Додељене награде на 56. Октобарском салону

08.11.2016, 16:18.
blank-image

4. новембар 2016. Музеј града Београда Ресавска 40б
Жири за награду 56. Октобарског салона радио је у саставу: Гунар Б. Кваран, директор Музеја модерне уметности у Ослу Аструп Феарнлеy; Јелена Кривокапић, историчарка уметности и кустос Продајне галерије „Београд“; Милорад Младеновић, уметник и професор на Архитектонском факултету Универзитета у Београду.

Жири је донео одлуку да се ове године доделе три равноправне награде: 1 новчана и 2 почасне.

Почасне награде додељене су уметницима Сун Сјуну за рад Нека делања која још нису одрађена у Револуцији, и Анастасији Вепревој за рад Реквијем за романтичну љубав.

Новчана награда се додељује Синиши Илићу, уметнику из Београда за инсталацију „Без предлога конкретног решења“. Рад Синише Илића састоји се од видео рада, великог цртежа и мобилијара. Сви ови елементи организовани су у убедљиву амбијенталну инсталацију под називом „Без предлога конкретног решења“ којој доприноси и веома фино осветљење које ствара атмосферу контемпалације и приватности али и утврђује пут „опасног“ урањања у простор сећања. Синиша Илић обликовао је јединствен простор у коме се разнородни елементи међусобно подржавају и надограђују без обзира на своју функционалну разноврсност. Видео рад сугерише активност посматрача и могућност бележења сећања или других интервенција, померање елемената мобилијара и активно присуство у простору амбијента који захтева и дословно телесно присуство и покрет посматрача. Филмска слика у том простору не разуме се као темпорални наратив већ као след снимљених фрагмената у изненађујућим међусобним односима који се не прате као нужан наративни ток али су зато у директној вези за могућностима поступања у простору.
У том смислу, Синиша Илић успео је да на изузетан начин артикулише специфичан и иновативан однос према медију уметничког дела којим се може реаговати на садржај овогодишњег Октобарског салона.
Илић успоставља облик иновативне инсталације и тиме на у потпуности нов начин увлачи посматрача у игру сећања и односа према сећању „без предлога конкретног решења“ за самог посматрача али са снажним довођењем посматрача у игру сећања и „рада“ са сећањем. .
Бави се идејом пријатељства, које није само приватно и иза чијег се наратива распростире сва тежина историјских односа који у себе умрежавају појединачне судбине а, самим тим, и обликују или разграђују односе пријатељства и љубави.

Награда Културног центра Београда на 56. Октобарском салону, која подразумева одржавање самосталне изложбе 2018. године у једном од галеријских простора Културног центра Београда и Савремене галерије Суботица, равноправно се додељује уметницима Бојану Фајфрићу (Амстердам, Холандија) и Асако Широки (Берлин, Немачка). Жири Награде радио је у саставу: Гордана Добрић, кустоскиња Ликовне галерије Културног центра Београда, Зорана Ђаковић, координаторка Октобарског салона, и Нела Тонковић, директорка Савремене галерије Суботица.

Видео рад Бојана Фајфрића Узрок смрти, позиционирајући „црни талас” југословенске кинематографије у средиште друштвене промене, оживљава наслеђе тог покрета кроз испитивање могућности уметности да подстакне системске заокрете. Његов рад уједињује колективно и лично искуство, док се поиграва границама препознатљивости и једног и другог у измењеном контексту.

Радови Асако Широки У мрежи – прозори у поду, На раму, у раму, Између плафона и пода, Огледајуће поруке и Орман неспособан да сачува иједну тајну постижу фину равнотежу између јапанске уметничке и миасоне традиције и уметничке праксе ауторке која живи и ради на релацији Токио-Берлин. Између стварног и измаштаног, виђеног и одсањаног предмети које гради чине се као делови неке познате, а изненађујуће свакодневице у којој реалност која нас окружује уступа место чистој уметности. Балансирање на танкој линији присуства и одсуства као главног градивног елемента њених инсталација (?) резултира остварењем потпуног склада уметничког рада и простора који му припада.

Додељивањем две награде жири истиче две тачке сагледавања овогодишње теме Салона (Љубавни занос) и наглашава могућност постојања два пола, нипошто супротстављена, третитања тако осетљиве теме. Будући да се овог пута награда додељује уметнику и уметници чије ће изложбе бити реализоване у две институције у Београду и Суботици, њихови стваралачки опуси биће представљени на посебним програмима у обе институције.

 

Loading...