Концерт флаутисте Петра Поповића и пијанисте Александра Ђермановића

17.01.2022., 19:00

Млади музичари из Новог Сада, Петар Поповић и Александар Ђермановић редовно наступају широм Европе, као и у Србији, а у Галерији Артгет у Београду представиће се изводећи дела за флауту и клавир Баха, Шуберта и Пендерецког.

Културни догађаји се одржавају уз прописане епидемиолошке мере за сузбијање ширења вируса COVID-19, те је број места за публику у Галерији Артгет ограничен. Молимо Вас да своје место резервишете пријавом на damjana.njegic@kcb.org.rs или телефоном на 011 2622 058. Пријављивање је могуће до 12 сати на дан концерта или док се места не попуне.

Програм:
Јохан Себастијан Бах

Соната за флауту и клавир у ге-молу, BWV 1020
Allegro
Adagio
Allegro

Франц Шуберт
Варијације на тему соло песме Увело цвеће из циклуса Лепа Млинарица, за флауту и клавир, D. 802

Кшиштоф Пендерецки
Концерт за флауту и камерни оркестар

Биографије:
Петар Поповић је стручни сарадник на Академији уметности у Новом Саду (*2018) и соло-флаутиста Симфонијског оркестра РТС-а (*2017). Школовање је започео у класи Маријане Јосиповић Мирковић, а СМШ Исидор Бајић завршио у класи Александре Хорват. Диплому основних академских студија стекао је на Академији уметности под менторством мр Лауре Леваи Аксин. Усавршавање је наставио у Немачкој, на Високој школи за музику у Мајнцу, где је завршио двогодишње мастер студије (2013-2015) у класи проф. Дејана Гаврића, након чега и студије трећег степена (Konzertexamen, 2015-2017) у истој класи, са највишим оценама. Паралелно је завршавао и двогодишње мастер студије (Performance Klassik) на Високој школи за музику у Луцерну у Швајцарској, у класи проф. Пирмина Грела.. Тренутно је докторант у класи проф. Лауре Леваи Аксин на Академији уметности. Финалиста је Међународног такмичења Saverino Gazzelloni у Италији (2019), полуфиналиста Међународног такмичења флаутиста у Кракову (2017), лауреат Међународног такмичења Петар Коњовић у Београду (2014), полуфиналиста израелског Међународног такмичења флаутиста (2013), лауреат такмичења Тахир Куленовић (2011) и добитник првих награда на Међународном такмичењу Даворин Јенко у Београду (2011, 2013). Био је запослен на позицији друге флауте у Државном симфонијском оркестру Мајнца (Philharmonisches Staatsorchester Mainz) у Немачкој, у концертној сезони 2014/15, а након тога и у Симфонијском оркестру ,,Musikkollegium Winterthur” у Швајцарској, током концертне сезоне 2016/17. године. Наступао је, између осталог, са ансамблом академије Луцернског фестивала, Симфонијским оркестром Тиролских свечаности у Аустрији, Немачким камерним виртуозима из Берлина, као и са Швајцарским омладинским симфонијским оркестром. Од значајних сала у којима је свирао издвајају се циришки Тонхале, Културни и конгресни центар Луцерна, минхенска дворана Херкул, Фестшпилхаус у Ерлу у Аустрији, бернски Култур казино, Културни и конгресни центар Штутгарта, Скупштина града у Норичу, Shanghai Oriental Art Center у Кини, као и велика дворана Коларчеве задужбине у Београду. Свирао је као солиста са Симфонијским оркестром РТС-а, камерним оркестром Високе школе за музику у Мајнцу, те гудачким оркестром Камерата Нови Сад. Наступао је и одржавао реситале у Енглеској, Немачкој, Швајцарској, Кини, Луксембургу, Пољској, Израелу, Хрватској, Аустрији, Мађарској, Италији и Србији. Одржао је мајсторски курс флауте у оквиру Young Musician’s Summer Academy на Факултету музичке уметности у Дебрецину. Био је члан је организационог тима интернационалног Форума за флауту и клавир у Луксембургу, учесник Шангајског пролећног фестивала, учесник неколико фестивала савремене музике у Луцерну. Похађао је курсеве флауте код истакнутих флаутиста и педагога. Током студија, био је стипендиста више фондација: Немачка стипендија (Deutschland-Stipendium), фондација Лира Цирих, Хиршман фондација Луцерн и Доситеја за студије у иностранству. Добитник је Награде Универзитета у Новом Саду за постигнуте врхунске резултате у уметности, као и награда Мали Принц и Узеир Хаџибејли. Композитори попут Смиљане Влајић, Ђорђа Марковића и Ника Сајболда писали су дела за њега. Свира Muramatsu флауту обезбеђену од стране фондације „Ергата“ из Цириха (Stiftung Érgata Zürich).

