ОТВАРАЊЕ НОВЕМБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА

12.11.2020-03.12.2020, 12:00-20:00

Услед тренутних епидемиолошких околности неће бити приређено званично отварање, већ ће изложбe бити отворенe за публику од четвртка, 12. новембра у 12:00.
Број посетилаца је ограничен на највише десет особа у галерији.
Апелујемо на све посетиоце да буду одговорни према себи и другима и поштују све мере заштите, као што су ношење заштитних маски, одржавање безбедне раздаљине и што чешће коришћење дезинфекционих средстава.
Културни центар Београда наставља да прати ситуацију и благовремено обавештава публику о евентуалним изменама у програму.

ОТВАРАЊЕ НОВЕМБАРСКИХ ИЗЛОЖБИ У КУЛТУРНОМ ЦЕНТРУ БЕОГРАДА
12.11 – 3.12.2020.

Галерија Артгет | 19. година
Трг републике 5/I
МЕЂУНАРОДНО СТУДЕНТСКО БИЈЕНАЛЕ УМЕТНОСТИ КЊИГЕ [с]БУК2 : ФОТО-КЊИГА
Уметнички директор Галерије Артгет у 2020: Александар Костић

Овогодишње, друго по реду Међународно студентско бијенале уметности књиге [с]БУК2, одржава се у новембру месецу у Дому културе Студентски град и Галерији Артгет Културног центра Београда. На изложби су представљени радови студената из Србије као и из земаља региона, Европе и Азије (Италија, Аустрија, Немачка, Словенија, Хрватска, Литванија, Сингапур, Португалија, Шпанија, Колумбија, Шри Ланка и др.).

Поред 49 радова у досадашњој категорији Аrtist Book / Књига уметника (ДК Студентски град), ове године су у новоуведеној категорији  Photo Book / Фото-књига (Галерија Артгет) изложена 23 рада. Радови су одабрани гласањем стручних уметничких жирија. Услед немогућности слања, радови појединих аутора биће представљени у дигиталној форми. Изузетна разноврсност радова, у погледу идеје и уметничког израза, сведочи о све већем интересовању младих уметника за овај медиј и о настојању да се превазиђе строга дефиниција књиге као коначног објекта.

Поред радова приспелих на конкурс, специјални гост (у дигиталном облику и онлајн) у категорији Фото-књига је Департман за фотографију и нове медије Академије уметности и дизајна из Братиславе (Словачка) са радовима својих студената под педагошким вођством доц. мр.ум. Оље Триашке Стефановић и мр. ум. Јураја Блашка.
Саставни део [с]БУК бијенала чини програм радионица и предавања који укључују и госте – уметнике и предаваче из иностранства, али због актуелне епидемиолошке ситуације, пратећи програм овогодишње изложбе биће реализован углавном путем онлјан платформе.

Пројекат је подржало Министарство културе и информисања Републике Србије.

Више о изложби можете прочитати овде.
……………………………

Ликовна галерија Културног центра Београда
Кнез Михаилова 6
Марко Црнобрња
СВЕ СМО ПОГРЕШНО РАЗУМЕЛИ…

Кроз свој досадашњи опус, Марко Црнобрња се профилисао као уметник-педагог, аутор који у средиште свог скулпторског промишљања смешта фигуру детета и кроз сведене поставке ствара наративне композиције дидактичког карактера. Интензивно прожимање улоге родитеља и уметника, еволуирало је и достигло кулминацију најновијом серијом скулптуралних сцена у којој се главни лик може посматрати и као уметников алтер его који поново проживљава свој први сусрет са одређеним уметничким делима. Дванаест сцена образују констелацију у простору која се може окарактерисати и као кратак увод у историју уметности, преглед најпознатијих, или најпрепознатљивијих, примера у које је инкорпорирана затечена фигура дечака  у недоумици, који се по први пут сусреће са њима. Сведеним средствима, кроз гестикулацију и мимику, уметник ствара међусобне односе унутар сваке од сцена и приказује тренутак заустављен у времену, помало равнодушан, али испуњен антиципацијом, неизвесношћу наредног тренутка.

