Горанка Матић, Мреже сећања, фотографије

11.02.2011-02.03, 17:02.
blank-image

Последњег дана изложбе, 2. марта у 19.00, ауторка поклања фотографије фотографисанима.

Галерија Артгет Културног центра Београда у 2011. години обележава 10. годину рада и читав излагачки програм замишљен је у духу овог једнодеценијског јубилеја: изложбе и уметници по избору досадашњих уметничких директора Галерије, фотографски пројекти који се баве претходном декадом и претходним декадама, како у опусу појединих аутора тако и у кретањима на фотографској и културној сцени.

Прва у низу изложби које бирају досадашњи уметнички директори је изложба Горанке Матић, Мреже сећања по избору филозофа, концептуалног уметника, универзитетског професора Јована Чекића, уметничког директора Галерије Артгет 2002–2003. године.

Горанка Матић, фотографкиња/уметница изузетно богате и разноврсне професионалне биографије, садашња уредница фотографије на РТС и сама уметничка директорка Галерије Артгет 2005–2006, представља се са 200-ак фотографија које су у претходној деценији послате мејлом, у различитим приликама, за различите потребе, најзад, у различитим величинама.
Чин слања фотографија основни је критеријум за овај избор Јована Чекића, који у њиховим путањама открива мреже актуелних и вуртуалних пријатеља, мреже сећања о људима, ситуацијама, о времену у којем смо живели.
… Самим тим што су послате, ове фотографије већ исцртавају одређене путање, али истовремено и могуће векторе који картографишу једну мрежу пријатеља.
… Било би погрешно једну овакву мрежу схватити као централизовану, затворену мрежу у чијем је средишту ауторка ових фотографија. Управо то што се она појављује на некима од фотографија, најчешће у огледалу са још неким, потврђује да је она само једно од чворишта ове мреже. Оно што пробија из ових мрежа сећања јесу најразличитији пресеци временских и мисаоних слика, слика које упућују на то да једна актуелна слика непрекидно бива брисана неким описом ситуације, да би са менталном сликом градила неку другу слику. Код умрежавања тих других слика могуће је да нешто из седамдесетих пробије у деведесете, као и да нешто из новог миленијума ретроактивно постане видљиво у неким ранијим сликама. Склоп тих других слика оцртава хоризонт смисла времена у којем смо живели.
… Мрежа сећања непрекидно упућује с ону страну овакве окамењене слике пријатељства, непрестано призивајући не само најразличитије виртуалне сусрете и необичне сценарије већ и једну заједницу оних који деле неки неухватљиви ритам или осећај времена у којем живе. А управо је оваква заједница, заснована на мрежама сећања, предуслов једне другачије политике.

Из текста Јована Чекића, каталог изложбе Мреже сећања.

Горанка Матић је историчарка уметности, која се фотографијом професионално бави од 1980, а од 1986. излаже у земљи и иностранству.
Фотографије је објављивала у Либератион-у и водећим часописима и новинама на територији бивше Југославије: Џубокс, Старт, Свјет, Полет, Омладинске новине, Дуга, Политика, Дело… Њен фотографски опус обухвата и портрете писаца (за Време књиге/Стубове културе), омоте плоча рок и поп музичара (Идоли, Бајага, Балашевић…) и изборне кампање. Радила је као уредница фотографије недељника Време (1990–2006) и дневног листа Политика (2006–2010), а сада је уредница фотографије на РТС / Радио Телевизија Србије. Чланица је Фото секције УЛУПУДС.

Последњег дана (2. марта) ауторка поклања фотографије фотографисанима.

Loading...