19. međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – MEJ MANSOURI

07.11.2022., 19:30

Mej Mansouri je pohađa master studije čembala na Univerzitetu Anton Brukner u Lincu. Na koncertu će se predstaviti delima Marea, Diflija, J. S. Baha i J. K. Baha. Pridružiće joj se i gosti – Milan Ivanović i Petar Ivanović koji će svirati barokne flaute.

Program:
Maren Mare (1656–1728)
Svita u Ce–duru/ce–molu iz Pieces en Trio
Prelude
Sarabande
Prelude
Sarabande
Rondeau

Žak Difli  (1715–1789)
Komadi za klavsen
La De Drummond – Quatrième Livre de Pièces de Clavecin
La Forqueray – Troisième Livre de pièces de Clavecin
La Pothoüin – Rondeau – Quatrième Livre de Pièces de Clavecin

Johan Kristijan Bah (1735–1782)
Trio sonata u Ge–duru, BWV 1039
Adagio
Allegro ma non presto
Adagio e piano
Presto

Johan Kristijan Bah
Sonata u ce–molu, 2 W.A 8
Allegro
Adagio
Presto

Johan Sebastijan Bah
Hromatska fantazija i fuga de–molu, BWV 903

Biografije:
Mej Mansouri (Beograd, 1997) je sa pet godina počela da pohađa OMŠ Vatroslav Lisinski na odseku za klavir u klasi Ane (Stefanović) Rančić. Osvajala je nagrade na školskim, republičkim i internacionalnim takmičenjima. Završila je Osnovnu i SMŠ Josip Slavenski na odseku za ranu muziku (čembalo) u klasi Svetlane  Stojanović Kutlače. Diplomirala je na Fakultetu muzičke umetnosti, na poliinstrumentalnom odseku, smer – čembalo. Trenutno pohađa drugu godinu master studija čembala  na Univerzitetu Anton Brukner u Lincu u klasi An Mari Dragosic. Nedavno je stekla status studenta asistenta korepetitora na istom Univerzitetu. Usavršavala se na brojnim masjtorskim krsevima, umetnika kao što su Otaviano Tenerani, Frederik Has, Danijele Bokačo, Marija del Mar Blanko, Egon Mihailović i mnogi drugi.
Kao solista i kamerni izvođač je nastupala u koncertnim salama FMU i Univerziteta Anton Brukner, Artget galeriji, Teataru Vuk, Landes Teatra (Linc), Atrijumu narodnog muzeja, SKC-a… Aktivan je učesnik festivala Dani rane muzike (Pelau) i Međunarodni dani rane muzike (Linc), kao i na majstorskim kursevima kursevima festivala Čembalo, živa umetnost, i koncertnog ciklusa Barokne večeri na FMU. Učestvovala je u baroknim radionicama Beogradske barokne akademije, Udruženja beogradskog baroka, Baroknog ateljea Marijane Mijanović i drugim.

Petar i Milan Ivanović (Beograd, 1995) pohađali su MŠ Josif Marinković u klasi Borivoja Cekića. Zahvaljujući profesoru flaute Konstantinu Mirkoviću, već tada su počeli da pohađaju majstorske kurseve Karoline Beter i Mejle Tome sa kojom sarađuju i danas. Studirali su na FMU u klasi Miomira Simonovića. Nakon toga su odlučili da se posvete istorijski informisanoj interpretaciji. Godine 2017. su pohađali Austrijsku baroknu akademiju kod eminentnih profesora i izvođača među kojima je bila i profesorka flaute Verena Fišer u čijoj klasi su dobili priznanje i stipendiju za najbolje mlade flautiste. Obrazovanje na polju istorijski informisane interpretacije su nastavili u Srbiji i inostranstvu.
Sviranje traverzo flaute su usavršavali kod Kler Genevajn, Rejčel Braun i drugih. Redovni su učesnici Beogradske barokne akademije, Festivala rane muzike u Beogradu kao i u Novom Sadu gde su nastupali kao solisti, u kamernom sastavu i u orkestru. Učestvovali su u prvom izvođenju Bahove Pasije po Mateju na originalnim instrumentima u regionu. Nastupali su sa M. Tome i sa ansamblom New trinity baroque pod vođstvom Predraga Goste, kao i sa drugim izvođačima u Srbiji i inostranstvu.
Flaute na kojima sviraju su od čuvenog Nemačkog majstora Martina Venera i rađene su po uzoru na italijansku Carlo Palanca baroknu flautu. Ove instrumente su dobili kao priznanje za trud i znanje na polju istorijski informisane interpretacije i improvizacije od Martina Venera i Verene Fišer.

Loading...