
Неке од најлепших арија из Моцартових и Пучинијевих опера, одабране соло песме и комаде за виолину домаћих композитора Стојановића, Милојевића, Деспића и Биничког и извешће мецосопран Анђела Симић, сопран Милена Дамњановић, виолинисткиња Ана Лазендић и пијанстикња Милена Глигић. Концерт у Галерији Артгет прилика је да се ове младе уметнице ангажоване широм света нађу у Београду у исто време и заједно музицирају.
Биографије:
Мецосопран Анђела Симић (Крушевац, 2001) је завршила основну и средњу музичку школу (клавир и соло певање) у Крушевцу. Студирала је на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Људмиле Грос Поповић, где тренутно похађа мастер студије.
Од 2024. године је члан Оперског студија Народног позоришта Борислав Поповић где је наступала у улогама: Берте (Севиљски берберин Ђ. Росинија), Тизбе (Пепељуга Ђ. Росинија), Дорабеле (Тако чине све В. А. Моцарта), Лоле (Кавалерија рустикана П. Маскањија) и Краљице у савременој опери за децу Снежана и седам патуљака Д. Каролића.
У сезони 2022/23. дебитовала је на сцени Народног позоришта у Београду у улогама Кнегиње (Сестра Анђелика Ђ. Пучинија), Ивице (Ивица и Марица Е. Хумпердинка) и Принца Орлофског (Слепи миш Ј. Штрауса II). Наредне сезоне, на фестивалу Опероса (Црна Гора) дебитовала је у улози Тизбе (Пепељуга Ђ. Росинија).
Изабрана је за двогодишње усавршавање у оквиру пројекта МОТО (Opera: Past, Present, Perfect) под покровитељством Креативне Европе, у оквиру којег је дебитовала у улози мајке Анђе (На Уранку С. Биничког).
Усавршавала се на мајсторским курсевима певача и редитеља.
Милена Дамњановић, мастер музички уметник, тренутно је на завршној години докторских студија на Факултету музичке уметности у Београду на Одсеку за соло певање. Добитница је бројних награда и признања, међу којима су прва места (лауреати) на такмичењима Лазар Јовановић, Никола Цвејић, Радмила Бакочевић, Српска соло песма, 54. награда УМУС-а за најуспешнијег младог уметника (2023) и награда из Фонда Даница Мастиловић.
Наступала је у Кини, Италији, Аустрији, Белгији, Русији, Хрватској, Северној Македонији, Босни и Херцеговини, Црној Гори и учествовала на фестивалима: БЕМУС, БЕЛЕФ, ФЕСТУМ, Опероза, Meta World Festival… Солистички концерти одржани у Скупштини града Београда, у Коларчевој задужбини, САНУ, УК Гварнеријус, Галерији Прогрес, сведоче о разноликом репертоару. Оперски деби у Народном позоришту у Београду остварила је у улози Розине (Севиљски берберин Ђ. Росинија), а у Мадленијануму у улози Метеле (Париски живот Ж. Офенбаха). Тумачила је улогу Мартинеле у Звездара театру, у драмској представи Феликс Дарка Бајића. Као солиста, активно сарађује са Академским хором Колегијум музикум под палицом Драгане Јованoвић. Сарађивала је са познатим уметницима и диригентима међу којима су Рамон Варгас, Миомира Витас, Инес Салазар, Мајкл Шејд, Бојан Суђић, Весна Шоуц и Владимир Кирађијев.
Педагошко искуство унапредила је у Кини као професор соло певања на Џеђанг конзерваторијуму, у граду Хангџоу, где је одржала и свој први мајсторски курс. Била је члан жирија на два интернационална такмичења кинеске и западноевропске вокалне музике у Кини. Одликована је као један од изасланика Џеђанг културе ‒ Envoy of Picturesque Zhejiang.
Ана Лазендић (Љубљана) свира виолину од своје пете године. Музичко образовање започела је у МШ Војислав – Лале Стефановић у Ужицу, у класи проф. Данета Зорзића, а средње образовање наставила код проф. Сандре Пауновић. Први солистички концерт одржала је 2018. године, након чега се усавршавала у МШ Јосип Славенски у Београду, у класи проф. Љубице Милосављевић. Од 2020. године студира на Музичкој академији у Љубљани у класи проф. Володје Балжалорског.
Освојила је бројне награде, међу којима су две прве са максималних 100 бодова на Гудачком и Републичком такмичењу у Београду, трећа награда на Стрингфесту у Сремској Митровици, као и више првих награда на међународним фестивалима у Аранђеловцу, Смедереву, Убу и Сремској Митровици.
Наступала је са оркестром Младост и искуство, Симфонијским оркестром Crescendo (Словенија) и ХНК Иван Зајец (Ријека).
Усавршавала се на семинарима код угледних педагога и уметника. Године 2024. уврштена је међу одабране учеснике престижног мајсторског курса Stefan Milenkovich Institute.
Милена Глигић је афирмисана пијанисткиња и певачица из Београда. Дипломирала је клавир (2006) и завршила специјализацију из камерне музике (2009) на Факултету музичке уметности у Београду. Након бројних стипендија у Србији, мастер студије наставила је на колеџу Mannes College у Њујорку, а 2018. стекла докторат (клавирски сарадник) на Универзитету у Мериленду. Као стипендиста се усавршавала на Музичком конзерваторијуму Bard College, Музичком фестивалу и школи у Аспену и Музичкој академији Запада.
Године 2016. преселила се у Лос Анђелес као пијаниста Програма за младе уметнике при Лос Анђелес Опери. Од тада сарађује и са Филхармонијом Лос Анђелеса и са институцијама The Industry Opera и Pacific Opera Project, радећи са Пласидом Домингом, Густавом Дудамелом, Еса-Пеком Салоненом и другим истакнутим музичарима. Захваљујући специјализацији за вокални репертоар и познавању више језика, данас предаје на институцијама CalArts i UCLA.
Као певачица често наступа са Ансамблом LA Master Chorale и у разним оперским продукцијама, те као солиста са ансамблима LA Virtuosi Orchestra, Bach Collegium San Diego, American Bach Soloist Academy и Contemporaneous, чији је стални пијаниста од 2012. године. Са овим ансамблом премијерно је извела бројна дела и наступала у салама попут Карнеги хола и концертне дворане Волт Дизни. Ансамбл редовно одржава резиденције на универзитетима широм САД.
Издала је два албума са певачима (Emily и Halloween Tales of Gore and Folklore), и са хором St. James из Лос Анђелеса са којим је наступала и као солиста. Године 2023. дебитовала је као кантауторка синглом Daredevil, праћеним музичким спотом 2024.
Овим наступом жеља јој је да се поново повеже са публиком у домовини, после 15 активних година у иностранству.