58. Октобарски салон | Београдски бијенале: ПЕРФОРМАНСИ (Давиде Балула, Сања Ћопић, Соња Радаковић)

26.06.2021., 13:00

У периоду од 13.00 до 15.00 Давиде Балула, Сања Ћопић и Соња Радаковић извешће перформансе у простору Музеја града Београда.
Давиде Балула представља перформанс Зов и песме птица (Орфејева трагедија) (2021) који укључује публику у комуникацију другим, не-људским, језиком. Сања Ћопић радом Важно је да будеш свесна свега у сваком тренутку, се обраћа посматрачима директно, постајући главни лик тока свести који постаје компилација, обрнута архива, јер је пројектован не према прошлости него према будућности. Перформанс Соње Радаковић Заузето одвија се физички у међупросторима на граници између јавног и приватног. Соња Радаковић и група перформера еруптивно изводе свакодневне покрете, на први поглед обичне, али које упорно понављање чини отуђујућим и узнемирујућим.

Субота, 26. jун
МУЗЕЈ ГРАДА БЕОГРАДА, Ресавска 40 б
13.00 – 15.00 – Перформанси

ДАВИДЕ БАЛУЛА
Зов и песме птица (Орфејева трагедија), 2021
перформанс
извођачи: Лидија Антоновић, Љубица Дамчевић, Катарина Ранковић, Ђурђина Самарџић, Теодора Сарић, Олга Узкаева, Зоран Васиљевић, Јоана Кнежевић.

САЊА ЋОПИЋ
Важно је да будеш свесна свега у сваком тренутку (проширено), 2021.
перформанс и инсталација
Љубазношћу уметнице

СОЊА РАДАКОВИЋ
Заузето, 2021.
перформанс и видео
Љубазношћу уметнице


ДАВИДЕ БАЛУЛА
рођен 1978.
Живи и ради у Њујорку, САД, и Паризу, Француска

Давиде Балула представља перформанс Зов и песме птица (Орфејева трагедија)  (2021) који укључује публику у комуникацију другим, не-људским, језиком: рад се базира на певању којим птице обележавају своју територију, што га повезује са темама идентитета, миграције и мешања, на различите начине представљеним на овој изложби. Давиде Балула своју разнородну уметничку праксу – која обухвата скулптуру, инсталацију и перформанс, често у директном дијалогу са простором посматрача – обогаћује широким спектром дисциплина: од музике до плеса, од гастрономије до филозофије, од физике до архитектуре. Фасциниран технологијом, телом и органским материјалима – а све их схвата као променљиве организме који се непрекидно развијају – Балула своја дела конципира као елементе који не само да заузимају простор већ модификују и саму његову структуру, стварајући тако досад невиђену фузију човека, рада и околине.

САЊА ЋОПИЋ
Рођена 1992.
Живи и ради у Београду, Србија

Уметничка пракса Сање Ћопић истражује њено лично искуство, осећања, тело, сукоб очекивања и стварности, жеља и фрустрација, снова и пораза. Полазећи од свог универзума, Сања Ћопић позива посматраче да поделе њену динамику, да уђу у дубок и емпатички однос с њеним унутрашњим бићем и, сходно томе, да се суоче са сопственим интимним светом. Радом Важно је да будеш свесна свега у сваком тренутку, уметница се обраћа посматрачима директно, постајући главни лик тока свести који постаје компилација, обрнута архива, јер је пројектован не према прошлости него према будућности, у којој су могућности бескрајне и одјекују једна у другој, где свако може да препозна себе.

СОЊА РАДАКОВИЋ
Рођена 1989.
Живи и ради у Београду, Србија

Тело је концептуална основа, алат и медиј који је Соња Радаковић изабрала за своје истраживање. Преко видеа, фотографије и, посебно, живог перформанса, ова млада београдска уметница истражује границе морала, укуса и друштвених норми, користећи сопствено и туђа тела, како би дефинисала нове могућности повезивања. Истражујући завођење, нарцисизам, воајеризам и жељу за самоопредељењем, Соња Радаковић доводи у питање властити идентитет жене и уметнице и истиче контрадикторности механизама којима друштво врши контролу или суди. Перформанс Заузето (2021) одвија се физички у међупросторима, неконвенционалним просторима између јавног и приватног. Соња Радаковић и група перформера еруптивно изводе свакодневне покрете, на први поглед обичне, али које упорно понављање чини отуђујућим и узнемирујућим. Акције и извођачи, који се делом виде уживо, а делом у живом преносу, поигравају се с удаљеношћу између приказаног и прикривеног и тензијом између онлајн и офлајн режима, у игри огледала свакодневног живота и позоришне представе.

Loading...