Мирослав Карић добитник награде „Лазар Трифуновић“ за 2022. годину

14.01.2023., 12:00-20:00

Свечана додела Награде ЛАЗАР ТРИФУНОВИЋ за 2022. годину
Субота, 14. јануар 2023. од 12:00
Галерија Артгет, Трг Републике 5/1

Награда „Лазар Трифуновић“ се од 1993. године додељује са циљем да подстиче, развија и афирмише нове методолошке и интерпретативне моделе и приступе у писању о модерној и савременој визуелној уметности у штампаним и електронским медијима, и представља једино стручно признање које мотивише критичко мишљење у овој области. Жири у саставу Дарка Радосављевић Васиљевић, Стеван Вуковић и Ана Ереш разматрао је предлоге приспеле на конкурс за Награду за 2022. годину, као и друге јавно доступне доприносе критичком мишљењу о модерној и савременој уметности објављене током ове године, и донео једногласну одлуку. Награда се додељује историчару уметности и кустосу Мирославу Карићу за текст „Студија случаја“, објављен у истоименом каталогу публикованом поводом самосталне изложбе уметнице Биљане Ђурђевић, која је одржана у Салону Музеја савремене уметности у Београду од 25. марта до 23. маја 2022. године.

У овој монографској студији Мирослав Карић нуди слојевито структуриран интерпретативни оквир за разумевање рецентне уметничке праксе Биљане Ђурђевић који се темељи на познавању нових читања семантике савременог сликарства и његових трансмедијских искорака, као и на убедљивој контекстуализацији једног комплексног уметничког говора спрам друштвених и идеолошких оквира савремености. Карићев критички допринос писању о уметности, ослоњен на вештину да прецизно препозна и артикулише сложене референте оквире које производе уметнички гестови, налази се у принципијелном професионалном настојању овог аутора да о савременој уметности мисли, говори и пише на основу систематског познавања локалне сцене и посвећеног ангажовања на афирмацији нових посматрања и исчитавања појава који се унутар ње јављају. Награђени текст, поред наведеног, потврђује и важност континуиране сарадње између кустоса и уметника као виталног подстицаја за перманентно освајање нових знања о савременој уметности.

У Београду, 28. децембра 2022. године
Дарка Радосављевић Васиљевић, Стеван Вуковић и Ана Ереш

 

*

Мирослав Карић (Београд, 1975.) дипломирао је на Филозофском факултету у Београду, на катедри за историју уметности 2000. године. Од 2001. године је био на позицији секретара и кустоса у независној уметничкој асоцијацији Ремонт, а од 2003. члан уредничког тима Ремонт арт магазина. Карић је био вишегодишњи уредник рубрике „Изложбе“ у београдском културном месечном водичу Yеллоw Цаб. У професионалној биографији бележи ангажман на многим пројектима као сарадник, координатор, кустос и ПР. Учествовао је у неколико уметничких савета и жирија: Ремонт – независна уметничка асоцијација, Галерија Дома омладине, Градска галерија Пожега, Награда „Димитрије Башичевић Мангелос”, Хенкел Аwард, 43. Мајска изложба, 12. Грифон, 64. Мартовски фестивал, Филмски центар Србије – експериментални филм и видео арт. Од 2010. године Карић је у кустоском тиму пројектне иницијативе Фотодокументи и у организационом тиму наградног програма „Димитрије Башичевић Мангелос“. Члан је Удружења ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Србије – УЛУПУДС и Међунардоног удружења ликовних критичара АИЦА. Добитник годишњег признања УЛУПУДС-а за стваралачке резултате у 2011. години и Награде Друштва историчара уметности Србије за најбољу ауторску изложбу у 2019. години. Од јануара 2020. ради као кустос у Музеју савремене уметности Београд. Најрецентнији кустоски и ко-кустоски ангажмани укључују пројекте и изложбе Рефлексије нашег времена: Аквизиције Музеја савремене уметности, кустос изложбене целине „Кроз портрет” (Галерија–легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића, 2020.), Драгана Жаревац: Проширено присуство / Отеловљени архив (Галерија – легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића, 2021.), Горан Бабић: Повремено заустављање времена (Галерија–легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића, 2021), Ивана Ивковић: После Вас (Салон Музеја савремене уметности, 2021.), Ката Мијатовић: Нема буђења (Галерија–легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића, 2021.), Ствари вибрантне – ствари свечане (Галерија–легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића, 2022.), Биљана Ђурђевић: Студија случаја (Салон Музеја савремене уметности, 2022), Ставови и форме – Уметност као форма мишљења (Галерија–легат Милице Зорић и Родољуба Чолаковића, 2022.), Мрђан Бајић: Непоуздани приповедач (Музеј савремне уметности Београд, 2022.)

 

Loading...