Koncert kamerne muzike Ivana Jevtića

26.10.2019, 21:00

U subotu, 26. oktobra u Narodnom muzeju u 21 čas renomirani domaći muzičari zajedno sa poznatim francuskim trombonistom Žakom Možeom, predstaviće odabrana kamerna dela kompozitora akademika Ivana Jevtića. Između ostalog, ovom prilikom premijerno će biti izveden Jevtićev Koncert za trombon i gudače.

Kamerni orkestar Umetničkog ansambla MO Stanislav Binički
Dirigent: Milica Jelić
Solisti: Žak Može (trombon), Nađa Dornik (harfa), Nenad Janković (fagot), Evgenija Jeremić (sopran), Mihailo Samoran (klarinet), Vanja Šćepanović (klavir)

Program:
Koncert za trombon i gudače, cvetska premijera
Con rigore
Lento
Allegrossimo
Žak Može, trombon

Na vratima crne šume (Am Tor zum Schwarzwald), za harfu, fagot i gudače
Adagio /attacca/
Allegro
Nađa Dornik, harfa
Nenad Janković, fagot

Krhkotine leda (Eissplitter)
ciklus pesama na stihove Irene Špaiser za sopran, kamerni orkestar i solo hornu
Evgenija Jeremić, sopran
Milan Roksandić, horna

Koncert za klarinet, klavir i gudače
Allegro moderato
Tranquillo /attacca/
Allegrissimo
Mihailo Samoran, klarinet
Vanja Šćepanović, klavir

Solisti nastupaju sa kamernim orkestrom Umetničkog ansambla Stanislav Binički i dirigentom Milicom Jelić


Oduvek sam posvećivao veoma mnogo pažnje kamernoj muzici. Ova vrsta kompozicije daje velike mogućnosti u komunikaciji i humanom pristupu i odnosu među muzičarima, onima koji je izvode. Solisti su upućeeni jedni na druge, oni se gledaaju i razgovaraju muzikom…

Ivan Jevtić

Biografija kompozitora:
Ivan Jevtić je rođen u Beogradu, gde je studirao kompoziciju na Muzičkoj akademiji u klasi profesora Stanojla Rajičića. Diplomirao je 1971, a magistrirao 1973. godine. Nastavio je usavršavanje na Pariskom nacionalnom konzervatorijumu za muziku, a u klasi poznatog francuskog kompozitora Olivijea Mesijana, a nakon toga i u Beču, kod profesora Alfreda Ula na Visokoj školi za muziku (Herderova stipendija). Od 1978. godine živi i radi kao slobodni umetnik. Laureat je brojnih konkursa za kompoziciju. Dela Ivana Jevtića su izvođena od strane eminentnih muzičkih umetnika u skoro svim zemljama Evrope, Severnoj i Južnoj Americi, Rusiji, Japanu i Kini. Bio je član žirija više internacionalnih muzičkih takmičenja, gde su na programu istih, njegova dela bila zadata kao kao obavezni komadi: u Parizu, Narbonu, Lunevilu, Beogradu, Arlu i Ženevi. Od 1997. do 1999. godine bio je profesor kompozicije i orkestracije na Konzervatorijumu za muziku Federalnog univerziteta u Pelotasu (Rio grande do sul), Brazil. Do danas je Ivan Jevtić napisao više od 100 kompozicija u oblasti kamerne, koncertantne i simfonijske muzike. Njegova dela su su objavila tri poznata francuska izdavača: A. Leduc, G. Billaudot, Chant du Monde, kao i švajcarsi izdavač Éds. Bim. Štampano je oko 20 kompakt diskova sa njegovim kompozicijama u Srbiji, Francuskoj, Švedskoj, SAD, Nemačkoj, Japanu…. Godine 2003, izabran je za Dopisnog člana Srpske akademije nauka i umetnosti.