Александар Ђермановић је пијаниста тренутно на докторским студијама под менторством др Доријана Лељака на Академији уметности у Новом Саду. Запослен је као доцент на Академији уметности и држи позицију генералног менаџера на међународном пијанистичком такмичењу Меморијал Исидор Бајић. Претходно је завршио специјалистичке студије у Салзбургу на Моцартеуму у класи професора Жака Рувијеа као и мастер студије и престижне студије Artist diplome на Краљевском музичком колеџу у Лондону у класи професора Ијана Џонса и Дмитрија Алексејева. Током школовања био је добитник пуне стипендије Краљевског музичког колеџа, пуне ABRSM стипендије, као и стипендиста фондова Хенри Вуд, Гери и Еленор Брас и носилац Леверхулм студентске стипендије. Након студија био је запослен као асистент на Краљевском колеџу након што му је додељена Антони Салтмарш асистентура за клавирску сарадњу за годину 2015/16. Био је изабран за Парк Лејн уметника за 2016/17 годину са виолинисткињом Јунсли Парк. У Србији је завршио основне и мастер студије у класи професора др Доријана Лељака на Академији уметности у Новом Саду. Завршио је основну и средњу музичку школу Исидор Бајић у класи професорке Татјане Вукмановић коју је уписао са 11 година. Александар је наступао у салама широм Европе: Рахмањинов сала (Москва), Ројал Алберт хол, Вигмур хол, Стенвеј хол и Француски институт (Лондон), као и реномираним салама у Бату, Норичу, Скандерборгу и Виборгу у Данској, као и у Београду. Наступао је са оркестрима попут Royal Tunbridge Njells Symphony Orchestra, Youth Musicians Symphony Orchestra, City of Rochester Symphony Orchestra, Локриан ансамблом, Војвођанским симфонијским оркестром,  Симфонијским оркестром Академије уметности као и Камератом Академиком. Освајао је награде на међународним и домаћим такмичењима за соло клавир, као камерни музичар и као композитор од којих се издвајају златна медаља на такмичењу Manhattan International music competition (2020.), 3. награда на Citta di San Donna di Piave. Италија (2017), 3. награда на Sheepdrove Intercollegiate Piano Competition, Лондон (2015), Меморијал Др Војислав Вучковић, Београд (2011), Међународни фестива славенске музике, Москва – Лауреат другог степена, једини награђени на целом такмичењу у свим категоријама. Ђермановић је гостовао на РТС2 у емисији Ад либитум и на РТВ у емисији Новосадске разгледнице. Као представник ЕПТА Србије, његову композицију објавиће издавачкa кућa Faber Music у Лондону. Као композитор, учествовао је на курсу Александре Вребалов, а његов дувачки квинтет је премијерно изведен у Градској кући града Сомбора и у галерији Павла Бељанског у Новом Саду и емитована је на РТВ радију. Свирао је у Француском институту као један од 6 изабраних студента и Краљевског музичког колеџа у Лондону и Супериор Академије у Паризу на концерту који је сниман и преношен од стране радија Би-Би-Си 3. У Лондону је након концерта са YМСО, са диригентом Џејмс Блером (Јамес Блаир) издат диск од стране менаџмента Ст. Јохн’с Смитх Сqуаре концертне дворане 2016. године са Прокофјевим трећим клавирским концертом. У децембру 2018. године је наступао на Гала отварању  Меморијала Исидор Бајићу  Новом Саду са Војвођанским симфонијским оркестром и диригентом Ђанлука Марћаном (Гианлуца Марциано) изводећи трећи клавирски концерт Сергеја Прокофјева. У фебруару 2019. је наступао у регуларној сезони Ројал Танбриџ Велсу у Енглеској са РТЊСО и диригентом Нил Томсоном изводећи први клавирски концерт Јоханеса Брамса. У новембру 2020 је био солиста на НОМУС фестивалу изводећи Бетовенов пети клавирски концерт са фестивалским квинтетом И касније са Војвођанским симфонијским оркестром и Маестром Александром Којићем.

 

Loading...