„Соноритети тишине“ – мултимедијални концерт ауторске музике Наташе Богојевић

16.06.2025., 20:00

Концерт музике наше реномиране композиторке, која већ 30 година живи у Чикагу, истовремено означава и завршницу престижног Фулбрајт пројекта у Србији који је омогућио да наша композиторка проведе годину дана у Београду и сарађује са студентима и професорима Универзитета уметности и Факултета музичке уметности. На концерту Соноритети тишине ће се се премијерно у Србији представити дела Кирије, Кирије елеисон, Касја, за сопран и гудачки квартет и Паусис (Pause), за гудачки квартет и савремени плес, а дела ће извести гудачки квартет Маслачак и Андриана Спасојевић, сопран, студенти ФМУ из класе камерне музике професора Немање Станковића и Људмиле Поповић. Кореографију и савремени плес осмислили су и извешће Олга Мурашова, Јарославна Черепова, Ника Блу и Татиана Лукианова.

Програм:
Наташа Богојевић
Кирије, за сопран и клавир

Касја, за сопран и гудачки квартет

Кирије елеисон, за сопран и гудачки квартет

Паузис, за гудачки квартет и савремени плес
I Дах
II Прекид
III Тишина
IV Увид
V Процесија

Андриана Спасојевић, сопран

Наташа Богојевић, клавир

Гудачки квартет ”Маслачак”
Миљан Станишић и Ђурђица Алексић, виолине
Марко Марић, виола
Валентина Лучковић, виолончело.

Савремени плес:
Олга Мурашова, Јарославна Черепова, Ника Блу и Татиана Лукианова

О програму:
Феноменологија тишине инспирисала је многа дела од античке до савремене уметности; она је свеобухватна, религиозна, духовна, мистична, паганска, филозофска, ирационална, концептуална, невидљива и нечујна. Тишина одражава врхунску спознају тајне и смисла вечности универзума и немогуће је дефинисати. Инспирација за мултимедијални концерту ауторске музике Наташе Богојевић је, како сама ауторка наводи, фасцинантна тишина у којој стотине хиљада људи на студентском протесту одају почаст преминулим жртвама корупције.
Концерт наше реномиране композиторке, која већ 30 година живи у Чикагу, истовремено означава и завршницу престижног Фулбрајт пројекта у Србији који је омогућио да наша композиторка проведе годину дана у Београду и сарађује са студентима и професорима Универзитета уметности и Факултета музичке уметности. На концерту Соноритети тишине ће се се премијерно у Србији представити дела Кирије, Кирије елеисон, Касја, за сопран и гудачки квартет и Паусис (Pause), за гудачки квартет и савремени плес, а дела ће извести гудачки квартет Маслачак и Андриана Спасојевић, сопран, студенти ФМУ из класе камерне музике професора Немање Станковића и Људмиле Поповић. Кореографију и савремени плес осмислили су и извешће Олга Мурашова, Јарославна Черепова, Ника Блу и Татиана Лукианова.

 

Биографије:
Наташа Богојевић (1966) је композиторка, пијанисткиња и професорка на Катедри за композицију универзитета ДеПол у Чикагу, Фулбрајтов стипендиста у Србији за 2024/25. годину.
Њена музика поседује веома карактеристичан стил и препознатљива је по изузетној оригиналности. Иако је верна традицији и коренима европске уметничке музике, она константно истражује нове звучне могућности и различите изворе инспирације за креације нових, другачијих, надахнутих и интересантних музичких израза.
Студирала је композицију у класи професора Срђана Хофмана на Факултету музичке уметности где је по завршетку студија радила као асистент. Похађала је курсеве електронске музике код Владана Радовановића у Електронском студију Трећег програма Радио Београда, камерне музике код Оливере Ђурђевић, филмске музике код Ениа Симеона (Италија) и компјутерске музике код Нила Ролника (САД).
Од 1995. године концертну, композиторску и педагошку активност наставља у Чикагу. У својој биографији бележи изузетне награде и признања у региону, Европи и свету (Награда града Београда, Радио Београд Сусретања, ASCAP Plus+ Award, New Music Chicago, Joseph Jefferson Award, Opera Contempo, USA MACRO, The American Prize, Access Contemporary Music, International Rostrum of Composers).
Компонује музику за камерне ансамбле, соло инструменте, симфонијски оркестар, вокалну, хорску, електронску, филмску и сценску музику. Њена дела су поручили и изводили реномирани солисти, ансамбли и оркестри на концерним подијумима и фестивалима широм света, док јој је биографија, између осталих, објављена у књизи Ко је ко у свету жена класичне музике, ауторке др Ане Греј (The World of Woman in Classical Music, Dr. Anne Gray, Seven Locks Press).