Оно што је карактеристично за ову серију, а другачије у односу на раније радове Марка Црнобрње у којима је носећа порука врло јасна и недвосмислена,  јесте да свака сцена садржи својеврстан обрт, духовито извртање ситуације и удаљавање од опште прихваћеног наратива до којег долази услед погрешне перцепције, неупућености у основе не само историје уметности, него и библијских, историјских тема и опште културе генерално. Истовремено, овакав приступ захтева и одређено познавање прилика од стране публике како би се препознале интенције аутора и детектовали “спорни” моменти, чиме је поучан карактер скулптура Марка Црнобрње добио једну нову димензију…. (М.Вашчић, извод из текста у каталогу изложбе)

Марко Црнобрња (Обреновцу 1978) дипломирао је 2005. године на Одсеку вајарства  на Факултету ликовних уметности у Београду. Од 2017. године ангажован је као Уметнички сарадник на Факултету примењених уметности у Београду.
Током претходних петнаест година својим делима је првенствено означио битне догађаје и периоде у свом животу, а као последица његовог ликовног и наративног израза је  присутност на савременој уметничкој сцени. Трагајући за правим одговором на одрастање и његовим феноменом, настала су многа дела која својим континуитетом и ликовношћу заузимају један другачији поглед на савремену скулптуру.

Више о изложби и аутору прочитајте овде.
……………………………….

Галерија Podroom
Трг републике 5/-1
Бранко Милисковић
ОБМАНЕ / DELUSIONS

Кустоскиња: Катарина Костандиновић
Сараднице на пројекту: Лана Павков, Милица Дринић

Програм уз изложбу:
Четвртак, 12. новембар од 18:00 до 20:00
Жива инсталација

У оквиру изложбе „Обмане” биће представљени нови радови Бранка Милисковића, изрежиране, филмичне покретне слике, које реферишу на прошлост, садашњост и неизвесну будућност. Ово је до сада можда најинтимније дело аутора, чија је уметничка пракса повезана са политичким коментарима и високо естетизованим карактерима.  „Обмане” потичу из Милисковићевих сирових осећања и хладног интелектуалног пропитивања, оне су резултат пропитивања прича које причамо о себи, о својим опсесијама и жељама, које су на граници између реалности и фантазије.

Уметност Бранка Милисковића је театрална, конципирана кроз пажљиво конструисане сценске карактере, вођена углавном амалгамом текста, игром речи и слике. Његови перформанси су високо естетизовани и често на граници театра, опере и перформанса. „Обмане” изгледају као луцидна пројекција илузија, фантазиране стварности, опсесија, све то што се формира као сањарење, маштањарење или блистава, искрена медитација на краткотрајне ужитке и трајне болове постојања. Поставка/изложба тако делује као филмична ситуација попут сна, перформативног сна, перформативне изложбе или пак, психотичног стања које карактерише претерана жудња, страствена психоза или еротоманија. Еротоманија, између осталог, представља тип патолошког туговања, поремећај везивања, нестабилности у идентитету и показатељ је слабог теста реалности. У овом случају, љубомора, туговање, чежња за другим, неким ко је одсутан, има битну улогу у пројекцији бриге и опсесије. Тај други, „странац” осмишљен је као механизам путем кога се прикривају депресија, луцидност и усамљеност.

Бранко Милисковић (1982, Београд) студирао је на Факултету ликовних уметности у Београду у класи професора Мрђана Бајића на одсеку за Скулптуру. Наставио је постдипломске студије на Royal Academy of Art у Хагу, Холандија и дипломирао на одсеку за 3D. Између 2010. и 2012. завршио је мастер студије на Hochschule für Bildende Künste, Хамбург на којој је дипломирао 2012. године у класи професорке Жан Фауст (Jeanne Faust) на одсеку за Проширене медије. Бранко Милисковић од 2005. године ради у пољу живог перформанса, модерног театра и опере, кабареа, радија, фотографије и филма. Бранко Милисковић живи у Београду а своје перформансе, предавања као и изложбе имао је у Италији, Немачкој, Белгији, Србији, Бугарској, Хрватској, Пољској, Израелу, Русији, Холандији, Швајцарској, Финској, Норвешкој, Великој Британији, Канади и Сједињеним Америчким Државама.

Милисковићев перформанс APPOINTED је 2019. године постао део Колекције Октобарски салон и први ефемерни рад откупљен од стране Министарства културе и информисања Републике Србије.
……………………………….

COVID-19:

* Гaлeриje ћe бити oтвoрeнe oд 12 дo 20 сaти, oсим нeдeљoм. Пoсeтиoци мoрajу дa нoсe мaскe свe врeмe бoрaвкa у гaлeриjским прoстoримa, a дeзифицeнси ћe бити у њимa oбeзбeђeни. Брoj пoсeтилaцa у прoстoру ћe бити oгрaничeн и бићe пoтрeбнo пoштoвaти физичкo рaстojaњe oд двa мeтрa.

Loading...