Biografije solista:
Žak Može (Jacques Mauger) (Normandija) studirao je trombon na Visokom nacionalnom konzervatorijumu u Parizu. Dobitnik nagrada na međunarodnim takmičenjima u Marknojkirhenu i Tulonu, je profesionalnu karijeru započeo kao prvi trombonista Filharmonijskog orkestra Nice, a zatim je postao solo trombonista Orkestra Pariske opere. Od 1990. godine, posvetio se aktivnosti koncertnog muzičara. Često je natupao u Francuskoj i u inostranstvu kao solista sa različitim ansamblima, od gudačih i simfonijskih orkestara do duvačkih i koncertnih sastava. Nastupao je u okviru televizijskih programa stanica ZDF, GLOBO, RAI i MUZZIK u Francuskoj, a mnogi kompozitori sa međunarodne scene pisali su za njega originalna dela ili aranžmane. Žak Može i dalje predaje na Regionalnom konzervatorijumu Pariza (Conservatoire à Rayonnement Régional de Paris), a profesor je trombona i na Visokoj muzičkoj školi Lozane (HEMU Lausanne). Gostujući je profesor na Univerzitetu Senzoku Gakuen u Tokiju, a održava majstorske kurseve u zemljama poput Francuske, Ujedinjenog kraljevstva, Japana, Koreje, Kine, Španije, Nemačke, Švajcarske, Holandije, SAD, kao i u Južnoj Americi. Kao solista, snimio je preko 30 kompakt diskova. Zajedno sa Mišelom Defejom, Žak Može je oformio novu studijsku zbirku za trombon koju je 2008. godine objavila pariska izdavačka kuća IMD Arpèges (Editions Alphonse Leduc). U okviru pariske fabrike limenih duvačkih instrumenata Antoine Courtois razvio je novi model trombona AC440. Od 2012. godine, Žak Može je predsednik Udruženja trombonista Francuske.

Nađa Dornik (Beograd, 2000) je student harfe i klavira Nacionalnog kozervatorijuma Superior u Parizu. Harfu studira u klasi profesorke Izabele Moreti, a klavir u klasi profesorke Ortans Kartje-Breson. Na studije je primljena sa 16 godina, jednoglasnom odlukom žirija. Prethodno je, kao  đak generacije, završila MŠ Mokranjac u Beogradu, klavir u klasi  profesorke Željke Vorkapić i harfu u klasi profesorke Dijane Sretenović. Do sada je osvojila  više od 30 prvih nagrada, na međunarodnim i nacionalnim takmičenjima. Njen repertoar obihvata brojna dela za solo, kamerno i koncertno izvođenje, kako za harfu tako i za klavir. Održala je brojne recitale u Italiji, Nemačkoj, Engleskoj, Francuskoj. Predstavila se publici i u Moskvi, Njujorku, kao i na Svetskom kongresu harfe u Hong Kongu. Održala je  više humanitarnih koncerata. Prve solističke nastupe održala je sa 12 godina, sa orkestrima MO Stanislav Binički i Pro Classica. Nastupala je i sa Filharmonijom mladih Borislav Pašćan, Simfonijskim orkestrom RTS-a, kao i Ženevskim kamernim orkestrom.

Nenad Janković je diplomirao, magistrirao i doktorirao na FMU u Beogradu u klasi prof. Mirka Isaeskog. Osnivač je duvačkog tria i duvačkog kvinteta Beogradske filharmonije i jedan je od osnivača ansambla Balkanska kamerna akademija. Janković je solo fagotista Beogradske filharmonije. Redovno nastupa kao član orkestra kamerne opere Madlenijanum, Vojvođanskog simfonijskog orkestra i Crnogorskog simfonijskog orkestra. Kao solista nastupao je sa Beogradskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Vojske Srbije, BGO Dušan Skovran, Gudačima Svetog Đorđa, Simfonijskom orkestrom Jugoistočne Evrope, Kamernim orkestrom YES -Youth european strings, Sor Trondelag orchestra iz Trondhajma i Harbinskim simfonijskim orkestrom iz Kine. Dobitnik je više prvih nagrada na republičkim i saveznim takmičenjima, Oktobarske nagrade grada Beograda za stvaralaštvo mladih 1995. godine, kao i nagrade FMU iz fonda Bruno Brun za najuspešnije završene doktorske studije u školskoj 2013/2014. godini. Pedovan je predavač na radionici za duvačke instumente u Tivtu. Zaposlen je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u zvanju docenta za fagot. Takođe je i profesor fagota u Muzičkoj školi Davorin Jenko u Beogradu. Nenad Janković svira na instumentima ručne izrade, model Imperator i Milan, koje je sa puno ljubavi napravio gospodin Živan Šarčević.

