Izložba POLET u okviru projekta Grafički dizajner: autor ili univerzalni vojnik

27.03.2013-13.03, 12:53.
blank-image

Projekat Grafički dizajner: autor ili univerzalni vojnik predstavlja seriju predavanja, diskusija, radionica i izložbi renomiranih autora, dizajnera i teoretičara iz Srbije, regiona i Evrope. Namenjen je prevashodno studentima umetničkih fakulteta, ali i mladim profesionalcima i široj publici.
O izložbi POLET

Jugoslovenska privreda iz ugla Ekonomske politike u Jugoslaviji 1969 -1980.

Drugu polovinu šezdesetih godina prošlog veka u Jugoslaviji obeležio je pokušaj velike privredne reforme, odnosno odlučnog i odlučujućeg uvođenja tržišta u socijalističku ekonomiju. Promene u privrednom sistemu dovele su do prave revolucije u odnosu privrede prema potrošačima. Preduzeća i banke počinju da se bore za svoju poziciju na tržištu, tražeći svoj prostor u javnosti. Uspostavljanje nove tržišne ekonomija iznedrilo je i novu estetiku.

Na izložbi POLET biće prikazani najreprezenatativniji novinski oglasi objavljeni u nedeljniku „Ekonomska politika“ u periodu od 1969. do 1980. godine. U pitanju je svojevrsna antologija tog vremena koja vizuelnim narativom oslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije.

Izložba će biti postavljena u dva galerijska prostora: u Likovnoj galeriji i u galeriji PODROOM u Kulturnom centru Beograd. Bogata vizuelna građa sistematično je kategorizovana na preko 100 svetlećih panoa uklopljenih sa konkretnim podacima, tako da cela izložba funkcioniše kao jedna velika infografika koja na najbolji način prenosi duh vremena i svedoči o društvenom ustrojstvu tog doba.

Nesvakidašnji spoj zapadnih tekovina oglašavanja, s jedne, i socijalistickog estetizma, s druge strane. Progresivna likovnost, duhovitost, visoki konceptualni dometi i lajfstajl u pokušaju!

Osetite oglašavanje na jugoslovenski način!

Izložbu Polet podržao je NIS kao društveno odgovorna kompanija u okviru programa pod naziovom Kultura bez granica. Autori i organizatori izložbe studio Metaklinika, partneri na projektu Kulturni Centar Beograd i Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik.

Otvaranje izložbe 27.marta će biti u okviru 4. međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik.

O nedeljniku “Ekonomska politika”

Prvi broj nedeljnika „Ekonomska politika“ (EP) izašao je 4. aprila 1952. godine. Rukovodstvo Jugoslavije uviđa probleme u funkcionisanju ekonomije i rešava da kroz odškrinuta vrata u ekonomiju jednopartijske države uvuče ekonomski liberalizam. Od tada „Ekonomska politika“ postaje avangarda reformi i glasni zagovornik tržišne ekonomije. Stiče veliki ugled u zemlji, ali i van nje, posebno na zapadu. List na svom primeru dokazuje ozbiljnost stavova redakcije – prva se odriče državnih dotacija i izdržava na tržištu. Ne prodaje se na kioscima, ali je menadžment svakog preduzeća koje drži do sebe bio pretplaćen na EP. Znatan deo svojih prihoda „Ekonomska politika“ ostvaruje i od reklama. Godine 1969, kao jedan od prvih magazina u SFRJ EP prelazi na magazinski format i štampu u boji (korice i reklame).
U likovno-tehničkoj redakciji tada su radili Dušan Petričić,Tomislav Peternek, Predrag Koraksić Corax, Bora Kolarević, Branko Turin, Milan Janković, Vojislav Perović, Ranko Grubač. Početkom dvehiljaditih “Ekonomska politika” se tiho ugasila.

Loading...