Дан домаћег филма у Дворани Културног центра Београда

15.04.2014, 16:28.
blank-image

Дан домаћег филма је програм посвећен промоцији домаћег филмског стваралаштва који се састоји од бесплатних пројекција документарних филмова чију је производњу помогао Филмски центар Србије. Дан домаћег филма одржаваће се једном месечно у 11 градова Србије и током 12 месеци биће представљено укупно 14 филмских остварења домаћих аутора. Филмови који ће бити приказани нису имали широку биоскопску дистрибуцију, а заслужују да буду виђени од стране што бројније публике. Након сваке пројекције, гледаоци ће имати прилику да разговарају са неким од чланова ауторског тима.

Дан домаћег филма је иницијатива коју је покренуо Филмски центар Србије у сарадњи са Филмкултуром, организацијом посвећеном едукацији у области аудиовизуелне културе и уметности, која за циљ има образовање и стимулацију критичког мишљења.

Дан домаћег филма одржаће се 5. априла у Дворани Културног центра Београд, са почетком у 13 сати, а филм који ће бити приказан је Цинема Комунисто, Миле Турајлић. Филм траје 100 минута.

Филм Цинема Комунисто нас води на путовање кроз остатке Титове филмске индустрије, испитујући успон и пад југословенске филмске илузије. Кроз инсерте из десетина заборављених југословенских филмова, ексклузивне интервјуе и архивске снимке са снимања филмова и Титових приватних пројекција, склапа се слика Југославије – она званична, која се виђала на платну, и она скривена – иза кулиса. “Цинема Комунисто” истражује митове који су подупирали Југославију и начин на који су се фикција и стварност разишли све до коначног колапса; данас су од тога остале само сценографије које труле у заборављеном филмском студију и филмски инсерти о земљи која више не постоји.

Мила Турајлић је дипломирала на Лондон Сцхоол оф Ецономицс и стекла диплому из политике и међународних односа, као и на Одсеку за филмску и телевизијску продукцију, Факултета драмских уметности Универзитета уметности у Београду. Политичка реалност пост-револуционарне Србије окренула ју је ка прављењу филмова у уверењу да ће уметност увек бити субверзивнија од политике. Током 2000. године Мила је сарађивала са двоструким добитником Оскара у категорији кратког документарног филма Тонијем Шварцом у Њујорку. После стажа код шефа документарних програма на ББЦ током 2004. године, радила је у Wилтон Филмс у Лондону као асистент продуцента и истраживач за серије за Дисцоверy Еуропе/Дисцоверy Тимес и француски АРТЕ. С циљем да се домаћој публици приближе квалитетни документарни филмови, она се 2005. године придружила оснивачима фестивала документарног филма “7 Величанствених”.

 

Loading...