„КОМПОЗИТОРКА / ИЗВОЂАЧИЦА“ – концерт Колектива „Студио 6“

09.12.2023., 20:00

Колектив Студио 6 заговара континуирану подршку ауторкама у савременој музици, као и родну равноправност међу извођачима на својим годишњим програмима.

Будући да Студио 6 по правилу окупља музичаре који се активно баве граничним праксама у савременој музици (композиција-импровизација), током година су развили праксу да акитвно сарађују са музичарима и музичаркама који и компонују и изводе своју и друге музике. Ове године су одабрали да поруче нова дела од домаћих композиторки Ане Гњатовић и Мише Цвијовић. Обе ауторке ће и саме учествовати у премијерним извођењима својих нових дела заједно са члановима ансамбла. На програму је и графичка партитура британско-луксембуршке композиторке Кетрин Конц, за соло харфу, која се може тумачити на веома различите начине, те такође припада концепту фузије композитора и инструменталисте, као ко-креатора дела које се уживо изводи.

Програм:
Ана Гњатовић (1984)
Иста даљина, мерена разним потребама за жену која броји, камерни ансамбл и електронику (2023) – премијерно извођење

Кетрин Конц (1976)
Церемонија чаја за соло харфу (2005)

Миша Цвијовић (1984)
Impro – wise, звучни експеримент за ансамбл (2023) – премијерно извођење

Учесници:
Ана Гњатовић, глас и електроника
Миша Цвијовић, клавир и електроника
Милана Зарић, харфа
Каролина Бетер, попречна флаута и блок флаута
Кристоф Јан, виолончело
Владимир Благојевић, хармоника

Више информација о Ансамблу Студио 6

О програму:
Ана Гњатовић о својој композицији:
Постоје сасвим обични начини да се кажу и најстрашније ствари на свету. Писање музике није један од њих. Чистота мисли и природност израза постижу се низом заморних, заобилазних, кружних, репетитивних, понекад сасвим нелогичних поступака. У овој композицији бавим се раздаљинама између онога што желим да кажем и начина на који то говорим.
Композиција је написана на позив Милане Зарић специјално за пројекат Композиторка-извођачица.

Кетрин Конц о својој композицији:
Церемонија чаја, графичка партитура, се састоји од 40 само-стојећих мини партитура или ставова, који заједнички описују јапанску церемонију испијања чаја. Дело је написано за харфисту који импровизује, и својеврсни је омаж јапанској манга култури. Фокус је на спонтаној реакцији и природном исчитавању партитуре са десна на лево. Харфиста креативно изводи партитуру која служи као вођена импровизација.

Миша Цвијовић о својој композицији:
Impro-wise (импро-мудро) је композиторско-извођачки пројекат настао у сарадњи композиторке и пијанисткиње Мише Цвијовић и Ансамбла Студио 6.
Циклус Impro-wise (2023-) базиран је на идеји о вођеним звучним експериментима. Претходно компоновани модули Мише Цвијовић се трансформише у различите звучне фракције у различитим временским оквирима.
Оваква ко-креација отвара могућност креирања нових звучних боја, густих поли-ритмичних и полифоних текстура у реалном времену. Новонастала музичка кохезија може самостално да живи као таква на концертном подијуму, али ће такође имати свој креативни ехо као и јасан резултат овог процеса, у будућој композицији коју ће Миша развити из развијених звучних скица на овом програму.
Термин Impro-wise има и шире значење у смислу експериментисања у човековом окружењу. Идеја је да кроз чин ко-креирања звука приближимо своја чула, естетику и емпатију себи као ансамблу, те да отворимо своју свест, своју машту и да радознало, мудро, бескомпромисно и активно стварамо нови бољи (звучни) свет око нас.

Биографије:
Композиторка Ана Гњатовић сакупља и комбинује пронађене објекте, дела, концепте и идеје погодне за генерализацију, превођење, интерпретацију и соноризацију. Њене композиције извођене су у Европи, Израелу, Мексику, САД и Јапану и биле на програмима многих реномираних фестивала.
Ана је редовни професор на Факултету уметности Универзитета у Косовској Митровици. Ангажована је и на интердисциплинарном програму докторских студија Вишемедијске уметности Универзитета уметности у Београду. У свом скорашњем уметничком истраживању испитује могућности проширења инструменталног извођења кроз употребу електронике, говора, покрета и видеа.
Више информација

Кетрин Конц пореклом из Луксембурга, базирана у Великој Британији, композиторка чија дела истражују нелинеарне форме, визуелне-просторне елементе и музички театар. Писала је за оркестар и многе европске реномиране ансамбле и солисте. Кетрин је екстензивно ангажована у свету нове опере – писала је музику и режирала за Grand Théâtre de Luxembourg, RADA и бројне оперске фестивале. Професорка је композиције на Краљевском колеџу у Лондону и уметничка директорка фестивала Rainy Days у Филхармонији Луксембурга.
Више информација

Миша Цвијовић је композиторка, пијанисткиња и звучна уметница, пореклом из Београда, базирана у Берлину. Миша пише савремену оркестарску, камерну, електроакустичну музику, модерну оперу и музичко позориште, позоришну и филмску музику.
Њене композиције су изводили многи међународни ансамбли и оркестри савремене музике, међу којима су: Ensemble LUX:NM, Zafraan Ensemble, RADAR, zone expérimentale Basel, Симфонијски оркестар РТС-а. Наступала је и компоновала за фестивале: Musica Electronica Nova Wrozlaw, Frequency Kiel, Heroines of Sound Berlin, KLANG Copenhagen, SONIC MATTER Zurich, MaerzMusic, Месец савремене музике у Берлину, Klangwerkstatt für Neue Musik Berlin, IMPULSE Graz, Филмски фестивал у Кану.
Миша је добила престижну награду-портрет компакт диск, који ће бити издат за издавачку кућу WERGO из Edition Zeitgenossische Musik (EZM) 2023. године, пројекта Podium Gegenwart Немачког музичког савета (Deutscher Musikrat).
Више информација

Loading...