55. Октобарски салон – СТВАРИ КОЈЕ НЕСТАЈУ

19.09.2014-02.11, 14:55.
blank-image

Овогодишњи 55. Октобарски салон биће одржан од 19. септембра до 2. новембра 2014. године у Музеју града Београда у Ресавској улици 40б.
Уметници: Федерико Акал, Ана Адамовић, Дарко Алексовски, Јелена Бокић, Игор Бошњак, Едит Декинт, Сајмон Дени, Доплгенгер (Исидора Илић и Бошко Простран), Душица Дражић, Душан Ђорђевић, Сандра Ђукић, Лијам Гилик, Јелена Марта Глишић, Ибро Хасановић, Неформална кустоско-уметничка група (Соња Вркатић, Никола Ђорђевић, Марко Ђорђевић), Леон Кане, Дејан Калудјеровић, Лука Кнежевић – Стрика, Сузане Криман, Борис Лукић, Марко Лулић, Никола Марковић, Милорад Младеновић, Андреа Палашти, Горан Петровић, Данило Прњат, Милета Продановић, Давид Пужадо, Леонард Ћуљафи, Меги Рустамова, Педраг Терзић, Драгана Жаревац.

Овогодишњи 55. Октобарски салон одржава се од 19. септембра до 2. новембра у Музеју града Београда у Ресавској улици 40б. Салон представља радове 32 уметника из земље и иностранства.

По други пут у историји међународних Салона домаћи уметници су бирани путем јавног конкурса. На конкурс се јавило преко 270 домаћих уметника од којих је изабрано њих 18. О селекцији уметника одлучивали су кустоси 55. Октобарског салона Николаус Шафхаузен, директор Кунстхалле Wиен у Бечу и Ванеса Џоан Милер, шефица одељења за драматургију у Кунстхалле Wиен у Бечу.

Место одржавања изложбе је нова зграда Музеја града Београда (бивша Војна академија) у Ресавској 40б. Зграда је подигнута 1899. и напуштена после неколико година. Представљала је модернизовано лице овог дела Београда крајем 19. и почетком 20. века. На површини преко 3600 м2 ова зграда пружа идеалне услове за изложбу која спаја садашњост и прошлост. Роџер Бундшу, архитекта из Берлина бави се архитектуром поставке. Горан Петровић, кустос из Брисела, директор Кран филм колектива (Брисел/Копенхаген) уређује филмски програм као део пратећег програма 55. Октобарског салона.

Концепт 55. Октобарског салона СТВАРИ КОЈЕ НЕСТАЈУ који су предложили кустоси Николаус Шафхаузен и Ванеса Џоан Милер инспирисан је феноменом друштвених мрежа на Интернету, посебно Снепчет (Снапцхат) апликације. Ова све популарнија апликација за комуникацију специфична је по томе што уништава сваку послату поруку (текст, фотографију, видео) после само неколико секунди.

Само прошле године створено је више дигиталних слика него у целокупној дотадашњој историји фотографије. Посвуда се све фотографише, све време и то има значајан утицај на нашу представу о историји и времену. Овогодишњи 55. Октобарски салон бави се питањима историјске амнезије, опседнутошћу садашњим тренутком и формом личног изражавања која чини нејасним границе субјективности. Одабрани уметнички радови баве се политичким питањима, као и питањима садашњег тренутка која су укорењена у прошлости, а изазивају колективно емоционално стање са којим се суочавамо.

Loading...