16. međunarodni festivala „Dani orgulja – Dies organorum“ – RARIORA I MARGINALIA

02.07.2016, 20:30.
blank-image

Danilo Novaković i Lana Jelenković će na koncertu izvesti baroknu muziku Bohemije, Skandinavije i Novog sveta za violinu i orgulje.

Program:
Domeniko Cipoli
Sonata za violinu i kontinuo u A–duru
Largo-Allegro-Largo-Allegro

Pastorala u Ce–duru Sonate di intavolatura per organo e cimbalo
Largo-Allegro-Largo

Nikolaus Bruns
Preludijum u e–molu (Grosses)

Johan Helmih Roman
Assaggio u ha–molu za violinu solo

Bohuslav Matej Černohorski
Fuga u a–molu

Josef Norbert Ferdinand Seger
Tokata i fuga u de–molu

Hajnrih Ignac Franc fon Biber
Sonata br. 8 u A–duru
Sonata- Aria – Sarabanda – Allegro – Gigue

Biografije:
Duo Lana Jelenković-Danilo Novaković prepoznat je kao ansambl koji, pre svega, izvodi muziku 17. i 18. veka. Specifičnost autentičnih instrumenata na kojima duo izvodi koncertni repertoar, široki spektar njihovih kolorativnih, akustičkih i dinamičkih kvaliteta, navodi ovaj ansambl da produbi svoja interesovanja za svetsku muzičku baštinu, te programi njihovih koncerata sadrže kako retko izvođena dela renesanse i ranog baroka, tako i kompozitore 20. veka. Sa takvom muzičkom idejom, duo je 2013. godine nastupio na festivalima u Grčkoj i Nemačkoj. Godine 2014. koncertima pod nazivom Registar koji nedostaje održali su resitale u Beogradu, Subotici i na Festivalu Interfest u Skoplju, a sa svojim matičnim ansamblom Tempera Barocca realizuju projekat Zlatno doba flamanskog baroka koncertima u Beogradu i Pančevu. Godine 2015. ansambl uspešno realizuje koncertni serijal Stilus fantastikus-izvođač kao narator u Beogradu, Obrenovcu, Zrenjaninu i u okviru Festivala rane muzike u Beogradu. U 2016. godini dobitnici su konkursa Gradskog sekretarijata za kulturu i Ministarstva kulture Republike Srbije.

Violinista Danilo Novaković (1973) je upisao Fakultet muzičke umetnosti u Beogradu kao jedan od najmlađih studenata. Diplomirao je u klasi profesora Aleksandra Pavlovića (1995). Studije je nastavio u Holandiji kod prof. Emmy Verhey i prof. Chrisa Duindama, a postdiplomske studije je upisao 2000. godine na Roterdamskom muzičkom konzervatorijumu (CODARTS) u klasi Benziona Shamira. Paralelno sa studijama moderne violine razvija interes za ranu muziku, naročito barok i klasicizam. Godine 2005. je stekao diplomu baroknog violiniste na Muzičkom konzervatorijumu u Utrehtu (Hogeschool voor de kunsten Utrecht) kod prof. Antonete Loman. U toku školovanja je bio stipendista više fondacija, Ministarstva kulture Srbije, Open Society Fonda (Makedonija), Stichting Cultureele Fonds (Holandija) i Menuhin International Academy (Švajcarska). Na nekoliko državnih takmičenja je osvojio prve i druge nagrade, kao i prvu nagradu Merime Dragutinović za najboljeg violinistu generacije.
Kao solista je nastupao sa orkestrima među kojima su Kamerni orkestar Roterdamskog konzervatorijuma, Simfonijski orkestar Carpe Diem – Den Hag, Makedonska filharmonija i Kamerni ansambl festivala Interfest-Bitola. Kao kamerni muzičar sarađuje sa članovima Beogradske filharmonije, Koncertgebaou orkestra i Roterdamske filharmonije. Stalni je gost festivala u Srbiji (BEMUS, NOMUS), Makedoniji (Skopsko leto, Interfest Bitola, Ohridsko leto), Holandiji (Robecco serija, Koncertegebau Amsterdam, Den Haag festival kamerne muzike, Roterdamske letnje večeri).
Godine 2007. je osnovao barokni ansambl Tempera Barocca sa kojim je održao brojne koncerte i nastupao na festivalima širom Evrope. Takođe je gost-koncertmajstor ansambala za ranu muziku kao što su Roterdamski barokni ansambl, Lajden barokni ansambl i Orkestar teatra Liure-Barselona.
Danilo Novaković je stalni član Beogradske filharmonije od 2005. godine.

Lana Jelenković (1981) je diplomirala i magistrirala na odseku orgulja na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Usavršavanje je nastavila u Nemačkoj gde je završila (2009) koncertnom diplomom postdiplomske studije orgulja na Hochschule für Musik Würzburg (Prof. Kristof Bosert). Na istoj akademiji, na Odseku za staru muziku, studirala je istorijske instrumente sa dirkama (čembalo, klavikord i fortepiano) gde je 2010. diplomirala, a 2012. godine magistrirala čembalo (Prof. Glena Vilson). Paraleleno je završila Internacionalne master studije Organ Expert na Hochschule für Musik Trossingen i na Univerzitetu Tor Vergata u Rimu. Ove jedinstvene ekspertske studije uključivale su i stručne predmete o gradnji, restauraciji i rekonstruciji orgulja. Tako je i motiv za izbor završnog rada bila restauracija čuvenih orgulja u Domu sindikata u Beogradu. Magistarski rad na temu Tehnička dokumentacija orgulja u Domu sindikata u Beogradu, odbranila je 2012. godine.
Usavršavala se na majstorskim kursevima širom Evrope. Tokom školovanja je bila stipendista Fonda za mlade talente, Fonda Madlen Janković Zepter, Fondova Alfred-Toepfer-Stiftung, Leni-Geissler-Stiftung, Stiftung der Freunde und Förderer i Rotarier-Stiftung.
Nastupala je na brojnim međunarodnim festivalima. Na Festivalu Dies Organorum i Ars vivendi clavicembalum prisutna je godinama kao izvođač i saradnik. Kao saradnik za instrumete sa dirkama, od 2001. godine sarađuje sa Beogradskom filharmonijom, sa kojom je učestvovala je na turnejama u Sloveniji i Švedskoj.
Aktivna je kao orguljaš, čembalista, kontinuo izvođač i korepetitor, a nastupa sa različitim orkestrima, horovima i kamernim sastavima. Stalni je član baroknih ansambala Tempera Barocca iz Srbije, Sela Consort iz Nemačke i dua za instrumente sa dirkama Omnia.
Kao solista i kamerni muzičar nastupala je u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Makedoniji, Češkoj, Srbiji, Grčkoj, Sloveniji i Luksemburgu. Član je Udruženja muzičkih umetnika Srbije, a od 2006. godine je u statusu samostalnog umetnika.

Loading...