Концерт оперских арија и соло песама

08.09.2025., 21:00

Неке од најлепших арија из Моцартових и Пучинијевих опера, одабране соло песме и комаде за виолину домаћих композитора Стојановића, Милојевића, Деспића и Биничког и извешће мецосопран Анђела Симић, сопран Милена Дамњановић, виолинисткиња Ана Лазендић и пијанстикња Милена Глигић. Концерт у Галерији Артгет прилика је да се ове младе уметнице ангажоване широм света нађу у Београду у исто време и заједно музицирају.

Програм:
Дејан Деспић
Ђулићи и Увеоци
Песмо моја
Љубим ли те

Василије Мокрањац
Игрa бр. 1
Игрa бр. 2
Игрa бр. 3
Игрa бр. 4

Милоје Милојевић
Нимфа

Станислав Бинички
По пољу је киша пала
Да су мени очи твоје

Константин Бабић
Шашава песма

Петар Стојановић
Песма без речи

Сергеј Рахмањинов
Вокализа, oп. 34/14

Рихард Штраус
Wie du warst, арија Октавијана из опере Каваљер с ружом

Ђакомо Пучини
In quelle trine morbide, арија Манон Леско из опере Манон Леско

Волфганг Амадеус Моцарт
Non so piú, арија Керубина из опере Фигарова женидба

Porgi amor, арија Розине из опере из опере Фигарова женидба

Камиј Сен-Санс
Amour! Viens aider ma faiblesse, арија Далиле из опере Самсон и Далила

Ђакомо Пучини
O mio babbino caro, арија Лаурете из опере Ђани Скики

Жак Офенбах
Belle nuit (Баркарола), дует Ђулијетe и Никлауса из опере Хофманове приче

Биографије:
Мецосопран Анђела Симић (Крушевац, 2001) је завршила основну и средњу музичку школу (клавир и соло певање) у Крушевцу. Студирала је на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Људмиле Грос Поповић, где тренутно похађа мастер студије.
Од 2024. године је члан Оперског студија Народног позоришта Борислав Поповић где је наступала у улогама: Берте (Севиљски берберин Ђ. Росинија), Тизбе (Пепељуга Ђ. Росинија), Дорабеле (Тако чине све В. А. Моцарта), Лоле (Кавалерија рустикана П. Маскањија) и Краљице у савременој опери за децу Снежана и седам патуљака Д. Каролића.
У сезони 2022/23. дебитовала је на сцени Народног позоришта у Београду у улогама Кнегиње (Сестра Анђелика Ђ. Пучинија), Ивице (Ивица и Марица Е. Хумпердинка) и Принца Орлофског (Слепи миш Ј. Штрауса II). Наредне сезоне, на фестивалу Опероса (Црна Гора) дебитовала је у улози Тизбе (Пепељуга Ђ. Росинија).
Изабрана је за двогодишње усавршавање у оквиру пројекта МОТО (Opera: Past, Present, Perfect) под покровитељством Креативне Европе, у оквиру којег је дебитовала у улози мајке Анђе (На Уранку С. Биничког).
Усавршавала се на мајсторским курсевима певача и редитеља.

