50.ОС: Околност, Желимир Жилник

02.10.2009-15.11, 11:25.
blank-image

Филм Стара школа капитализма се приказује у биоскопској сали Музеја сваког дана, сем понедељком, у три тремина: 11х, 14х, 17х

Стара школа капитализма, 2009, играно-документарни филм, ДВ + ХДВ, 122’
Сценарио и режија: Желимир Жилник
Камера: Миодраг Милошевић
Монтажа: Вук Вукмировић
Продуцент: Сарита Матијевић
Продукција: Плаyгроунд продукција, Нови Сад

Досије стечајна маса – случај ШИНВОЗ, 2009, ТВ серијал, емисија 1
Пројектни тим:
Аутор серијала – вођа истраживачког тима: Драган Гмизић
Новинар – истраживач: Драган Коларов
Сниматељи: Марко Цвејић, Саша Срећковић
Монтажери: Чаба Полгар, Вук Вукмировић
Организатор: Петар Чехов
Редитељ: Желимир Жилник
Продуцент: Сарита Матијевић

Желимир Жилник (1942, живи и ради у Новом Саду), аутор бројних играних и документарних филмова, један од зачетника жанра доку-драма, награђиван на интернационалним филмским фестивалима. Од самог старта професионалног рада на филму, окренут савременим темама, које укључују друштвену, политичку и економску критику свакодневице (Журнал о омладини на селу, зими (1967), Незапослени људи (1968) и Липањска гибања (1968)). Студентске демонстрације 1968. године, тема су и Жилниковог првог играног филма Рани радови (1969) награђеног Златним медведом на Берлинском филмском фестивалу. Након проблема са цензуром у Југославији, те заустављања рада на наредном играном филму Слобода или стрип (1972) такође у продукцији „Неопланта филма“, Жилник средину седамдесетих година проводи у Немачкој, радећи за независну филмску индустрију.

По повратку у земљу осамдесетих година режира серију добро примљених телевизијских доку-драма (Бруклин Гусиње, Стара машина и др.) које у фокусу имају наговештај надолазећих националистичких тензија те распад Југославије. Током деведесетих, у независним филмским и медијским продукцијама реализује низ играних и документарних филмова на тему катаклизме на Балкану (Тито по други пут међу Србима, Марбле Асс, До јаја, Куд плови овај брод и др.).

Слом система вредности у пост-транзицијским земљама Централне и Источне Европе, проблеми избеглиштва и миграција у новонасталим околностима «проширене Европе», оквир су текућег тематског циклуса започетог филмовима Тврђава Европа (2000), Кенеди се враћа кући (2003), Где је Кенеди био две године? (2005), Европа преко плота (2005), Дунавска сапунска опера (2006) и Кенеди се жени (2007).

www.zelimirzilnik.net

Loading...