Katarina Radović, DOK NAS SMRT NE RASTAVI: svadbe u Evropi

27.08.2010-12.09, 12:51.
blank-image

Predvidjanje teoretičara evolucije Olivera Karija sa Londonske škole za ekonomiju je da će ljudska rasa dostići svoj evolucioni vrhunac do 3000. godine, kada će se razviti dve potpuno odvojene ljudske vrste: viša, lepa i inteligentna, i niža, ružna i neinteligentna, pri čemu će se sve rasne razlike izbrisati kao posledica višegodišnjeg ukrštanja.

Dok nas smrt ne rastavi: svadbe u Evropi, 2009-2010.

U svom dvogodišnjem fotografskom projektu (2009 – 2010) Dok nas smrt ne rastavi: svadbe u Evropi Katarina Radović je vrlo pažljivo i smerno fotografisala svadbe sa akcentom na parove koji su različitih nacionalnosti, iz različitih kultura, sa drugačijim običajima. Koncentrišući svoju pažnju na vizuelno istraživanje fenomena svadbene ceremonije, umetnica beleži svojim fotografskim slikama konstantnost i nepromenljivost ovog fenomena, uočavajući istovremeno da je institucija braka devastirana (što potkrepljuje i bizarni izgled odabranih scena sa zaspalim gostima ili praznim stolovima sa nepojedenom svadbenom tortom) i da klasična maksima „dok nas smrt ne rastavi“ ipak pruža malo nade za budućnost ljudske rase (romantične scene zagrljaja mladenaca). Koloristički tretman fotografskih slika koje su predstavljene na ovoj izložbi svojim intenzitetom potvrđuje raznovrsnost emocionalnih stanja koja su sastavni deo ovog antropološkog fenomena, a svedenost samog prizora pojačava nameru umetnice da na objektivan način predstavi situacije koje odišu ličnim, subjektivnim doživljajima.

Katarina Radović (1976, Beograd, Srbija) studirala je istoriju umetnosti na Univerzitetu u Saseksu, u Brajtonu, u Velikoj Britaniji, zatim fotografiju na Akademiji umetnosti u Beogradu, gde je diplomirala 2006. Kao slobodni umetnik učestvovala je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u Srbiji, Sloveniji, Austriji, Češkoj, Litvaniji, Španiji, Holandiji, Francuskoj, Egiptu, Japanu, itd. Dobitnik je stipendije Kultur Kontakt za 2007. godinu, a njeni radovi nalaze se u nekoliko javnih umetničkih kolekcija u Evropi. Trenutno završava dvogodišnji fotografski projekat koji podržava i sponzoriše Evropska kulturna fondacija (ECF).

Loading...