58. Oktobarski salon | Beogradski bijenale: PERFORMANSI (Davide Balula, Sanja Ćopić, Sonja Radaković)

26.06.2021, 13:00

U periodu od 13.00 do 15.00 Davide Balula, Sanja Ćopić i Sonja Radaković izvešće performanse u prostoru Muzeja grada Beograda.
Davide Balula predstavlja performans Zov i pesme ptica (Orfejeva tragedija) (2021) koji uključuje publiku u komunikaciju drugim, ne-ljudskim, jezikom. Sanja Ćopić radom Važno je da budeš svesna svega u svakom trenutku, se obraća posmatračima direktno, postajući glavni lik toka svesti koji postaje kompilacija, obrnuta arhiva, jer je projektovan ne prema prošlosti nego prema budućnosti. Performans Sonje Radaković Zauzeto odvija se fizički u međuprostorima na granici između javnog i privatnog. Sonja Radaković i grupa performera eruptivno izvode svakodnevne pokrete, na prvi pogled obične, ali koje uporno ponavljanje čini otuđujućim i uznemirujućim.

Subota, 26. jun
MUZEJ GRADA BEOGRADA, Resavska 40 b
13.00 – 15.00 – Performansi

DAVIDE BALULA
Zov i pesme ptica (Orfejeva tragedija), 2021
performans
izvođači: Lidija Antonović, Ljubica Damčević, Katarina Ranković, Đurđina Samardžić, Teodora Sarić, Olga Uzkaeva, Zoran Vasiljević, Joana Knežević.

SANJA ĆOPIĆ
Važno je da budeš svesna svega u svakom trenutku (prošireno), 2021.
performans i instalacija
Ljubaznošću umetnice

SONJA RADAKOVIĆ
Zauzeto, 2021.
performans i video
Ljubaznošću umetnice


DAVIDE BALULA
rođen 1978.
Živi i radi u Njujorku, SAD, i Parizu, Francuska

Davide Balula predstavlja performans Zov i pesme ptica (Orfejeva tragedija)  (2021) koji uključuje publiku u komunikaciju drugim, ne-ljudskim, jezikom: rad se bazira na pevanju kojim ptice obeležavaju svoju teritoriju, što ga povezuje sa temama identiteta, migracije i mešanja, na različite načine predstavljenim na ovoj izložbi. Davide Balula svoju raznorodnu umetničku praksu – koja obuhvata skulpturu, instalaciju i performans, često u direktnom dijalogu sa prostorom posmatrača – obogaćuje širokim spektrom disciplina: od muzike do plesa, od gastronomije do filozofije, od fizike do arhitekture. Fasciniran tehnologijom, telom i organskim materijalima – a sve ih shvata kao promenljive organizme koji se neprekidno razvijaju – Balula svoja dela koncipira kao elemente koji ne samo da zauzimaju prostor već modifikuju i samu njegovu strukturu, stvarajući tako dosad neviđenu fuziju čoveka, rada i okoline.

SANJA ĆOPIĆ
Rođena 1992.
Živi i radi u Beogradu, Srbija

Umetnička praksa Sanje Ćopić istražuje njeno lično iskustvo, osećanja, telo, sukob očekivanja i stvarnosti, želja i frustracija, snova i poraza. Polazeći od svog univerzuma, Sanja Ćopić poziva posmatrače da podele njenu dinamiku, da uđu u dubok i empatički odnos s njenim unutrašnjim bićem i, shodno tome, da se suoče sa sopstvenim intimnim svetom. Radom Važno je da budeš svesna svega u svakom trenutku, umetnica se obraća posmatračima direktno, postajući glavni lik toka svesti koji postaje kompilacija, obrnuta arhiva, jer je projektovan ne prema prošlosti nego prema budućnosti, u kojoj su mogućnosti beskrajne i odjekuju jedna u drugoj, gde svako može da prepozna sebe.

SONJA RADAKOVIĆ
Rođena 1989.
Živi i radi u Beogradu, Srbija

Telo je konceptualna osnova, alat i medij koji je Sonja Radaković izabrala za svoje istraživanje. Preko videa, fotografije i, posebno, živog performansa, ova mlada beogradska umetnica istražuje granice morala, ukusa i društvenih normi, koristeći sopstveno i tuđa tela, kako bi definisala nove mogućnosti povezivanja. Istražujući zavođenje, narcisizam, voajerizam i želju za samoopredeljenjem, Sonja Radaković dovodi u pitanje vlastiti identitet žene i umetnice i ističe kontradiktornosti mehanizama kojima društvo vrši kontrolu ili sudi. Performans Zauzeto (2021) odvija se fizički u međuprostorima, nekonvencionalnim prostorima između javnog i privatnog. Sonja Radaković i grupa performera eruptivno izvode svakodnevne pokrete, na prvi pogled obične, ali koje uporno ponavljanje čini otuđujućim i uznemirujućim. Akcije i izvođači, koji se delom vide uživo, a delom u živom prenosu, poigravaju se s udaljenošću između prikazanog i prikrivenog i tenzijom između onlajn i oflajn režima, u igri ogledala svakodnevnog života i pozorišne predstave.

Loading...