IX međunarodni festival „Čembalo, živa umetnost“ – „Musica poetica; Koreli, Mančini, Teleman i Hendl“

14.11.2012, 21:00.
blank-image

Retorika i muzika su veoma često bile u bliskoj vezi, posebno u periodu baroka. Principi i načela retorike, koji su određivali usklađivanje tekstova i muzike, su izvršili veoma snažan uticaj na osnove muzike, kao i na pomenute kompozitore. Čak i kada se komponovala samostalna instrumentalna muzika, ovi retorički principi su isto tako bili primenjivani…


Sreda, 14. novembar u 21.00

Pop up, Trg republike 5
Musica poetica – Koreli, Mančini, Teleman i Hendl

Bojana Dimković (Srbija), čembalo
Meila Tome Pihler (Brazil), flauta

Program:
Arkanđelo Koreli (1653-1713)

Sonata za violinu, op. 5/3
Adagio
Allegro
Adagio
Allegro
Allegro

Georg Filip Teleman (1681-1767)
Sonata u Ef–duru
Triste
Allegro
Andante
Vivace

Georg Fridrih Hendl (1685-1759)
Svita br. 1 in a
Prelude
Allemande
Courante
Gigue

Frančesko Mančini (1672-1737)
Sonata br. 1 in de
Amoroso
Allegro
Largo
Allegro

Georg Fridrih Hendl
Julije Cezar
Ouverture – Largo – Allegro – Non troppo allegro
Priva son – Largo
Empio, diro, tu sei – Allegro
Piangero – Largo – Allegro
Va tacito – Andante, e pino
Se in fiorito


Biografije:
Bojana Dimković (Beograd) je počela da svira klavir kada je imala 7 godina u MŠ Dr Vojislav Vučković. Osvojila je mnoge nagrade u zemlji i inostranstvu, kao što su prve nagrade na takmičenjima Petar Konjović, zatim Nikolaj Rubinštajn, kao i na takmičenju u Strezi. Sa 16 godina je dobila stipendiju za ulazak u prestižnu školu za muzičke talente Persl u Engleskoj, a školovanje je nastavila na londonskoj muzičkoj akademiji Gildhol gde je završila osnovne i dvostruke master studije (solo klavir, kamerna muzika i istorijsko izvođenje). Godine 2008. je izabrana kao Fellow svoje generacije i na istoj akademiji je radila naredne dve godine. Trenutno je na drugoj godini doktorskih studija na katedri za kamernu muziku na FMU u Beogradu u klasi prof. Zorice Četković.
Kontakt sa istorijskim instrumentima, tokom osnovnih studija, probudili su interes za dalje usavršavanje u ovom pravcu. Postdiplomske studije upisala je kod Džejmsa Džonstona i Karole Ćerasi iz baso-kontinua i solističkog izvođenja. Nakon uspeha na Brodvud takmičenju za čembaliste, 2009. godine je postala član nekoliko ansambala koji izvode ranu i baroknu muziku. Članica je ansambla The Nightingale Trio (sopran, flauta, čembalo), kao i ansambla The Early Music Experiment, sa kojim je kao solista izvela dela Karla Filipa Emanuela Baha u Londonu u 2011. godini. Ansambl The Musicians of London Wall, sa kojim je Bojana sarađivala, se specijalizuje isključivo za izvođenje barokne muzike. Nastupali su na Brajtonskom festivalu za ranu muziku, London Haendel festival-u, kao i na koncertima širom Engleske. Od 2009. godine Bojana je sarađivala na više projekata sa Gudačima Svetog Đorđa, uglavnom kao kontinuo čembalista, a u decembru 2010. godine i kao solista uz Gordana Nikolića i Džuliju Galjego izvodeći Peti Brandenburški koncert.
Kao nosilac prestižne nagrade Henri Ričardson za korepeticiju i finalista svetskog takmičenja pevača Ketlin Ferier, Bojana je aktivna u sferi kamerne muzike i sarađuje sa mnogim cenjenim instrumentalistima i pevačima, kao što su Sandra Belić, Ljubiša Jovanović, Marija Špengler, Andri Vitovič, Derek Velton i drugi. Članica je Trija Agape (flauta, violončelo, klavir). Koncertni angažmani uključuju izvođenja u Srbiji, Italiji, Irskoj i Engleskoj.

Meila Maria Tome de Abreu Pihler (1986, Brazilija) je sa sedamnaest godina otišla na studije rane muzike u Belgiju, gde je, tokom narednih pet godina studirala na Lemens institutu – Muzičkoj Akademiji čuvenog Katoličkog Univerziteta u Luvenu. Meilini glavni instrumenti su blok flauta i traverso (barokna flauta). Master studije je završila kao najbolji studenat u klasi profesora Barta Kuna 2009. godine sa naučno istraživačkim radom na temu Georg Filip Teleman – problematika Telemanovih instrumentalnih kompozicija sa fokusom na blok flautu. Posle završenih studija u Belgiji, Meila je nastavila usavršavanje na magistarkim studijama iz kamerne muzike na Muzičkoj akademiji ESMAE u Portu (Portugalija). Trenutno studira traverzo flautu u klasi profesora Franka Tunsa u Belgiji.
Poslednjih šest godina, Meila je nastupa sa Atelie Oude Muziek pod vođstvom Erika Van Nevela i sa Hildebrandt Consort Vouter Dekoninck. Takođe je oformila grupu u Belgiji pod nazivom SamBarok sa kojom je nastupala u Nemačkoj, Belgiji, Portugaliji, Brazilu i Srbiji.
Tokom i nakon studija je imala brojne solo nastupe duhovne muzike u Belgiji, Portugaliji, Brazilu (Nacionalno pozorište u Braziliji), Novom Sadu (Novosadska Sinagoga i Karlovačka gimnazija) i mnogim drugim mestima. Kao pridruženi član orkestra Hildebrant konsort iz Belgije i dalje povremeno nastupa u Belgiji i Nemačkoj.  Trenutno živi u Novom Sadu gde vodi Udruženje za ranu muziku Vojvodine (VEMA) čiji je cilj promovisanje duhovne muzike srednjeg veka, renesanse i baroka na prostoru Vojvodine i šire.

Loading...