Концерт дуа „Едит“

30.01.2023., 20:00

Дуо Едит чине виолинисткиња Едит Македонска и харфисткиња Горана Ћургус. Састав је основан 2011. године. Репертоар дуа је веома разнолик и креће се од виртуозних дела, популарне класике, евергрин музике, до остварења српских композитора.

Програм:
Едвард Григ
Солвејгина песма

Ђакомо Пучини
Nessun dorma, арија из опере Турандот

Ерменехилдо Каросио
Ritorna!

Пјетро Маскањи
Интермецо из опере Кавалерија рустикана

Петар Иљич Чајковски
Виолински соло из балета Лабудово језеро

Енио Мориконе
Love Theme

Валтер Грос
Tenderly

Беджих Сметана
Влтава

Биографије:
Дуо Едит чине виолинисткиња Едит Македонска и харфисткиња Горана Ћургус. Састав је основан 2011. године. Репертоар дуа је веома разнолик и креће се од виртуозних дела, популарне класике, евергрин музике, до остварења српских композитора, од којих су нека настала по наруџбини (дела Мирјане Живковић, Војкан Борисављевић…). До сада су оствариле низ запажених наступа, и то на фестивалима као што су Фестивала харфе у Београду, Тисин цвету Новом Кнежевцу, Мај месец музике у Врању и Новогодишњи фестивал у Софији. Наступале су у Београда (Атријум Народног музеја, Галерија САНУ, Етнографски музеј, Народно позориште…), као и широм Србије. Удружење композитора Србије, Удружење музичких уметника Србије, као и СОКОЈ су препознали значај овог састава и допринос који даје очувању и неговању српске културне баштине. За дискографску кућу Lilac су издале два компакт диска (2021) под називом Rhapsody of Sound и Инспирације за виолину и харфу.

Едит Македонска потиче из музичке породице. Виолину је почела да учи код своје мајке Дијане Рапонђијеве-Стојановић. Дипломирала је на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Ферн Рашковић. Завршила је магистратуру виолине и камерне музике у Пловдиву, где је била ангажована као асистент на тамошњем Факултету за музику и игру. Стекла је и диплому соло певања у МШ Мокрањац у Београду, а завршила је и балетску школу у Софији. Радила је као професор виолине у МШ Јосиф Маринковић и МШ Владимир Ђорђевић у Београду, као и професор виолине и читања с листа на Академији лепих уметности у Београду.
Као концертмајстор је била ангажована у Националној опери и балету у Скопљу, у оперским кућама у Варни и Пловдиву, као и у Позоришту на Теразијама у Београду. Од 1980. године ради у Народном позоришту у Београду, где је концертмајстор. Члан је Удружења музичких уметника Србије од 1989. године. Оснивач је Гудачког квартета Едит (2000). Међу наступима овог састава издвајају се они на међународним фестивалима у Бугарској, као и извођење Маснеове опере Дон Кихот (аранжман: А. Шурев) на сцени Раша Плаовић, и извођење камерне опере Романса Игора Ранковића.
Одржала је бројне концерте као солиста и концертмајстор широм бивше Југославије и Европе, као и у Јужној Кореји, Јапану и САД-у. На репертоару солистичких концерата посебно заступа домаће музичко стваралаштво. Снимала је за радио и телевизију, бави се и компоновањем дечје музике (песме Јабука и лептир; Саша, цигански пас; музика за књигу Бајка за децу ауторке принцезе Јелисавете Карађорђевић).
Написала је тему за Баладу о пољу, композицију Мирјане Живковић за виолину и камерни оркестар, коју је и премијерно извела 2016. године. Први је концерт мајстор Народног позоришта наведен у Музеју Народног позоришта, а 2021. године додељен јој је и Печат Народног позоришта, за посебан допринос у раду и стваралаштву.

Горана Ћургус студирала је харфу на Факултету музичке уметности у Београду, где је дипломирала и магистрирала у класи Милице Барић. Већ 20 година је харфисткиња Опере Народног позоришта. Дуги низ година била је стални сарадник Београдске филхармоније, Војвођанског симфонијског оркестра, Симфонијског оркестра РТС и других реномираних оркестара. Била је члан музичко-концептуалне групе Secondhanders са којом је учествовала у пројектима: Представа за музику (2009), Нежно, нежно, нежније (2011), Шест (не тако) лаких комада (2012), Иритације (2013) и Три(п)бина (2014).
Последњих година сарађује са мецосопраном Наташом Јовић–Тривић, обоисткињом Маријом Лазић, флаутисткињом Вањом Ђорђевић и обоистом Бориславом Чичовачким. Са харфисткињом Београдске филхармоније, Миланом Зарић, је премијерно извела Штокхаузенову композицију за две харфе и гласове Радост (2015). Са Вањом Ђорђевић је премијерно извела Сонату за флауту и харфу Ивана Јевтића (2017). Са Бориславом Чичовачким је премијерно извела и снимила Сонату за обоу и харфу Петра Стојановића, у организацији Одбора за заштиту српске музичке баштине САНУ. Сарађује са младим српским композиторима и редовно наступа на Трибини композитора Удружења композитора Србије. Од 2015. године је члан ауторског тима Музичко оперско театарске организације – МОТО. Последњих година се успешно бави писањем пројеката у култури.

Loading...