Evgenija Jeremić (Kragujevac, 1991) je završila osnovno i srednje muzičko obrazovanje u klasi Lidije Jevremović u Kragujevcu. Studije solo pevanja je započela na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu u klasi prof. Marine Trajković Bidžovski, a nastavila na FMU u Beogradu, gde je i masterirala 2016. godine, u klasi prof. dr. Violete Pančetović Radaković. Od brojnih nagrada koje je osvojila tokom školovanja izdvajaju se: prve nagrade na 2. Međunarodnom takmičenju Elena Nikolai (Bugarska) i 43. Međunarodnom takmičenju Muzičke omladine Jeunesses Musicales (Srbija), kao i nagrade i zvanja laureata na takmičenjima Nikola Cvejić (Ruma), Lazar Jovanović (Beograd) i Petar Konjović (Beograd). Primljena je u operski studio Borislav Popović Narodnog Pozorišta u Beogradu 2011. godine, koji je vodila primadona Radmila Bakočević, a potom i prvakinja opere Suzana Šuvaković Savić. Kao član operskog studija, debitovala je 2012. godine u operi Sestra Anđelika. Kao član operskog studija FMU debitovala je 2014. godine u ulozi Stanke u operi Na uranku S. Biničkog. Njen operski repertoar obuhvata uloge kao što su Mikaela (Karmen, Ž. Bize), Violeta Valeri (Travijata, Đ. Verdi), Dezdemona (Otelo, Đ. Verdi), Sestra Anđelika (Sestra Anđelika, Đ. Pučini), Mimi (Boemi, Đ. Pučini), Rozalinda (Slepi miš, J. Štraus), Koštana (Koštana, P. Konjović) i druge. Kao solista nastupala je sa ansamblima: Hor i SO Radio televizije Srbije, Beogradska filharmonija, Beloruska filharmonija, orkestar Plovdivske opere, orkestar opere iz Brašove, Umetnički ansambl Stanislav Binički, Filharmonija mladih Borislav Pašćan i Niška filharmonija. Dobitnica je nagrada iz fondova Danice Mastilović i Biserke Cvejić u 2014. godini, a 2015. godine bila je student generacije FMU u Beogradu. Iste godine dobila je nagradu revije klasične muzike Muzika klasika za najmlađeg izvođača godine. U Minsku, 2016. godine dodeljena joj je međunarodno priznata nagrada Belbrend u kategoriji za solo pevanje, a 2019. godine nagrada UMUS-a za najuspešnijeg mladog umetnika u 2018. godini.

Vanja Šćepanović je diplomirao u klasi ruskog pedagoga Vladimira Bočkarjova, a potom završio master studije i specijalizaciju klavira u klasama profesora Aleksandra Serdara i Ljiljane Vukelje na FMU u Beogradu. Trenutno je student završne godine doktorskih akademskih studija na odseku za kamernu muziku u klasi prof. Gorana Marinkovića. Tema njegovog doktorskog umetničkog projekta je delo Kvartet za kraj vremena kompozitora Olivijea Mesijana. Vanja Šćepanović je član kamernog ansambla Aratos trio sa kojim aktivno nastupa izvodeći muziku XX i XXI veka, sa naglaskom na dela domaćih autora. Tokom studija osvojio je mnoge nagrade u kategorijama solo klavira i kamerne muzike. Nastupao je kao solista i kamerni izvođač u Srbiji, Crnoj Gori, Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj i Kanadi. Dobitnik je stipendija Ministarstva prosvete i Ministarstva kulture, a kao najperspektivniji student i nagrade Zavoda za međunarodnu, kulturnu i tehničku saradnju.

