„Opus za čembalo Bohuslava Martinua“

02.12.2023., 19:00

Koncert 20. međunarodnog festivala „Ars vivendi clavicembalum – Čembalo, živa umetnost“ koji je osmislio profesor čembala na Fakultetu muzičke umetnosti Milan Popović, biće ponovo izveden 2. decembra u Novom Sadu zahvaljujući saradnji sa novosadskom Akademijom umetnosti i Kulturnom stanicom Svilara.
Integralni opus za čembalo Bohuslava Martinua predstaviće Milan Popović uz saradnju Umetničkog ansambla MO Stanislav Binički pod dirigentskom palicom Dijane Cvetkovići. Gošće su violinistkinja Isidora Dramićanin Marjanović, flautistkinja Iva Milošević i pijanistkinja Jasna Tucović.

Program:
Bohuslav Martinu (1890–1959)
Promenade za violinu, flautu i čembalo, H. 274
Poco Allegro
Adagio
Scherzando
Poco Allegro

Dva empromptija za čembalo, H. 381
Allegreto
Bez oznake

Sonata za čembalo, H. 368
Poco Allegro
Poco moderato cantabile
Allegreto

Dva komada za čembalo, H. 359
Lento
Allegro con brio

Koncert za čembalo i mali orkestar, H. 246
Poco Allegro
Adagio
Poco piu mosso

Biografije:
Milan Popović je čembalista i pijanista, aktivan kao solista i kamerni muzičar, klavirski i kontinuo saradnik. Na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu je završio osnovne studije klavira i čembala, u klasama red. prof. Ninoslava Živkovića i red. prof. Zorice Ćetković. Na istom fakultetu je sa uspehom odbranio doktorski umetnički projekat istražujući interpretativne veze između francuske muzike za čembalo 18. i 20. veka.
Usavršavao na kursevima klavira i čembala u zemlji i inostranstvu. Pohađao je kurseve na Međunarodnom festivalu čembala Ars Vivendi Clavicembalum u Beogradu i učestvovao u radu Barokne radionice Predraga Novovića na FMU. Dve godine je bio stipendista Austrijske barokne akademije iz Gmundena. Dobitnik je nagrada laureata, kao i nagrada u ostalim kategorijama na brojnim pijanističkim takmičenjima domaćeg i međunarodnog karaktera.
Gostovao je na muzičkim festivalima u zemlji i inostranstvu (Čembalo, živa umetnost,  Trigonale, Aestas,  Festival rane muzike – FERAM), na kojima je održao više resitala solističke i kamerne muzike. Ostvario je koncertne resitale i gostovanja kao solista i kamerni muzičar u Srbiji, Austriji, Hrvatskoj, Bugarskoj i Španiji. Poneo je titulu Talenta festivala Trigonale 2011.
Kao solista je nastupao sa UA Stanislav Binički, kao i sa Orkestrom Fakulteta muzičke umetnosti. Bio je saradnik Simfonijskog orkestra RTS-a, Jevrejskog kamernog orkestra, oficijelni kontinuo saradnik baroknog orkestra Aestas i baroknog orkestra Nove beogradske opere. Član je ansambla za staru muziku Temenos. Snimci sa njegovih nastupa su emitovani na programima Radio Beograda i Austrijskog radija (ORF).
Inicijator je i umetnički koordinator obeležavanja Evropskog dana stare muzike, koji se od 2013. godine održava na FMU, uz podršku Evropske mreže za staru muziku.
Docent je za umetničku oblast čembala na Poliinstrumentalnoj katedri FMU u Beogradu.

Umetnički ansambl MO Stanislav Binički
Naš proslavljeni kompozitor, nastavnik i utemeljivač vojne muzike Stanislav Binički osnovao je dana 26. septembra 1899. godine prvi Beogradski vojni orkestar. Tradiciju tog orkestra, kroz tri veka, do danas čuva Umetnički ansambl Ministarstva odbrane Stanislav Binički. Brojni uspešni nastupi Ansambla pred domaćom i inostranom publikom, nakon 124 godine postojanja, te visoki umetnički standardi i široka lepeza izvođačkih mogućnosti, potvrda su kvaliteta orkestra koji s razlogom i ponosom nosi ime Stanislava Biničkog.
Umetnički ansambl MO Stanislav Binički danas je ustanova Uprave za odnose sa javnošću, koja svojom programskom i repertoarskom raznovrsnošću i žanrovskom prilagodljivošću na dostojan način afirmiše i reprezentuje Republiku Srbiju, Ministarstvo odbrane i Vojsku Srbije.

Dijana Cvetković je završila osnovne i master studiej dirigovanja na FMU u Beogradu u klasi Stanka Šepića. Radila je sa horovima Braća Baruh, Madrigalski hor FMU i Lola. Bila je dirigent hora i umetnički direktor hora Branko Cvetković. Sa ovim ansamblom osvojila je Gran-pri na Međunarodnom takmičenju u Bijeljini, drugo mesto na Međunarodnom takmičenju u Ohridu kao i razna priznanja za doprinos kulturi. Od 2015. godine zaposlena je u Operi Narodnog pozorišta u Beogradu kao muzički saradnik, korepetitor i dirigent. Bila je dirigent Operskog studija. Svoju produkciju dobila je 2018. godine s predstavom Don Đovani, zatim Služavka gospodarica i Orfej. Bila je dirigent kamernog orkestra Pro klasik. Pripremila je i dirigovala operu Karmen u Narodnom pozorištu u Nišu sa Niškom operom, a u izvođenju ove opere u okviru projekta „Beograd na vodi“ sudelovala je kao asistentu. Sa Umetničkim ansamblom MO „Stanislav Binički“ radila je više projekata.

Loading...