Koncert pijaniste Bogdana Đorđevića

26.09.2016, 21:00.
blank-image

Novosadski pijanista Bogdan Đorđević predstaviće se beogradskoj publici delima kompozitora romantizma

Program:
Johanes Brams
Balada u de–molu, op. 10/1

Intermeco u A–duru, op. 118/2

Sergej Rahmanjinov
Prelid u ha–molu, op. 32/10

Franc List
Balada br. 2 u ha–molu

Mađarska rapsodija br. 3 u Be–duru

Mađarska rapsodija br. 15 u A–duru (Rakocijev marš)

Biografija:
Bogdan Đorđević (Novi Sad, 1977) je bio student u prvoj generaciji tzv. nulte godine – pripremne klase Akademije umetnosti u Novom Sadu za izuzetne talente u klasama prof. Kemala Gekića i prof. Jokut Mihailović kod koje je u junu 1995. godine vanrednim napredovanjem upisao redovne studije klavira. Kao student IV godine bio je dobitnik stipendije Fonda Univerziteta u Novom Sadu za mlade talente i uspešne studente kao jedini student sa muzičkog odseka. Dobitnik je druge nagrade na Međunarodnom takmičenju Petar Konjović – Beograd u kategoriji studenata (1997). Diplomirao je 2000. godine na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Kemala Gekića. Magistarske umetničke studije i specijalističke umetničke studije završio je u klasi prof. Rite Kinke na Akademiji umetnosti u Novom Sadu (2006). Održao je preko 100 solističkih koncerata i resitala, kao i nastupa sa orkestrom i kamernim sastavima u Novom Sadu (KCNS, Sinagoga, Gradska kuća, SNP, Matica Srpska, Multimedijalni centar AUNS, Studio M, Ogranak SANU, Spomen zbirka Pavla Beljanskog, Muzej Vojvodine), Beogradu (Zadužbina Ilije M. Kolarca, Paviljon Cvijeta Zuzorić, Galerija SANU, Galerija Artget, Centar lepih umetnosti – Guarnerius, Narodna biblioteka Srbije, Biblioteka grada Beograda, Muzej pozorišne umetnosti Srbije, Kuća kralja Petra I, SKC, Mikser House Savamala, Dom kulture studentski grad, Dečji kulturni centar), Somboru, Pančevu, Šapcu, Zrenjaninu, Vršcu, Loznici, Sremskim Karlovcima, Bečeju, Subotici, Zemunu, Nišu, Sremskoj Mitrovici, Rumi, Kuli i Bačkoj Palanc, kao i u Italiji, Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Crnoj Gori i Makedoniji. Bio je aktivan učesnik preko trideset majstorskih kurseva i letnjih škola klavira u organizaciji Evropskog udruženja klavirskih pedagoga, EPTA, Panopticum musicum (YALE), Društva F. Šopen, Kolarčeve Zadužbine. Usavršavao se i sarađivao sa klavirskim pedagozima kao što su Arbo Valdma, Dušan Trbojević i Aleksandar Serdar. Realizovao je značajan broj snimaka za radio i televizijske stanice, zabeležio gostovanja u emisijama Dragstor ozbiljne muzike, Susretanja i Ad Libitum. Kao izvođač je snimio dokumentarni film u produkciji TV Novi Sad Polifonija u kamenu (2000) i emisiju Rečju, slikom i muzikom (2003). Nastupao je u okviru kulturnih manifestacija kao što su World Piano Conference, Noć muzeja, Skopsko leto, Brankovo kolo i Dunavska sonata. Zaposlen je u MŠ Isidor Bajić u Novom Sadu. Ostvario je značajan broj nastupa kao klavirski saradnik sa učenicima solo pevanja.

Bogdan Đorđević je mladi pijanista koji je tokom školovanja pokazao izrazit razvoj, uz veliko angažovanje i neprekinut profesionalni interes. Takav odnos mu je i omogućio da postane dobitnih vrednih nagrada i priznanja, koja su mu služila kao dalji podsticaj u radu. Bogdan je izrazito scenska ličnost, sa velikim zvukom i odličnom tehnikom. Svira najteža dela sa pijanističkog repertoara i pokazuje interes za sve stilske pravce. Njegovo izvođenje je uvek maksimalno angažovano i lično, bez rezerve, uz čvrstu koncentraciju i sopstveni ugao gledanja. Svakako je pred njim jedan dug uspešan put razvoja i ovim najtoplije preporučujem Bogdana Đorđevića svima koji bi ga mogli na tom putu podržati.
prof. Kemal Gekić, Akademija umetnosti u Novom Sadu, 1998.

Mnogoobrazna delatnost Bogdana Đorđevića kao soliste, kamernog muzičara i pedagoga je ostavila i ostavlja trag u više sredina. Predan muzici uspeo je da savlada široki repertoar iz oblasti solističke, koncertantne i kamerne muzike. Složena dela pijanističke literature kao što su Sonata h – moll F. Lista i Sonata fis – moll J. Bramsa, reprezentuju Đorđevićev znalački izbor i otkrivaju umetničku mnogostranost u odabiru programa, na kojem se nalaze i kompozicije transcedentalne virtuoznosti Tokate R. Šumana i Listove parafraze na Uvertiru Viljem Tel, koje uvek izvodi sa sigurnošću i dozom individualnog pristupa prema muzici uopšte. Na koncertima iskazuje široku paletu muzičkih, tehničkih, izražajnih ali i estetskih mogućnosti i prohteva, koju publika već prepoznaje na njegovim javnim nastupima.
prof. Rita Kinka, Akademija umetnosti u Novom Sadu, 2006.

Loading...