59. Oktobarski salon – Beogradski bijenale 2022: PERFORMANS „Pogledaj gore! Ja nisam krošnja – ja sam glasnik!“

20.10.2022., 20:00

Pogledaj gore! Ja nisam krošnja – ja sam glasnik!  je rad koji je napisala i komponovala Sanja Anđelković u saradnji sa Lavom Kovačem. Ovaj rad uzima deliće različitih epoha, ali i različitih disciplina. Razmatra spekulativnu Zoologiju/ Entomologiju, tačnije istorijsko-biološke atribute Magicicade septendecim dok uporedo analizira srpsko pravoslavno pojanje. Muzika i tekst za eksperimentalno proročanstvo napisani su iz referenci pravoslavnih napeva, dekonstruisanih u zagonetke, apstraktna razmišljanja o klimatskim promenama, gladi, anksioznosti, itd.

Univerzitetska biblioteka „Svetozar Marković”, Bulevar kralja Aleksandra 71
Četvrtak, 20. oktobar u 20.00
SANJA ANĐELKOVIĆ uz učešće LAVA KOVAČA
Pogledaj gore! Ja nisam krošnja – ja sam glasnik!
spekulativne horske partiture, performans, audio, 20 minuta

Napisala i komponovala: Sanja Anđelković
Ko-kompozitor i senzorne perkusije: Lav Kovač
Cikade: Živan Popović, Ivana Nožica, Branislava Zagorac, Vuk Popović, Vlado Ilić, Nataša Berić, Eleonora Vojnović
Dirigent: Živan Popović
Kostimi: Jana Stankovski

Zamisli krošnju drveta – ti u njoj. Daleko iznad zemlje. Okružuju te zvuci lišća koje krcka pod vetrom. Vruće je, a ti si upravo izašao iznad zemlje, posle 17 godina provedenih u sakupljanju utisaka, sisanja korena drveća. Dobro si se odmorio. Spreman za pevanje. I tako počinješ…dolazeći iz nedra zemlje, donosiš znanje. Očaravajuću, ali nepoznatu frekvenciju. Čuo si kako se Zemlja pomera. Proučio si je. Donosiš zagonetke, spekulativna proročanstva. Doveo bi ih, da nisi N.U.A.

Podvik! Dugo očekivan da se čuje.

Pogledaj gore! Ja nisam krošnja – ja sam glasnik!  je rad koji uzima deliće različitih epoha, ali i različitih disciplina. Razmatra spekulativnu Zoologiju/ Entomologiju, tačnije istorijsko-biološke atribute Magicicade septendecim dok uporedo analizira srpsko pravoslavno pojanje. Veruje se da je specifično leglo XI Magicicade izumrlo još 1954. Postojale su spekulacije o tome da je leglo ponovo pronađeno 1988. godine – ove spekulacije nikada nisu potvrđene.

Rad crpi snažnu referencu iz knjige Insekti pevači: Prirodna istorija Cikadi (Insects singers: A natural history of the Cicadas, 1929), stvarajući svoj novi hibridni mit. Insekt-morfno pravoslavno proročanstvo.

Muzika i tekst za eksperimentalno proročanstvo napisani su iz referenci pravoslavnih napeva, dekonstruisani u drugačiji kontekst, u zagonetke, apstraktna razmišljanja o klimatskim promenama, gladi, anksioznosti, itd. Iza svake od partitura, krije se mit našeg vremena povezan sa svakim „pozivom/pojanjem“.

Biografije:
Sanja Anđelković (1991, Novi Sad) audio-vizuelna i tekstualna istraživačica-umetnica. Posvećena oblasti igrane/spekulativne prakse, gde preispituje sopstveni položaj unutar sistema rodnih, društveno-političkih uloga i/ili traumatskih momenata lične istorije i ispituje kako se ideja ’doma’ menja u istorijskom, geografskom, ekološkom  kontekstu. Dobitnica je nagrade New Seed, Prince Claus Fonda iz Amsterdama (Holandija, 2021).Izlaže na „Fabulation for Future“-Filmski univerzitet Babelzberg Konrad Volf, Potsdam (Nemačka) na izložbi “How to be a Posthuman”. Sarađuje sa antropološkinjom Hsiu-ju Stacy Lo na dugometražnom spekulativnom CGI filmu.

Lav Kovač (1991, Novi Sad) primarno deluje kao bubnjar, klavijaturista, kompozitor i improvizator, kao i multimedijalni umetnik. Zanima ga spoj kompozicije i spontanost improvizacije i u konstantnoj je potrazi za novim načinima izražavanja kroz muziku. Kao autor aktivan je u poljima džez i savremene muzike, primenjene muzike za ples i film, savremenih audio-vizuelnih projekata.

Loading...