Koncert klarinetiste Andrea Masima Grasija i pijanistkinje Ane Kvarante

26.04.2017, 20:00.
blank-image

Kulturni centar Beograda u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu, predstavlja koncert u okviru manifestacije Serbian Clarinet Academy and Festival

Program:
Johanes Brams
Sonata u ef-molu za klarinet i klavir, op. 120/1 (1894)
Allegro appassionato; Sostenuto ed espressivo
Andante un poco Adagio
Allegretto grazioso
Vivace

Sonata u Es-duru za klarinet i klavir, op. 120/2 (1894)
Allegro amabile
Allegro appassionato
Andante con moto
Allegro

Biografije:
Andrea Masimo Grasi (Milano, Italija) je diplomirao klarinet na Konzervatorijumu „Đ. Verdi“ u klasi Prima Boralija. Završio je specijalističke studije kod Vitorija Lune, Maše Janučevski i Darija De Rose za oblast kamerne muzike. Godine 1995. je stekao prestižnu „Diploma d’Onore“ Akademije za muziku Kiđana u Sijeni, a godinu dana kasnije diplomu na Međunarodnoj akademiji za muziku u Bjeli pod mentorstvom Entonija Peja. Takođe je diplomirao na Univerzitetu u Parmi i doktorirao na Fakultetu za muzikologiju u Kremoni.
Nastupao je kao kamerni muzičar u Italiji, kao i u SAD, Rusiji, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Španiji, Francuskoj i Portugalu, na Univerzitetima u Čikagu, Minesoti i Mizuriju, u Milanskoj Skali, Univerzitetu u Ruanu, Visokoj školi za muziku u Majnhajmu, Festivalu “Sete sòis Sete luas”…
Kao član različitih kamernih sastava, zajedno sa muzičarima kao što su M. Flaksman, S. Rabenšlag, G. Zusmut, J. Berinskaja, V. Mendelson, E. Kruger, F. Bertholt i A. Munije, interpretirao je je čuvena kamerna dela Mocarta (Kvintet, K 581), Bramsa (Trio op. 114, Kvintet op. 115) i Bruha (Stücke, op. 83).
Objavio je knjigu pod nazivom Gospođica Klarinet (Fräulein Klarinette) geneza i tekst Bramsovih dela za klarinet (ETS, Piza, 2006), kao i Urtekst izdanje Kvinteta za klarinet i gudački kvartet J. Bramsa (Henle Verlag, Minhen).
Redovno drži predavanja i majstorske radionice u SAD, Rusiji, Engleskoj, kao i na mnogim italijanskim univerzitetima i muzičkim akademijama. Posvećen je edukaciji u oblasti muzike i izvođačke umetnosti, a posebno je angažovan kao koordinator i predavač Akademije Teatro alla Scala (Milanske skale). Član je Saveta Nacionalne srpske klarinetističke asocijacije.

Ana Kvaranta (Salerno, Italija) živi i radi u Bolonji. Diplomirala je klavir, horsku muziku i horsko dirigovanje na Konzervatorijumu “Đ. Martuči” u rodnom gradu. Završila je specijalizaciju kod Aleksandra Hintčeva i pohađala majstorske kurseve za kamernu muziku i klavir profesora kao što su B. Petrušanski, B. Bektjerev, B. Kanino i S. Fjorentino. Pohađala je predavanja Serđua Čelibidakea iz fenomenologije u muzici, koja su imala značajan uticaj na njen muzički razvoj. Nastavila je istraživanja u ovoj oblasti sa jednom od najuspešnijih među Čelibidakeovim sledbenicima, Kristom Bucberger. Ana Kvaranta je nastupala kao solista ili član različitih kamernih sastava u svim većim gradovima u Italiji. Nastupala je na Visokoj školi za muziku u Majnhajmu, kao i na univerzitetima u Čikagu i Mizuriju.
Osim izođaštvu, veliku poažnju posvetila je naučnom radu u oblast muzikologije i filozofije u muzici. Stekla je doktorat iz muzikologije na Univerzitetu u Bolonji odbranivši disertaciju Teorija i praksa Serđua Čelibidakea, što predstavlja jedan od retkih pokušaja da se sistematizuju kompleksna razmišljanja kontroverznog dirigenta. Kratko je predavala istoriju savremene muzike na Univerzitetu u Salernu i objavila je nekoliko radova u stručnim časopisima i zbornicima. Trenutno sarađuje sa prestižnim institucijama, održava koncerte, seminare i majstorske radionice. Radi kao profesor klavira u Srednjoj muzičkoj školi u Bolonji.

Loading...