24. Međunarodni festival „Dani orgulja – Dies organorum“: DANIJEL RIHTER i MARKO PANTELIĆ

07.07.2024., 20:00

Festival će zatvoriti nemački orguljaš Danijel Rihter i naš bariton Marko Pantelić, koji više godina uspešno gradi karijeru u Nemačkoj. Zajedno će izvesti Malerov ciklus pesama Pesme mrtvoj deci, a Rihter će se predstaviti i kao solista izvodeći dela Diriflea, Smetane i Regera.
Koncert je podržao Gete-institut u Beogradu koji godinama prepoznaje važnost i pruža podršku realizacijiFestivala.

Program:
Moris Dirifle (1902–1986)
Preludijum i fuga na ime Alena, op. 7

Gustav Maler (1860–1911)
Pesme mrtvoj deci, ciklus pesama na stihove Fridriha Rikerta (transkrpcija: Hans-Peter Braun)*
Sada sunce želi tako sjajno izaći
Sada vidim jasno
Kada tvoja majčica uđe kroz vrata
Često pomislim, oni su samo izašli
Po ovom vremenu

Bedžih Smetana (1824–1884)
Vltava (transkrpcija: D. Rihter)

Maks Reger (1873–1916)
Benedictus, op. 59/9

*Ovo izvođenje umetnici posvećuju sećanju na žrtve prošlogodišnjih tragedija u beogradskoj osnovnoj školi „Vladislav Ribnikar“, Duboni i Malom Orašju.

Biografije:
Danijel Rihter (1993, Vircburg) je još kao dete radovao roditelje svojim izvođenjem klastera na klaviru. Prilikom obilaska crkve na školskom izletu u drugom razredu, otkrio je svoj životni san da nauči da svira crkvene orgulje. Kroz redovno muzičko obrazovanje, dospeo je na studije je crkvene muzike na Muzičkom univerzitetu Franc List u Vajmaru 2011. godine. Tokom studija proveo je godinu dana u Parizu sa prof. Kristofom Mantuom, i tako upoznao francusku muziku za orgulje. Po završetku studija u Vajmaru, studirao je snimanje i dizajn zvuka na Univerzitetu umetnosti u Berlinu, kada je imao priliku da uči i usavršava džez sviranje klavira kod Rolfa Zilkea. Na studijama je upoznao i svoju suprugu Maraike Rihter, sa kojom od oktobra 2022. godine deli poziciju kantora u Evangelističkoj crkvi u Hildenu.

Grof Almaviva (Figarova ženidba), Dandini (Pepeljuga), Belkore (Ljubavni napitak), Ford (Falstaf), Marčelo (Boemi), naslovna uloga u operi Evgenije Onjegin, najznačajnije su od oko 30 rola koje je bariton Marko Pantelić ostvario na scenama beogradskog i sarajevskog Narodnog pozorišta, novosadskog Srpskog narodnog pozorišta, Opere i teatra Madlenijanum, Državnog teatra u Nirnbergu, Teatra u Regensburgu, kao i u matičnoj kući, Teatru u Magdeburgu, čiji je solista proteklih pet sezona. Hajdnov Rekvijem, Dirifleovi Rekvijem i Misa kum jubilo, Šumanova Pesnikova ljubav, Malerove Pesme putujućeg kalfe, Dvoržakove Biblijske pesme, deo su koncertnog repertoara koji je izvodio sa Horom Radio-televizije Srbije, Beogradskim simfoničarima, Beogradskom filharmonijom, Muzikkolegijumom iz Vintertura, Magdeburškom filharmonijom i Akademijom za staru muziku iz Berlina. Uporedo sa studijama viole na novosadskoj Akademiji umetnosti, školovao je glas u klasi Nenada Nenića u zemunskoj muzičkoj školi Kosta Manojlović, a potom na beogradskom Fakultetu muzičke umetnosti u klasi Nikole Mijailovića. Usavršavao se pri Međunarodnom i Kanadskom institutu vokalne umetnosti u Njujorku i Montrealu, Operskom studiju beogradskog Narodnog pozorišta i na majstorskim kursevima Rut Falkon, Minjon Dan, Brigite Fasbender, Šeril Milnsa, Davida Bižića i Đorđa Nešića. Dobitnik je brojnih nagrada. Udruženje Rihard Vagner iz Magdeburga dodelio mu je stipendiju Bajrojtskog festivala.

Loading...