IVANA BAĆKOVIĆ, BGD alfabet

11.12.2015-31.12, 14:40.
blank-image

Od petka, 11. decembra (14h) novi suvenirski program Beogradskog izloga Kulturnog centra Beograda – majice, torbe, kecelje, blokovi, program za najmlađe sugrađane, šolje, podmetači, poslužavnici, magneti, satovi, …
BGD alfabet je kreativni osvrt na emocije koje u svima nama izaziva Beograd i život u njemu, duhovita kritika, emotivno podsećanje i uputstvo za upotrebu ovog grada.
Autorka o svojoj kolekciji kaže: „BGD alfabet je moj alfabet Beograda. Nastao tako što svako slovo iz naziva Beograd dajem, imenujem i ilustrujem jedinstvenom emocijom mog života u Beogradu, danas.
Stilski, to predstavlja moj rukopis: ilustracija bez mnogo punih polja, ali koloritno bogata, ilustracija sa pričom lako razumljivom kako stanovniku Beograda tako i njegovom posetiocu, na način da se svi oni osete i sami delom bilo koje priče, slova, atmosfere, duha ili emocije ovog grada. Ova kolekcija Beogradskog izloga nastaje iz dva osnovna vizuala Beograd i BGD i sama je deo suvenirskog programa sa artiklima za svakodnevnu upotrebu, izrađenih od više različitih materijala: keramike, tekstila, papira, kartona, drveta, itd. I ovog puta sam svedok nastajanja svakog pojedinačnog artikla, što je proces koji me uvek posebno raduje i dodatno inspiriše. Ovakav, za mene posebno interesantan vid tretiranja samog imena grada, naveo me je da trenutno radim na vizualima ovakvog tipa za još dva velika, evropska grada, te i njih potom razvijem u autorsku kolekciju sa po nekim novim artiklom.“

Ivana Baćković je po profesiji grafički dizajner. Različitim oblastima dizajna se bavi i istražuje ih više od 15 godina tokom kojih je stekla kompetencije u oblastima brand i koncept dizajna kao i oblasti produkt dizajna. Za sebe kaže da je zainteresovana za istraživanje u ovim i sličnim oblastima dizajna, posebno se to odnosi na učešće u celom kreativnom proces nastanka određenog projekta/ideje. Svoj prvi profesionalni angazman je imala u novinskoj kući „Politika Novine i Magazini“, da bi potom bila angažovana u više marketinških agencija, menjajući tokom vremena različita radna okruženja, ljude, saradnike, uvek tragajući za novim profesionalnim izazovom. Počevši od novembra 2013. sa već dosta stečenog profesionalnog iskustva, zapocela je proces razvoja dizajna proizvoda sopstvenog brenda Galama
Za sebe Ivana kaže: „Volim dizajn, volim da budem dizajner, volim da o idejama razmišljam slobodno i bez ograničenja, da uživam u procesu sagledavanja stvari iz drugačijeg, manje uobičajenog ugla. Posebno uživam da stvarima dajem oblik, formu, funkciju.. Kao autor čije kolekcije danas imaju svoj komercijalni život, drago mi je da ljudi, kupci razumeju priču koju želim da ispričam svojim dizajnom. Autorske kolekcije, svaka pojedinačno, jedna su knjiga priča kako u vizualnom tako i u onom drugom, neispričanom, mom, delu duha i energije koje im poklanjam.“

Ovom kolekcijom Beogradski izlog Kulturnog centra Beograda započinje obeležavanje svog dvadesetpetogodišnjeg prisustva u životu Beograđana (mart 2016.) i sve brojnijih posetilaca kao jedinstvene prodavnice u gradu koje duhom i izgledom neguje autentičan beogradski suvenir praktične primene. Beogradski izlog je tokom 25 godina rada postao istinski beogradski brend, toliko poznat da ga generacije sugrađana i gostiju Beograda prepoznaju kao gradsko mesto susretanja. Takođe, on je za brojne generacije naših sugrađana koji više ne žive u gradu i prostor nostalgije i kontakta sa starim krajem kome se uvek i iznova vraćaju.

Loading...