкарца и дечака, који заправо представљају место рефлексије о протоку времена, променама, носталгији и сећању, а све то у различитим ентеријерима који на симболички начин репрезентују неки тренутак или раздобље у животу протагониста.

Делови просторне инсталације повезани су елементима грађевинске скеле која као физичка и симболичка конструкција дефинише простор и наглашава структуру целокупног амбијента рада. Пажња се усмерава на атмосферу и доживљај самог дела, на начине излагања и рецепције као и на комплексне односе савременог субјекта у медијатизираном простору и времену.

Леа Видаковић (1983., Суботица) је мултимедијална уметница која ради на подручју анимираних инсталација и проширених медија, примењујући технику лутка филма. Завршила је студије анимације на HVO Volda University Collage у Норвешкој, a дипломирала на одсеку за графику и сликарство на Академији ликовних умјетности у Загребу, док је мастер студије из области аудио-визуелне уметности похађала на Краљевској академији уметности, KASK, у Белгији. Тренутно је докторант на смеру анимације на Факултету за уметност, дизајн и медије на Nanyang Technological University у Сингапуру. Њено истраживање у подручју анимираног филма заснива се на теми фрагментираних и других алтернативних типова наратива за анимације и проширене медије покретних слика. Излагала је на бројним групним и самосталним изложбама, фестивалима анимираног филма и конференцијама. Добитница је више уметничких и филмских награда. Члан је Хрватског друштва ликовних умјетника (ХДЛУ), Савеза удружења ликовних уметника Војводине (СУЛУВ) и Друштва за студије анимације – Society of Animation Studies (SAS). www.leavidakovic.com

Матија Дебељух (1980., Пула, Хрватска). Дипломирао је на Умјетничкој Академији у Сплиту на одсеку за Дизајн визуелних комуникација – видео обликовање. Представљао је Хрватску на Бијеналу младих уметника Европе и Медитерана у Атини. Излагао је на бројним групним и самосталним изложбама у Пули, Ријеци, Загребу, Сарајеву, Скопљу, Торину, Трсту, Атини, Вилниусу, Њујорку, Бриселу…Учествовао је на Сарајево Талент Кампусу и Талент Кампусу у оквиру Берлинала.Експериментални филмови и видео радови Дебељуха приказивани су на међународним фестивалима где су освојили и значајне награде. Године 2013. са Бранком Бенчић у Водњану отвара Апотеку – простор за сувремену умјетност. Кратка филмографија: К51, La cantina di ferro, Опсесија, Contrada, Град од челика, Губилиште. www.matijadebeljuh.hr

Реализацију изложбе помогли Град Београд-Секретаријат за културу, Министарство културе и информисања Републике Србије, Истарска жупанија и Апотека-простор за сувремену умјетност.
*Насловна фотографија: Матија Дебељух, Студија за губилиште

*******************************************************************************

Podroom Gallery
Trg republike 5/1

Lea Vidaković | Matija Debeljuh

May 4 – 30, 2019

Opening: Saturday, May 4 at 7 p.m.

The joint exhibition of the author whose works belong to the medium of puppet animation and the author whose works are closest to the field of experimental film is held on the proposal of the Gallery Council. It is another in a series of curatorial approaches, where artists who have not known each other connect and a possibility for cooperation in the future is recognized.

Through re-examining and creating temporal and spatial relationships, they both actually provide a possible visualization of the narrative during the process of creating works of art. How to extend the referential spaces of film, video and animation not only in the process of work, but also in the presentation?

Lea Vidaković puts emphasis on human characters, their relationships and emotional states, giving a very important role to space when it comes to narrative. The inner space of the animation develops together with the gallery space, in which the puppets are, and that in the minds of the viewers, in which individual interpretations of the images occur.

The animated triptych Sisters invokes the atmosphere of old Flemish paintings, where sisters, seized by melancholy, are facing the emptiness and sadness over the missing one. The miniature of an abandoned room into which only the exhibition visitors can peep, since the sisters always stop in front of it and never enter it, becomes the key to reading all three films. Anatomy of a Hug is placed in the atmosphere of a Vojvodina family from the beginning of the 19th century. It shows a hug of two brothers, but leaves an open field to load emotions, since this isolated detail can be associated with joy and/or sadness, and is just a segment of the Family Portraits mosaic. The viewers easily become part of the narration in which they participate through emotional activity and deep introspection.

Matija Debeljuh, on the other hand, builds A Study for Scaffold through a series of visual notes made during the preparations for the film, for which Mirko Kovač’s novel under the same title was a flexible literary template. The film’s narrative becomes a meeting place where the past, present and future condense through the characters of an old man, an adult man and a boy, who, actually, represent a place of reflection about the flow of time, changes, nostalgia and memory, all in different interior spaces, symbolically representing a moment or period in the life of the protagonists.

The parts of the spatial installation are linked with elements of construction scaffolding that, as a physical and symbolic structure, defines the space and emphasizes the structure of the entire work setting. The attention is directed to the atmosphere and the experience of the work itself, to the ways of presentation and reception, as well as to the complex relationships of the contemporary subject in the mediatized space and time.

Lea Vidaković (1983, Subotica, Serbia) is a multimedia artist who works in the field of animated installations and extended media, using the technique of puppet film. She completed animation studies at the HVO Volda University College in Norway, graduated from the Graphic Arts and Painting Department of the Academy of Fine Arts in Zagreb and obtained her MA in audio-visual arts from the Royal Academy of Arts, KASK, Belgium. Currently, she is a PhD candidate in animation at the School of Art, Design and Media of the Nanyang Technological University in Singapore. Her research in the field of animated film is based on the topic of fragmented and other alternative types of narratives for animations and extended media of moving images. She has presented her work at many group and solo exhibitions, animated film festivals and conferences and won a number of art and film awards. A member of the Croatian Association of Fine Artists (HDLU), Alliance of Associations of Fine Artists of Vojvodina (SULUV) and Society of Animation Studies (SAS). www.leavidakovic.com

Matija Debeljuh (1980, Pula, Croatia) graduated from the Arts Academy in Split, Design of Visual Communication Department – Video Design. He represented Croatia at the Biennial of Young Artists from Europe and the Mediterranean in Athens. He has exhibited at numerous group and solo exhibitions in Pula, Rijeka, Zagreb, Sarajevo, Skopje, Turin, Trieste, Athens, Vilnius, New York, Brussels… and participated in the Sarajevo Talent Campus and Berlinale Talent Campus. Debeljuh’s experimental films and videos have been screened at international festivals and won significant awards. In 2013, together with Branko Benčić, he opened Apoteka – Space for Contemporary Art in Vodnjan. Short filmography: К51, La cantina di ferro, Obsession, Contrada, Steel City, Scaffold, Los Angeles. www.matijadebeljuh.hr

The realization of the exhibition was supported by the City of Belgrade – Secretariat for Culture, Ministry of Culture and Information of the Republic of Serbia, Istria County and Apoteka – Space for Contemporary Art.

Loading...