Милена Дамњановић, мастер музички уметник, тренутно је на завршној години докторских студија на Факултету музичке уметности у Београду на Одсеку за соло певање. Добитница је бројних награда и признања, међу којима су прва места (лауреати) на такмичењима Лазар Јовановић, Никола Цвејић, Радмила Бакочевић, Српска соло песма, 54. награда УМУС-а за најуспешнијег младог уметника (2023) и награда из Фонда Даница Мастиловић.
Наступала је у Кини, Италији, Аустрији, Белгији, Русији, Хрватској, Северној Македонији, Босни и Херцеговини, Црној Гори и учествовала на фестивалима: БЕМУС, БЕЛЕФ, ФЕСТУМ, Опероза, Meta World Festival… Солистички концерти одржани у Скупштини града Београда, у Коларчевој задужбини, САНУ, УК Гварнеријус, Галерији Прогрес, сведоче о разноликом репертоару. Оперски деби у Народном позоришту у Београду остварила је у улози Розине (Севиљски берберин Ђ. Росинија), а у Мадленијануму у улози Метеле (Париски живот Ж. Офенбаха). Тумачила је улогу Мартинеле у Звездара театру, у драмској представи Феликс Дарка Бајића. Као солиста, активно сарађује са Академским хором Колегијум музикум под палицом Драгане Јованoвић. Сарађивала је са познатим уметницима и диригентима међу којима су Рамон Варгас, Миомира Витас, Инес Салазар, Мајкл Шејд, Бојан Суђић, Весна Шоуц и Владимир Кирађијев.
Педагошко искуство унапредила је у Кини као професор соло певања на Џеђанг конзерваторијуму, у граду Хангџоу, где је одржала и свој први мајсторски курс. Била је члан жирија на два интернационална такмичења кинеске и западноевропске вокалне музике у Кини. Одликована је као један од изасланика Џеђанг културе ‒ Envoy of Picturesque Zhejiang.

Ана Лазендић (Љубљана) свира виолину од своје пете године. Музичко образовање започела је у МШ Војислав – Лале Стефановић у Ужицу, у класи проф. Данета Зорзића, а средње образовање наставила код проф. Сандре Пауновић. Први солистички концерт одржала је 2018. године, након чега се усавршавала у МШ Јосип Славенски у Београду, у класи проф. Љубице Милосављевић. Од 2020. године студира на Музичкој академији у Љубљани у класи проф. Володје Балжалорског.
Освојила је бројне награде, међу којима су две прве са максималних 100 бодова на Гудачком и Републичком такмичењу у Београду, трећа награда на Стрингфесту у Сремској Митровици, као и више првих награда на међународним фестивалима у Аранђеловцу, Смедереву, Убу и Сремској Митровици.
Наступала је са оркестром Младост и искуство, Симфонијским оркестром Crescendo (Словенија) и ХНК Иван Зајец (Ријека).
Усавршавала се на семинарима код угледних педагога и уметника. Године 2024. уврштена је међу одабране учеснике престижног мајсторског курса Stefan Milenkovich Institute.

Милена Глигић је афирмисана пијанисткиња и певачица из Београда. Дипломирала је клавир (2006) и завршила специјализацију из камерне музике (2009) на Факултету музичке уметности у Београду. Након бројних стипендија у Србији, мастер студије наставила је на колеџу Mannes College у Њујорку, а 2018. стекла докторат (клавирски сарадник) на Универзитету у Мериленду. Као стипендиста се усавршавала на Музичком конзерваторијуму Bard College, Музичком фестивалу и школи у Аспену и Музичкој академији Запада.
Године 2016. преселила се у Лос Анђелес као пијаниста Програма за младе уметнике при Лос Анђелес Опери. Од тада сарађује и са Филхармонијом Лос Анђелеса и са институцијама The Industry Opera и Pacific Opera Project, радећи са Пласидом Домингом, Густавом Дудамелом, Еса-Пеком Салоненом и другим истакнутим музичарима. Захваљујући специјализацији за вокални репертоар и познавању више језика, данас предаје на институцијама CalArts i UCLA.
Као певачица често наступа са Ансамблом LA Master Chorale и у разним оперским продукцијама, те као солиста са ансамблима LA Virtuosi Orchestra, Bach Collegium San Diego, American Bach Soloist Academy и Contemporaneous, чији је стални пијаниста од 2012. године. Са овим ансамблом премијерно је извела бројна дела и наступала у салама попут Карнеги хола и концертне дворане Волт Дизни. Ансамбл редовно одржава резиденције на универзитетима широм САД.
Издала је два албума са певачима (Emily и Halloween Tales of Gore and Folklore), и са хором St. James из Лос Анђелеса са којим је наступала и као солиста. Године 2023. дебитовала је као кантауторка синглом Daredevil, праћеним музичким спотом 2024.
Овим наступом жеља јој је да се поново повеже са публиком у домовини, после 15 активних година у иностранству.

Loading...