Андриана Спасојевић (Бијељинa, 2000) је завршила Основне академске студије на Факултету музичке уметности у Београду на Одсеку за соло певање у класи проф. Анете Илић, а тренутно је студент на мастер академским студијама. Завршила је СМШ Стеван Стојановић Мокрањац (виолина и соло певање) у Бијељини као двоструки ученик генерације, и добила је Похвалницу ЊКВ Престолонаследника Александра за исказан изванредни успех у завршеном средњошколском образовању. Била је стипендиста Министарства просвете Републике Србије, као и добитница стипендије за изузетно надарене студенте Доситеја Фонда за младе таленте. Оперски деби остварује 2022. године у улози монахиње Зелатриче у опери Сестра Анђелика Ђ. Пучинија. Остварила је улогу Мајке Гертруде у опери Ивица и Марица Енгелберта Хумпердинка (2023) и улогу Зелатриче у Пучинијевој опери Сестра Анђелика  на великој сцени Народног позоришта у Београду поводом стогодишњице смрти Пучинија, када је први пут у Србији изведен Пучинијев триптих. Наступала је у камерном саставу са флаутисткињом Ксенијом Агафоновом и пијанистом Ђорђем Кузмановићем на концертима Вече оперске и камерне вокалне музике и Музика пролећа у Руском дому. У Галерији Артгет наступала је у оквиру циклуса Јубилеји композитора, поводом 150 година од рођења С. Рахмањинова.

Ђурђица Алексић (Ужице, 2004) виолину учи од 6 године. Добитник је Вукове дипломе, а основну и средњу музичку школу завршила је као ђак генерације. Тренутно је на трећој години студија на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Марка Јосифоског. Усавршавала се на бројним мајсторским курсевима. Освојила је бројне награде на преко 40 такмичења, међу којима су Републичко такмичење ЗМБШС, Стрингфест у Сремској Митровици, Међународно такмичење гудача у Нишу, Интернационално такмичење Арс Нова у Трсту, Prof. Dichler Competition у Бечу, Aphrodite Voice на Кипру, Talents for Europe у Словачкој, Урош Пешић у Бањалуци, Охрид те сакам Охрид и Интернационални сусрети виолиниста у Сремским Карловцима.
Одржала је један од првих онлајн солистичких концерата (2020), као и реситале у Галерији САНУ, Гварнеријусу, Сали Градске куће у Ужицу и Легату Михаила Миловановића. Наступала је у значајним салама у Београду, као и у Италији, Аустрији, Словенији, Белгији и Македонији. Била је полазник манифестације Арлем од 2019. године, а током средње школе је редовно сарађивала са проф. Милицом Младеновић (Школа за музичке таленте, Ћуприја). Члан је Ансамбла Метаморфозис. Стипендиста је Фондације Евро за знање и Фонда за младе таленте Републике Србије Доситеја.

Миљан Станишић (Подгорица, 2003) стекао је основно и средње музичко образовање код професора Вилија Фердинандија и Марка Симовића. Учествовао је на бројним републичким и међународним такмичењима, као што су Музички фестивал младих у Херцег Новом, Међународно такмичење Петар Коњовић у Београду, Златне степенице у Ваљеву, Илона Фехер у Будимпешти, такмичење САСЕВЦ у Сарајеву, Јарослав Коциан у Чешкој и Whitgift international violin competition у Лондону. Одржао је два реситала у оквиру фестивала КоторАрт. Усавршавао се на бројним курсевима и мајсторским радионицама као што су Уметничка колонија у Сремским Карловцима, Љетњи камп за камерну музику на Ивановим коритима и Sounds of Change курс за оркестар и камерну музику. Имао је прилику да учи од истакнутих педагога и музичара као што су Иво Станков, Сретен Крстић, Антон Мартинов, Рафаел Мерлан, Пол Мејер и Гордан Николић. Студент је основних академских студија на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Роберта Лакатоша.

Марко Марић (Београд, 2002) је започео музичко образовање 2012. године у МШ Божидар Трудић на одеску за виолину. Године 2016. почиње да свира виолу и наставља школовање у Школи за музичке таленте у Ћуприји, у класи проф. Милоша Симића и проф. Немање Живановића. Од 2021. године студира на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Немање Марјановића. Учесник је мајсторских курсева угледних уметника и педагога, као што су Лазар Милетић, Панта Величковић, Јован Колунџија, Немања Марјановић, Предраг Катанич, Кирил Трусов, Крешимир Петар Пустички, Андреа Николић, Габријел Уде, Денис Красноцки, Јамианг Санти и Козимо Каровани. Активно наступа као члан камерних и симфонијских ансамбала.

Валентина Лучковић (Ниш, 2001) музичко образовање започиње у Музичкој школи у Нишу класи проф. Љубише Радисављевића. Године 2017. наставља школовање у Школи за музичке таленте у Ћуприји у класи проф. Невене Бусарац. Тренутно је студент мастер студија на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Драгана Ђоревића Сузукија. Била је члан камерног оркестра Фондације Добар глас, који је наступао на завршном концерту мастер кампа Немање Радуловића, заједно са ансамблом Double Sense (2022). Као један од троје најбољих кандидата, добила је једнократну стипендију Академије у Француској за пројекат Bastille day celebratіon, у оквиру ког су одржана два концерта у Лиону и Трикастину. Oдржала је реситал у оквиру циклуса ФМУ и Гварнеријус награђују. Као солиста је наступала са оркестром Школе за музичке таленте у Италији, Нишким симфонијским оркестром, Прашком филхармонијом и са оркестром Камерата Балканика. На Љубљанском фестивалу је одржала реситал у оквиру 31. циклуса Млади виртуози. Похађала је курсеве реномираних виолончелиста. Освојила је преко 15 награда на националним и међународним такмичењима, и два пута је била добитник Видовданске награде коју додељује град Ниш најуспешнијим ученицима и студентима.

Loading...