Mihailo Samoran (Beograd) je nakon završene MŠ Josip Slavenski u klasi prof. Predraga Stefanovića, diplomirao i doktorirao na FMU u Beogradu u klasi prof. Ante Grgina. Pohađao je majstorske kurseve profesora Jiržija Hlavača, Mišela Letjeka i Aleksandera Nojbauera, kao i kurs kamerne muzike koji je vodio ansambl Beč – Berlin koji čine solisti Bečke i Berlinske filharmonije. Dvostruki je finalista konkursa Jeunesses musicales u Bukureštu 2002. i Beogradu 2012. godine. Osim brojnih nastupa u renomiranim beogradskim koncertnim prostorima, nastupao je i kao solista sa simfonijskim orkestrom FMU u Beogradu, Umetničkim ansamblom Ministarstva odbrane Stanislav Binički, orkestrom Kamerata Serbika i Beogradskom filharmonijom. Kao kamerni muzčar redovno nastupa sa ansamblom Balkanska kamerna akademija. Od sezone 2006/2007. godine, stalni je član Beogradske filharmonije.

Biografija ansambla i dirigenta:
Naš proslavljeni kompozitor, nastavnik i utemeljivač vojne muzike Stanislav Binički, osnovao je 26. septembra 1899 godine, Prvi beogradski vojni orkestar čiju tradiciju kroz tri veka čuva Umetnički ansambl MO Stanislav Binički. To je bio prvi beogradski orkestar koji je mogao izvoditi, za tadašnje doba, modernu muziku. Proslavljajući jubilej 120 godina postojanja, Umetnički ansambl MO Stanislav Binički predstavlja ustanovu Uprave za odnose sa javnošću, koja svojom programskom i repertoarskom raznovrsnošću, žanrovskom prilagodljivošću, visokim umetničkim kriterijumima i širokom lepezom izvođačkih mogućnosti, na dostojan način afirmiše i reprezentuje Republiku Srbiju, Ministarstvo odbrane i Vojsku Srbije, domaćoj i inostranoj publici, kao i stručnoj javnosti.

Dirigentica Milica Jelić je završila specijalističke studije iz dirigovanja u klasi maestra prof. Bojana Suđića, pod čijim je mentorstvom završila i master studije dirigovanja na FMU u Beogradu. Takođe je završila i master studije iz simfonijskog dirigovanja na Univerzitetu za muzičku i izvođačke umetnosti u Gracu kod maestra prof. Martina Zigharta, dok je osnovne akademske studije završila na FMU u klasi prof. Biljane Radovanović. Kao jedan od najboljih studenata, bila je stipendista Ministarstva prosvete i Fonda za mlade talente Dositeja. Na polju simfonijskog i horskog dirigovanja usavršavala se sa vrsnim stručnjacima kao što su Jorma Panula, Genadij Dmitrjak, Johanes Kern, Volfganf Bozic i mnogi drugi. Nastupala je i radila sa istaknutim horovima u zemlji i inostranstvu kao što su Operski hor Narodnog pozorišta u Beogradu, Simfonijski orkestar RTS, Umetnički ansambl Stanislav Binički, Savaria simfonijski orkestar (Mađarska), i drugi. Dobitnica je nagrade za najboljeg dirigenta na Horfestu (Valjevo, 2017) kao i na festivalu Horovi među freskama (Beograd, 2015). Osnivač je i dirigent hora i ansambla Alliluia.

Koncert organizuje kompozitor Ivan Jevtić u saradnji sa Kulturnim centrom Beograda, Narodnim muzejom i Umetničkim ansamblom MO Satnislav Binički.

Koncert su finansijski podržali gđa. Madlena Cepter i Ivan Jevtić.

 

Loading...