13. Међународни фестивал „Чембало, жива уметност“ – „Бахови синови“

07.11.2016, 19:30.
blank-image

Флаутискиња Каролина Бетер и чембалиста Милан Поповић извешће сонате за вембало и траверyо флауту синова Јохана Себастијана Баха.

Програм:
Карл Филип Емануел Бах                
Соната у Ге–дуру, Wq 127, H. 554 (1739)

Јохан Кристијан Бах         
Соната у Де–дуру, оп. 16/1, W 8 10 (1779)
Allegro assai – Andante grazioso – Adagio –  Allegro – Vivace

Вилхелм Фридеман Бах    
Соната у е–молу, BR WFB B 17 (1742-­45)
Allegro ma non tanto – Siciliano Vivace

Јохан Кристоф Фридрих Бах           
Соната у де–молу, HW VIII/3 Nr.1. (1777)
Allegretto – Andante – Allegro

Каролина Бетер, траверзо флаута (Симон Полак, Зијтаарт, 2016, копија по Ф.Г.А. Кирст, Дресден 1770)
Милан Поповић, чембало (Франко-фалманско двомануално чембало по нацртима Хемша и Рукерса, градитеља Кристијана Бјелановића)

Биографије:
Каролина Бетер рођена је и одрасла у Дизелдорфу. Магистрирала је блок флауту у класи проф. Валтер фан Хауве на Конзерваторијуму у Амстердаму и дипломирала траверзо флауту у класи професора Бартолта Кејкена на Краљевском конзерваторијуму у Хагу. Специјализовала се за извођење камерне музике на историјским инструментима.
Добитница је награда на међународном такмичењу за савремену камерну музику Гаудеамус у Ротердаму, међународном такмичењу Пендерецки у Кракову, ЦОНТА-награде за Немачко музичко такмичење у Бону и вишеструка добитница награда на такмичењима за музичку омладину у Немачкој.
Као стални члан холандских ансамбала МАЕ, Тхе Роентген Цоннецтион и као солиста, Каролина Бетер свирала је на концертима широм западне Европе, Русије и Америке. Имала је наступе на значајним интернациолним фестивалима.
Снимила је више компакт дискова за издавачке куће Линдоро, унсоундс и Конкуррент.
Учествовала је у продукцијама холандских позоришта Де Веенфабриек и Хет Веемтхеатер и немачког ансамбла Андцомпанy из Берлина.
Од 2011. године је члан барокног оркестра из САД Неw Тринитy Бароqуе, који води диригент и чембалиста Предраг Госта. Такође је члан барокног оркестра Београдског фестивала за рану музику и Нове београдске опере. Од 2012. године је члан колектива за савремену музику Студио 6 и барокног ансамбла Анонимус. Од 2014. године сарађује са лаутистом Едином Карамазовим.
Члан је Удружења музичких уметника Србије (УМУС).
У сарадњи са музичким факултетима у Амстердаму, Ротердаму, Београду, Будимпешти и Бирмингему, одржала је предавања и уметничке радионице студентима композиције и барокне флауте. Од године 2012. године реализује семинаре и мајсторске курсеве у циљу промовисања историјски информисане интерпретације на ФМУ у Београду, Белграде Бароqуе Ацадемy и на музичким школама у Београду, Пожаревцу и Новом Саду (ЗУОВ).

Милан Поповић је завршио основне студије клавира и чембала на ФМУ у Београду у класама ред. проф. Нинослава Живковића и ред. проф. Зорице Ћетковић. По завршеним основним и специјалистичким студијама, одбранио је докторски уметнички пројекат у оквиру којег је истраживао интерпретативне везе француске музике за чембало 18. и 20. века под менторством проф. Зорице Ћетковић. Током школовања се константно усавршавао на курсевима чембала у земљи и иностранству. Похађао је курсеве на Међународном фестивалу чембала Арс Вивенди Цлавицембалум – Чембало, жива уметност у Београду и учествовао у раду Барокне радионице Предрага Нововића. Две године је био стипендиста Аустријске барокне академије у Гмундену (Аустрија). Међу професорима код којих се усавршавао су Марија Луиза Балдасари, Ерик Тракслер, Зигберт Рампе, Ан Мари Драгосиц, Ежен Микеланжели, Егон Михајловић, Бландин Рану и Јори Виникур.
Његова музичка интересовања су везана за извођење француске и немачке музике 17. и 18. века, као и музике за чембало 20. века. У оквиру тога, истражује историјат развоја чембала у 20. веку. Остварио је бројне наступе као солиста и камерни извођач. Наступао је на ревијалним концертима у циклусу Барокне вечери на ФМУ, током завршних концерата Међународног фестивала чембала Арс Вивенди Цалвицембалум – Чембало, жива уметност и завршних концерата Аустријске барокне академије.
Као пијаниста и чембалиста, одржао је бројне концерте у Галерији Артгет, Великој сали и Галерији Коларчеве задужбине, у Галерији САНУ, као и у оквиру циклуса Понедељком у Ђорђевићу. Одржао је солистичке наступе на фестивалима Арс Вивенди Цлавицембалум и Фестивалу ране музике – ФЕРАМ у Београду. Гостовао је на међународним фестивалима барокне (старе) музике Тригонале (Санкт Фајт, Аустрија) и Аестас Мусица (Вараждин, Хрватска), у оквиру којих је одржао више концерата солистичке и камерне музике. Понео је титулу Талента фестивала Тригонале (2011).
Као солиста је наступао са Оркестром Дома Војске, као и са Оркестром ФМУ. Био је сарадник Симфонијског оркестра РТС, сарадник Уметничког ансамбла Станислав Бинички и официјелни континуо сарадник барокног оркестра Аестас у пројекту извођења барокне опере Хенрија Персла Вилинска краљица. Члан је ансамбла за стару музику Теменос и члан дуа КМД. Сарађивао је са Ансамблом за рану музику Анонимус 4.
Иницијатор је и уметнички координатор обележавања Европског дана старе музике, који се од 2013. године одржава на ФМУ, уз подршку Европске мреже за стару музику.
Доцент је за уметничку област чембала на Факултету музичке уметности у Београду.

Loading...